Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
Mazda CX-5

SAMOCHÓD I KIEROWCA W DOSKONAŁEJ HARMONII

Prowadząc nową Mazdę CX-5, czujesz że wszystko jest na swoim miejscu, a auto prowadzi się jak po sznurku, oferując wszystko na wyciągnięcie dłoni. Tę filozofię, w myśl której samochód i kierowca są w doskonałej harmonii, jak koń i jeździec, Mazda nazywa "JinbaIttai".

Korzeni "JinbaIttai", czyli jedności jeźdźca z koniem, należy szukać w dawnym rytuale Yabusame. Jego istotą była idealna harmonia łucznika z koniem, bowiem tylko ona umożliwiała trafienie do celu w czasie galopu. Podczas próby jeździec w rękach dzierżył łuk i jednocześnie kolanami sterował swoim wierzchowcem. Mazda CX-5 zbudowana jest od początku wokół kierowcy i dla kierowcy, żeby ten mógł zająć się czerpaniem przyjemności z jazdy.

SAMOCHÓD I KIEROWCA W DOSKONAŁEJ HARMONII

KOLOROWY WYŚWIETACZ HEAD-UP

System pochodzący z kabin wojskowych myśliwców Mazda przeniosła na wyższy poziom. Nowa CX-5 jest pierwszym modelem Mazdy, który może zostać wyposażony w nowy typ wyświetlacza head-up (Active Driving Display), prezentujący dane bezpośrednio na szybie czołowej (w wersjach SkyPassion z silnikiem 2,2 175KM lub 2,5l 194KM) lub na szybce pomiędzy kierownicą, a szybą na wysokości linii wzroku kierowcy, co znacznie przyspiesza i ułatwia ich odczyt.

Zmianie uległ również sposób organizacji wyświetlanych danych. Wprowadzono podział na dwie strefy – górną i dolną. W tej pierwszej przekazywane będą dane dotyczące jazdy, w tym instrukcje nawigacyjne oraz informacje o wybranej trasie i ograniczeniach prędkości na jej danym odcinku. Natomiast dane dotyczące samego pojazdu, np. aktualna prędkość czy komunikaty o statusie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, prezentowane będą w dolnej strefie wyświetlacza.

BOSE PREMIUM SYSTEM DŹWIĘKU PRZESTRZENNEGO

BOSE PREMIUM SYSTEM DŹWIĘKU PRZESTRZENNEGO

Wysokiej klasy system nagłośnienia, opracowany specjalnie dla najnowszej Mazdy CX-5 we współpracy z firmą Bose, składa się z 10 wysokowydajnych głośników i posiada cyfrowy wzmacniacz, dysponujący możliwością 8-kanałowego przetwarzania cyfrowego sygnału. Zapewnia czysty i wolny od zniekształceń dźwięk, wierne odtworzenie pełnej palety muzycznych częstotliwości, stworzenie efektu sali koncertowej, dające wrażenie uczestnictwa w występie na żywo, a także moc pozwalającą na doświadczenie energii płynącej z niskich tonów.

Cechą wyróżniającą ten system są na nowo zaprojektowane głośniki wysokotonowe z jedwabnymi membranami, zamontowane w słupkach A. Z uwagi na fakt, że charakterystyka odbijania się dźwięku różni się w zależności od rodzaju tapicerki – skórzanej lub materiałowej – inżynierowie akustyczni dostroili system nagłośnienia z uwzględnieniem każdego dostępnego materiału.To podstawowa cecha odróżniająca system wysokiej klasy od pozostałych.

Więcej miejsca, duży bagażnik

Nowa Mazda CX-5 ma 4550 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości. Jest więc nieco dłuższa od poprzedniczki, oferując więcej miejsca pasażerom. Jest też niższa, co wpływa na poprawę wyglądu. Przy takim samym rozstawie osi (2700 mm), nowa CX-5 ma szerzej rozstawione koła (1595 mm), co z kolei skutkuje lepszym prowadzeniem.

