Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
Mazda CX-5

Technologie skyactiv

Przełomowe technologie SKYACTIV są od kilku lat ukoronowaniem filozofii i dojrzałości Mazdy. Oprócz doskonałych wyników w zakresie bezpieczeństwa, technologie SKYACTIV to także nowoczesne silniki, skrzynie biegów, podwozia i nadwozia. Dzięki temu kierowca zawsze czuje jedność z samochodem - zgodnie z filozofią "jinbaittai", czyli jednością jeźdźca z koniem.

Wydajne silniki benzynowe i diesle SKYACTIV to maszyny wydobywające jeszcze więcej energii z każdej kropli paliwa, aby zapewnić nie tylko przyjemność z prowadzenia, ale także bardzo niskie zużycie paliwa. Silnik SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l przewyższa rywali nie tylko niskim spalaniem, lecz także najwyższym wśród silników benzynowych stopniem sprężania, który wynosi aż 14:1. To rozwiązanie sprawia, że jazda autem jest bardziej płynna – zarówno podczas spokojnego przemieszczania się jak i dynamicznego ruszania. SKYACTIV to z punktu widzenia kierowcy idealny kompromis między znakomitymi osiągami a realnym zużyciem paliwa.

Technologie skyactiv

System gvc (g-vectoring control)

System gvc (g-vectoring control)

Rewolucyjny system G-Vectoring Control jest pierwszym systemem stanowiącym część pakietu SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. System GVC daje kierowcy niepowtarzalne poczucie pełnej kontroli i wygodę na poziomie SUV-ów klasy premium. Monitorując działanie układu kierowniczego, prędkość jazdy i położenie pedału gazu, system reaguje w ciągu milisekund, poprawiając działanie układu kierowniczego i pozwalając w pełni cieszyć się jazdą.

System GVC działa niezauważalnie. Pokonując zakręt, kierowca może podświadomie ograniczyć ilość korekt toru jazdy i dawkowanie gazu w zakręcie. Co więcej, system GVC sprawdzi się nawet na prostym odcinku drogi, bo zmniejszając liczbę drobnych korekt toru jazdy, ogranicza zmęczenie kierowcy oraz zwiększa komfort podróżowania pozostałych pasażerów.

Bezpieczeństwo

Opracowana zgodnie ze strategią ProactiveSafety, nowa Mazda CX-5 jest liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. Została wyposażona w udoskonalony i rozbudowany pakiet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i technologii wspomagających kierowcę (i-ACTIVSENSE), które gwarantują jeden z najwyższych w tej klasie poziomów ochrony aktywnej.

Użycie radaru fal milimetrowych wraz z nową kamerą umożliwiło rozszerzenie działania adaptacyjnego układu utrzymywania stałej prędkości (MRCC) z funkcją stop-and-go oraz systemu przednich matrycowych reflektorów LED z funkcją oświetlenia adaptacyjnego (ALH). Nowa Mazda CX-5 jest też dostępna z zaawansowanym systemem wspomagającym hamowanie (Advanced SBCS) oraz systemem rozpoznającym znaki ograniczenia prędkości (TSR).

Silniki w technologii skyactiv

Silniki w technologii skyactiv

Nowa Mazda CX-5 ma do wyboru trzy wyrafinowane technicznie i trwałe jednostki napędowe: turbodoładowany silnik Diesla SKYACTIV-D 2.2, który spala nawet 4,9 l/100 km oraz dwa silniki benzynowe– SKYACTIV-G 2.0 spalający 5,6 l/100km oraz SKYACTIV-G 2.5 z systemem odłączania cylindrów. Wszystkie jednostki współpracują z doskonałymi przekładniami ręcznymi (SKYACTIV-MT) lub automatycznymi (SKYACTIV DRIVE). Dostępny jest napęd na oś przednią lub najnowsza generacja układu napędowego obu osi i ACTIV AWD.

Co więcej, silnik SKYACTIV-D oferuje trzy wyjątkowe rozwiązania premium: system High Precision DE Boost Control przyspieszający reakcję na wciśnięcie pedału gazu, Natural Sound Smoother redukujący hałas pracy silnika oraz Natural Sound Frequency Control tłumiący generowanie hałasu uderzeniowego.

