Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Dwie premiery Skody w Genewie – relacja na żywo

Dzisiaj startuje salon motoryzacyjny w Genewie. Jedną z pierwszych konferencji prasowych organizuje Skoda, gdzie będziemy mogli zobaczyć dwie bardzo ważne premiery z punktu widzenia polskiego rynku. Zapraszamy na relację live prosto z imprezy.

Sebastian Kościółek 2017-03-07
Skoda w Genewie Skoda w Genewie

Już o godzinie 9:55 startuje konferencja prasowa podczas której będziemy mogli zobaczyć na żywo światową premierę dwóch specjalnych wersji Octavii - RS 245 i Scout. Żeby to zrobić, nie trzeba być w Genewie. Transmisja z wydarzenia pojawi się w okienku poniżej już za kilka minut.

Jedną z premier jest Skoda Octavia RS 245, czyli najmocniejsza drogowa wersja kompaktowego modelu z Czech. Auto ma pod maską silnik 2.0 TSI, którego maksymalna moc to 245 KM. Szczytowy moment obrotowy wynosi 370 Nm, a jednostka jest w standardzie połączona z 6-biegową przekładnią mechaniczną, a jako opcjonalne wyposażenie można zamówić 7-stopniową skrzynię dwusprzęgłową DSG, która to debiutuje w Octavii. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Wersja RS 245 ma w standardzie elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego VAQ. Poza tym auto z zewnątrz praktycznie nie różni się niczym od zwykłej Octavii RS. Diabeł tkwi w szczegółach - samochód ma 19-calowe obręcze kół, do tego jest o 14 mm niżej zawieszony i ma o 38 mm poszerzony rozstaw tylnych kół w stosunku do przed liftowej RS 230, którą zastępuje. We wnętrzu standardowym wyposażeniem auta będzie 9,2-calowy ekran dotykowy.

Drugą premierą w Genewie jest wersja Scout, która otrzymała podobnie jak zwykła Octavia nowe, dzielone reflektory. Nowością po liftingu jest również 7-stopniowa przekładnia DSG oferowana z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. W ofercie odświeżonej wersji nadal będzie dostępny mocniejszy, 184-konny motor 2.0 TDI oraz benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM. Z oferty znika 110-konny silnik 1.6 TDI.

Scout w stosunku do zwykłej Octavii Combi jest o 30 mm wyżej zawieszony i ma osłony nadkoli progów oraz zderzaków wykonane z tworzywa. Auto ma w standardzie elektroniczną blokadę dyferencjałów.