Do nowej Mazdy CX-5 zmieści się o wiele więcej bagażu. Nowy projekt wnętrza pozwolił zwiększyć pojemność bagażnika do 506 litrów. Dzięki cieńszej o 9 mm podłodze bagażnika i zmianom w rozmieszczeniu znajdujących się pod nią narzędzi, praktyczny schowek pod podłogą też zwiększył pojemność - z 10 do 30 litrów.

Więcej miejsca, duży bagażnik
Schowki w kabinie

Schowki w kabinie

W porównaniu z poprzednią generacją modelu większa jest pojemność wszystkich schowków w kabinie. Wprowadzonoteż rozwiązania ułatwiające ładowanie smartfonów. Wzrosła powierzchnia podłogi schowka w przedniej konsoli środkowej. Schowek pod podłokietnikiem również oferuje zwiększoną pojemność oraz został wyposażony w przegródkę na kabel urządzenia mobilnego podłączonego do jednego z gniazd umieszczonych w schowku (port USB, gniazdo zasilania oraz wejście AUX mini-jack).

Zmodyfikowano kształt schowka przed przednim pasażerem, dzięki czemu można tam z powodzeniem przewozić nawet 10-calowy tablet. Ponadto wnętrze schowka wykończono wysokogatunkową, miękką i przyjemną w dotyku tkaniną. Zwiększono również pojemność schowków kieszeniowych we wszystkich drzwiach, a ich dno wyłożono antypoślizgowym materiałem. Co więcej, w środkowym podłokietniku tylnych foteli pojawił się nowy schowek z dwoma gniazdami USB.

Schowki w kabinie
System napędu wszystkich kół i-activ awd

System napędu wszystkich kół i-activ awd

System napędu wszystkich kół i-ACTIV AWD nowej generacji, zaprojektowany z myślą o utrzymaniu kontroli kierowcy nad zachowaniem się kół na drodze bez względu na panujące warunki, doskonale oddaje ducha zasady JinbaIttai, spełniając swoje zadania w każdych warunkach i czyniąc to bez zwiększania zużycia paliwa przez samochód.

Układ napędu na cztery koła i-ACTIV AWD wykorzystuje 27 różnych czujników wysyłających sygnały do centralnego modułu sterującego, aby określić rozdział momentu obrotowego i przeniesienie mocy na koła samochodu. System dostosowuje moc do warunków nawet 200 razy na sekundę, dbając o najlepszą możliwą przyczepność. Rezultat? Przewidywalne prowadzenie, dające poczucie bezpieczeństwa w zimowe dni, podczas opadów, a także na suchej jezdni.

lepsze wyciszenie kabiny

lepsze wyciszenie kabiny

Samochody premium cechuje cisza w kabinie. Dlatego szczególną uwagę poświęcono redukcji poziomu hałasu, drgań i wibracji (NVH). Znacząco obniżono poziom hałasu drogowego o niskiej częstotliwości oraz szumu wiatru i opon, dzięki czemu wnętrze nowej Mazdy CX-5 jest bardzo dobrze wyciszone i nawet podczas szybkiej jazdy umożliwia swobodne prowadzenie rozmowy.

Wiele uwagi poświęcono wytłumieniu wibracji pochodzących z opon, kół, elementów układu zawieszenia oraz nadwozia, co przyczyniło się do znacznej redukcji poziomu hałasu w kabinie podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Już na etapie projektowania linii nadwozia zadbano o rozwiązania redukujące szum wiatru. Nawet położenie i kształt wycieraczek jest dokładnie przemyślane.

Nowy projekt foteli

Nowy projekt foteli

Komfortowe fotele to znak rozpoznawczy wysokiej klasy samochodów. Dlatego wszystkie fotele nowej Mazdy CX-5 poddano gruntownej modyfikacji, dzięki czemu zapewniają one lepsze podparcie ciała, wyższy komfort podróżowania oraz znacząco ograniczają zmęczenie, nawet w długiej podróży.W oparciach przednich foteli zastosowano specjalne maty, które zapewniają bardzo dobre podparcie ciała i równomierne rozłożenie ciężaru na całej płaszczyźnie oparcia.

