Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Materiał powstał przy współpracy z marką MINI

Mini Countryman

WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI
Z MINI COUNTRYMAN.

Mini Countryman

Gokartowe właściwości jezdne

Samochody MINI od lat kojarzone są z gokartowymi właściwościami jezdnymi. Nie zabrakło ich w nowym Countrymanie. Samochód uwielbia dynamiczne zakręty, a bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie ukierunkowane na sportowe doznania dostarczą sporo radości z jazdy dla kierowcy. Szczególnie, gdy połączymy je z najmocniejszymi jednostkami napędowymi dostępnymi w gamie.

Mini Countryman

Napęd 4x4

MINI Countryman jest dostępne z napędem na cztery koła ALL4 we wszystkich wersjach silnikowych. System ALL4 wyróżnia się szybką i precyzyjną reakcją na zmiany warunków drogowych, a do tego cechuje się niewielką konstrukcją i wysoką skutecznością.

Elektronika sterująca napędem jest połączona z systemem DSC i szybko rozdziela napęd między osiami, zapewniając trakcję i stabilność jazdy w trudnych warunkach drogowych oraz zwinność podczas dynamicznej jazdy.

Mini Countryman

Silniki benzynowe i wysokoprężne

Pod maską MINI Countryman można wybrać jeden z czterech silników benzynowych lub trzech wysokoprężnych najnowszej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo. Podstawowa, trzycylindrowa konstrukcja benzynowa oferuje 136 KM maksymalnej mocy, a najmocniejszy silnik dostarcza 192 KM mocy. Ofertę Diesli otwiera jednostka o mocy 150 KM, a zamyka motor o mocy 190 KM. Z tymi silnikami standardowo połączono 6-biegową skrzynię manualną, ale w ofercie znajdziemy 6- lub 8-biegową skrzynię Steptronic (dostępna dla Cooper S i Cooper D). To jednak nie koniec, ponieważ w nowej generacji największego MINI pojawiły się jeszcze dwa ciekawe warianty silnikowe, które prezentujemy poniżej.

Sportowa wersja John Cooper Works

Fani sportowej jazdy docenią wersję sygnowaną logo John Cooper Works. Nadwozie wyróżnia się aerodynamicznymi dodatkami i specjalnymi lakierami (w tym Rebel Green). W kabinie znajdziemy sportowe fotele, kierownicę i lewarek skrzyni biegów. Pod maską pracuje czterocylindrowy silnik turbo o mocy 231 KM (350 Nm), a napęd trafia na cztery koła. Specjaliści od sportowych wrażeń zmienili charakterystykę układu jezdnego, zainstalowali sportowy układ hamulcowy od Brembo, a całość postawili na 18-calowych felgach. MINI Countryman John Cooper Works rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 234 km/h.

Mini Countryman
Mini Countryman

Elektryczna wersja E

Oto pierwszy model brytyjskiej marki, w którym napęd hybrydowy typu plug-in oferuje całkowicie bezemisyjną jazdę, zachowując przy tym sportową zwinność – typową cechę samochodów MINI. Za napęd odpowiadają dwa silniki: trzycylindrowy silnik benzynowy oraz synchroniczny silnik elektryczny. Łącznie oferują 224 KM maksymalnej mocy, ale dużo większe wrażenie robi średnie zużycie paliwa na poziomie 2,1-2,3 l/100 km. Hybrydowy Countryman Cooper S E ALL4 przejedzie na samym napędzie elektrycznym do 42 kilometrów z prędkością maksymalną 125 km/h. To spokojnie wystarczy na codzienne dojazdy do pracy bez używania silnika spalinowego.