System hamowania z rozpoznawaniem znaków drogowych

System hamowania z rozpoznawaniem znaków drogowych

Nowa Mazda CX-5 naszpikowana jest systemami godnymi segmentu premium. Dzięki układowi wspomagania hamowania (SCBS) jazda po mieście przestaje być stresująca. Wbudowane czujniki stale monitorują prędkość zbliżania się do obiektów znajdujących się przed pojazdem i odległość od nich, aby w każdej chwili móc przygotować układ hamulcowy do awaryjnego zatrzymania. System wspomagania hamowania posiada teraz funkcję wykrywania pieszych.

SCBS ponadto wykorzystuje kamerę o zwiększonym zasięgu i działa w większym zakresie prędkości. Dzięki temu większa jest teraz maksymalna prędkość, przy której możliwe jest uniknięcie kolizji (160 km/h zamiast 145 km/h). Z kolei funkcja wykrywania znaków drogowych automatycznie rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości oraz zakazu wjazdu i przesyła ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne.

Silnik benzynowy skyactiv-g 2,5 z dezaktywacją cylindrów

Silnik benzynowy skyactiv-g 2,5 z dezaktywacją cylindrów

Prawdziwym przełomem jest duży i mocny, a przy tym niezwykle oszczędny 2,5-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G o mocy 194 KM, którykorzysta z nowego systemu dezaktywacji cylindrów. Zapewnia on znaczny spadek zużycia paliwa. Przy małych obciążeniach silnika, na przykład w czasie jazdy ze stałą, niezbyt dużą prędkością, system wyłącza z pracy dwa z czterech cylindrów.

Dezaktywacja cylindrów przynosi największe oszczędności podczas jazdy ze stałą prędkością 40 km/h - sięgają one aż 29 proc.Przy 80 km/h oszczędność wynosi z kolei około 5 proc. Samochód z tym niemałym silnikiem, wyposażony w szybką i płynnie działającą automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła i ACTIV AWD, zużywa średnio zaledwie 7,1 l/100 km. Dzięki dużej pojemności jest niewysilony i wytrzyma więcej, niż jego rywale z silnikami poddanymi downsizingowi.

System wykrywający znużenie kierowcy

System wykrywający znużenie kierowcy

Podróż z nową Mazdą CX-5 to przyjemność i bezpieczeństwo. System wykrywający znużenie kierowcy (DAA) wyczuwa wszystkie zmiany w sposobie prowadzenia samochodu, które mogą być spowodowane zmęczeniem. Stale monitoruje on zachowanie kierowcy na drodze. W razie wykrycia oznak zmęczenia wyświetli bezpośrednio przed kierowcą ikonę ostrzegawczą, sugerującą zrobienie przerwy na odpoczynek, a co pewien czas będzie uaktywniał się alarm wizualny i dźwiękowy.

System ten stworzono z myślą o zapobieganiu wypadkom spowodowanym przez nieuwagę, wynikającą ze zmęczenia kierowców. Działa przy prędkości przekraczającej 65 km/h i "uczy się" nawyków kierowców, monitorując kąt obrotu koła kierownicy i prędkość pojazdu oraz wykorzystując dane przekazywane przez przednią kamerę.

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat

Aktywny tempomat (MRCC) umożliwia utrzymanie stałej prędkości samochodu bez konieczności używania pedału gazu. Korzysta z czujnika radarowego, wykorzystującego fale milimetrowe, który znajduje się w przedniej kracie wlotu powietrza. Czujnik ten kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu i różnicę prędkości w stosunku do niego oraz pozwala na dostosowanie prędkości tak, by stale zachowywać bezpieczny odstęp. System MRCC znacznie odciąża kierowcę podczas długich podróży oraz np. w korku, pozwalając mu skupić się na prowadzeniu.

Ulepszony system w nowej CX-5 może działać, nie jak dotąd – przy prędkości powyżej 30 km/h, lecz już od 0 km/h, aż do 200 km/h. Jest więc teraz przydatny podczas jazdy miejskiej i w korkach. Zatrzyma się, pozostanie w miejscu dopóki poprzedzający pojazd nie ruszy, a o ponownym przyspieszeniu zdecyduje kierowca. System powiadomi kierowcę, by był świadomy tego, że poprzedzający pojazd już ruszył z miejsca.