Siedzenia tylne Karakuri (jap. "trik" lub "mechanizm"), to siedzenia dzielone w stosunku 40:20:40, które łatwo składa się jednym pociągnięciem dźwigni w bagażniku albo za pomocą przycisków w oparciach. Część środkowa może służyć jako piąty fotel, podłokietnik z wbudowanymi uchwytami na kubki lub można złożyć, aby umożliwić przewożenie długich przedmiotów. Po złożeniu na płasko siedzenia są na tym samym poziomie, co podłoga bagażnika. Kolejną nowością w tej klasie samochodów jest innowacyjna roleta bagażnika Karakuri, która podnosi się lub opuszcza wraz z tylnymi drzwiami, aby ułatwić załadunek.

Bagażnik z elektrycznie sterowana pokrywą

Bagażnik z elektrycznie sterowana pokrywą

Koniec z ręcznym podnoszeniem klapy bagażnika i brudzeniem rąk. Debiutująca w Maździe elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka płynnie i bezszelestnie. Przyciski do jej obsługi umieszczono zarówno na niej samej, jak i w otoczeniu kierowcy w kabinie. Pokrywą można również sterować zdalnie, przy pomocy pilota systemu dostępu bezkluczykowego (Mazda Advanced KeylessEntry). Dodatkowe funkcje to możliwość regulacji kąta otwarcia oraz system czujników zapobiegających przycięciu przedmiotów podczas zamykania.

Pojemność bagażnika nowej Mazdy CX-5 wzrosła do 506 litrów, a schowek pod podłogą zwiększył pojemność z 10 do 30 litrów. Rozwiązaniem, które poprawia funkcjonalność przedziału bagażowego jest system haczyków w podłodze, które umożliwiają montaż siatki do przytrzymywania ładunku.

Rozbudowane systemy łączności

Nowa Mazda CX-5 zapewnia wysokiej klasy system łączności ze światem. System MZD Connect opiera się na funkcjach takich jak Bluetooth, email, SMS czy nawigacja satelitarna. Pasażerowie, korzystający ze smartfona podłączonego do systemu na pokładzie najnowszej Mazdy CX-5 poprzez Bluetooth lub USB, mają bezpieczny i łatwy dostęp do szerokiej i stale rosnącej oferty usług mobilnej rozrywki, dostarczanej przez "Aha" w czasie rzeczywistym, włączając w to tysiące internetowych stacji radiowych, Twittera, Facebooka, wiadomości, audiobooków, itp.

MZD Connect pozwala na odtwarzanie treści z połączonych urządzeń mobilnych, obsługuje dźwięk w 11 językach i tekst w 26 językach. Oferuje także szereg informacji dotyczących pojazdu poprzez autorskie aplikacje Mazdy, włączając w to status i stopień aktywności systemu regeneracji energii kinetycznej z hamulców i-ELOOP oraz systemu wyłączającego silnik na postoju i-stop.

Rozbudowane systemy łączności
Connected services

Connected services

Samochody premium to również narzędzie i miejsce pracy, wymagające choćby połączenia z internetem. Po opłaceniu abonamentu i połączeniu systemu do hotspotu Wi-Fi, na przykład tego w telefonie komórkowym, użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych funkcji live.

Należą do nich aktualizowanie informacji o natężeniu ruchu na żywo, włączając w to kalkulowanie trasy na bieżąco w oparciu o aktualne warunki drogowe, dostęp do cen paliw na stacjach po drodze do celu lub w wybranym mieście, a także wyświetlanie najnowszych prognoz pogody dla wszystkich punktów na trasie. Wyszukiwanie celów podróży przez internet można przeprowadzić za pomocą smartfona.