Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Skoda Octavia Scout - wrażenia z jazdy wersją z silnikiem 2.0 TDI

Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.  

Sebastian Kościółek 2017-06-13
Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout

Moda na SUV-y i crossovery nie słabnie, ale uterenowione kombi z Mlada Boleslav ma ciągle wierne grono nabywców. Kilka miesięcy po wprowadzeniu odświeżonej Octavii tzw. podwójne reflektory przestały już wyglądać kontrowersyjnie, i także my jesteśmy skłonni przyznać, że poprzednia wersja nie wygląda tak zadziornie jak najnowsza. Skoda Octavia Scout jest przygotowana do jazdy po bezdrożach, nawet w podstawowej wersji. Zmieniono kształt zderzaków i osłon podwozia, prześwit w porównaniu ze zwykłym kombi zwiększono o 3 centymetry, a przy tym Skoda jest tak pewna terenowych właściwości jezdnych Octavii, że zaserwowała jej parametry samochodów terenowych – kąt natarcia wynosi 16,6 stopnia, a kąt zejścia 14,5 stopnia.

Żeby sprawdzić możliwości kompaktowego kombi, trzeba najpierw opuścić asfaltowe drogi, po których Octavia Scout porusza się bardzo sprawnie. Wszystko za sprawą dobrze znanej, dwulitowej jednostki TDI o mocy 150 KM. Silnik ten bardzo dobrze radzi sobie z masą samochodu, pozwalając na dynamiczną jazdę. Bardziej wymagający kierowcy mogą wybrać wersję z silnikiem o mocy 184 KM, która kosztuje 129 850 zł. Podstawową odmianę z jednostką TDI połączono z sześciobiegową skrzynią mechaniczną, która pracuje całkiem sprawnie. Mimo to warto dla wygody dopłacić 7910 zł za skrzynię DSG, tym bardziej że jej działanie nie wpływa negatywnie na zużycie paliwa (wynosi ono średnio 6,5 l/100 km).

Octavia Scout jest wyposażona w adaptacyjne zawieszenie DCC, w trybie Komfort miękko neutralizuje ono nierówności drogi, ale auto ma tendencję do przechylania się w zakrętach, co wynika również z tego, że środek ciężkości znajduje się wyżej. Po zjechaniu na nieutwardzoną drogę można włączyć tryb Offroad, który zmienia czułość systemów kontroli trakcji, ABS-u i uruchamia asystenta zjazdu – na mocno pochyłym zboczu komputer zadba o to, żeby samochód bezpiecznie zjechał na dół. 

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout

Uterenowione kombi jest wyposażone w sprzęgło typu haldex 5. generacji, które niewyczuwalnie dołącza napęd tylnej osi. Scout pozwala na wiele, o czym przekonaliśmy się na lekkiej trasie off-roadowej przygotowanej do jazd testowych. Podwyższony prześwit pozwala bez większych problemów wjechać w dość głębokie koleiny, a napęd oraz szosowe opony dobrze radzą sobie w błocie, na piasku i szutrowej nawierzchni. Czasami dochodziło do takiego wykrzyżu osi, że moment napędowy trafiał tylko do jednego koła – takie możliwości daje system XDS+. Sterowanie elektronicznymi blokadami mechanizmów różnicowych pozwala skierować nawet 95% momentu napędowego do jednego koła.

Nowa Octavia Scout to auto dla osób poszukujących eleganckiego i bardzo dobrze wyposażonego kombi, którym od czasu do czasu można wyjechać poza utarte szlaki.                                 

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout

Octavia Scout jest dostępna wyłącznie w wersji kombi i jest o 30 mm wyższa niż standardowy model.

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout

Bagażnik nie dość, że pojemny (610 l), to ma podwójne dno.

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout
Dane producenta Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 KM
Cena 121 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4 
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
340 Nm
1750-3000/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 213 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,7 l/100 km
Emisja CO2 123 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4667 x 1814 x 1463 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1458 kg, pojemność bagażnika 610 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.