Od redaktora:

Adam Majcherek

Rozwiń

Drogi Czytelniku! 25. rocznica powstania „auto motor i sport” to świetna okazja, by podziękować Ci, że z nami jesteś. Podziękować za to, że w świecie fast foodu, w którym zewsząd bombardują nas informacje, w którym mało kto wyściubia nos poza ekran smartfona i w którym trzeba robić coraz
więcej i szybciej, znajdujesz czas na slow food – spokojną lekturę magazynu o tym, co naprawdę kochasz. 

I dziękujemy za to, że wybierasz „auto motor i sport”. Mamy nadzieję, że czerpiesz z niego przyjemność co najmniej taką, jaką my z tworzenia kolejnych wydań naszego miesięcznika. Gdyby na początku lat 90. ktoś powiedział, że za 25 lat samochody będą potrafiły same hamować przed przeszkodami, będą ostrzegały nas przed korkami na drogach i podpowiadały, jak je ominąć lub same wezwą pomoc w razie wypadku, uznalibyśmy, że naoglądał się K.I.T.T.-a z serialu Nieustraszony. A tu proszę – dziś nikogo to nie dziwi. Auta słuchają tego, co mówimy, odczytują gesty, uczą się naszych nawyków i wyręczają nas w niektórych manewrach, by podróż była coraz łatwiejsza i mniej stresująca. I już czekamy na moment, w którym przesiądziemy się do pojazdów autonomicznych. Nie sądzę, byśmy musieli czekać na to kolejne 25 lat. Świat motoryzacji zmienia się nieubłaganie, a my zmieniamy się razem z nim. W następną 25-latkę wchodzimy bardziej cyfrowi. Zaczynamy od aplikacji, dzięki której „auto motor i sport” przeczytasz na ekranie komputera, tabletu czy smartfona. Zapraszamy też na naszą zupełnie nową stronę internetową, na której jak zwykle zamieszczamy najświeższe wiadomości, relacje z premier nowych modeli i nasze testy, a dodatkowo przygotowaliśmy konfigurator, który pomoże wybrać najlepsze auto. A to jeszcze nie wszystko...

Polecamy:

Rozwiń

Auta sportowe

Clio i Fiesta oraz Civic i Golf bohaterami testów były wielokrotnie, ale zobaczyć je na drodze w wersjach takich jak opisywane dzisiaj można rzadziej niż rzadko. Razem dysponują mocą 1010 KM i grają na zupełnie innych zmysłach niż ich popularne odmiany.

Rozwiń

Jeździmy driftem!

Ten samochód jest jedyny w swoim rodzaju. Wiele części specjalnie w nim przerobiono, a silnik rozwija 1068 KM. Kuba Przygoński takim właśnie autem bił rekord Guinnessa w prędkości w drifcie. Dziś za kółko na chwilę wsiadamy my.

AMiS 12/2016 - Spis treści

POLE POSITION

8 Citroën C3

Nowy model – awangardowy pod względem stylistyki oraz wyposażenia. Z kamerą!

14 Nowe modele

Honda CR-V, Nissan Qashqai, BMW 5, Jaguar E-Pace

20 Bezpieczeństwo

Aplikcja dobra na stres; uwaga na hakerów samochodów

22 Gadżet

Cztery najlepsze zegarki dla miłośników motoryzacji

24 Finanse

Leasing konsumencki czy kredyt? Zestawienie rat i korzyści

26 Jubileusz AMiS

Od powstania „Auto International” do dziś, a nawet do jutra

PIERWSZA JAZDA

38 Peugeot 3008

Nowe wnętrze, stylizacja i konstrukcja. Z silnikiem 1.2 pali 6 l

44 Bentley Flying Spur

Jako V8 S ma moc 528 KM. Bardzo szybki i wygodny

46 Volvo V40

W wersji Polestar bardziej usportowiony niż sportowy

48 Hyundai G. Santa Fe

Z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym i dieslem 2.2

50 Jaguar XJ

Konkurent Mercedesa klasy S i BMW 7, w odświeżonej wersji

52 Renault Clio

Po liftingu; z aplikacją oceniającą styl jazdy kierowcy

54 Skoda Superb

Limuzyna na dalekie trasy, bardziej zadziorna dzięki stylistycznym dodatkom

TEST

56 Tesla Model X

Siedmiomiejscowy elektryczny SUV osiągający setkę w 4,2 s

64 Auta sportowe

Golf GTI Clubsport, Clio R.S. Trophy, Fiesta ST200 i Civic Type R – razem mają 1010 KM

72 Alfa Romeo Giulia

Jako Quadrifoglio ma 510 KM, tylny napęd i osiągi z superligi

78 Kompaktowe kombi

i Z dieslami o mocy 130–150 KM. Octavia nadal wygrywa

86 DS 4 po 50 000 km

Bezusterkowy i dynamiczny, ale pod praktycznymi względami dalece nieidealny

TEMAT EXTRA

92 Inne samochody

Zakochani w motoryzacji: hot rody, custom cary i oldtimery

TECHNIKA

98 Układy kierownicze

Jak się je zestraja i czym się różnią – dzisiaj i w przyszłości

AUTOKOMIS

104 Polskie klasyki

Warszawa, Syrena, Polonez oraz Fiaty 125p i 126p – po latach budzą życzliwy uśmiech

110 Toyota Camry

Jak bohaterka naszego pierwszego testu sprzed 25 lat przetrwała próbę czasu

ADRENALINA

114 Jeździmy driftem

To auto Kuby Przygońskiego biło rekord jazdy bokiem

120 Najszybsze kabriolety

McLaren, Lambo i Ferrari – to moc tak w nich fascynuje

STAŁE RUBRYKI

125 Zapowiedzi

Jazda: Toyota C-HR, Skoda Kodiaq; test: nowy Renault Scénic

128 Ceny nowych aut

Ranking sprzedaży, premiery