Od redaktora:

Adam Majcherek

Rozwiń

Świat samochodów zmienia się w oszałamiającym tempie – wystarczy spojrzeć na tegoroczną wystawę w Genewie. Razem z motoryzacją zmieniamy się i my.

Powiedzieć, że motoryzacja zmienia się w niewyobrażalnym tempie, to jakby - nie powiedzieć nic. Szymon Piaskowski w materiale Miary ewolucji (s. 84) pokazuje, jak kiedyś wyglądały niektóre elementy samochodu i jak będą wyglądać w bardzo bliskiej przyszłości. Przepaść jest ogromna. Żyjemy w czasie, gdy postęp jest najszybszy. Autonomiczny, uczący się nawyków kierowcy, stale korzystający z danych w chmurze – taki był chyba każdy koncepcyjny pojazd prezentowany na tegorocznej wystawie samochodowej w Genewie. Piotr Ceran pisze o nowym Golfe, w którym sprzętem audio zarządza się, wykonując odpowiednie gesty (s. 44) i testuje BMW 5, które można 
zdalnie wyprowadzić z garażu (s. 66). 

Samochody się zmieniają, bo zmieniają się potrzeby współczesnego kierowcy. A wraz z nimi ewolucji ulega podejście kierowców do samochodów. Auta coraz rzadziej kupuje
się, by jeździć nimi przez długie lata, a coraz częściej traktuje jak sprzęt gospodarstwa domowego. Idąc z duchem czasu zmieniamy też auto motor i sport. Chcemy patrzeć na zmiany w motoryzacji Waszymi oczami. Dlatego na przykład, wciąż dbając o rzetelność i obiektywność naszych testów, analizujemy fnansowe aspekty posiadania nowego auta albo raczej korzystania z niego. Dlatego wyjaśniamy jak działają i do czego mogą się przydawać nowe rozwiązania techniczne, w które są wyposażone samochody stojące w salonach. Dlatego pokazujemy, co potrafi współczesna elektronika. Przy tym wszystkim wciąż chcemy Was przekonać, że motoryzacja może chwytać
za serce. I to wszystko będziemy prezentować nie tylko na łamach papierowego wydania amis, ale też na naszej stronie internetowej www. automotorisport.pl, w wydaniach cyfrowych i w mediach społecznościowych. A to dopiero początek. Liczymy na Wasze opinie i krytyczne uwagi.

Czy zechcecie nam towarzyszyć w tej podróży do przyszłości?

Polecamy:


POBIERZ TERAZ MAGAZYN W WERSJI CYFROWEJ ZA DARMO!


Pierwszy 1000 pobrań sponsoruje Peugeot, producent modelu 3008 - zwycięzcy Car of the Year 2017 

 


PORSCHE PANAMERA 4S


Po włączeniu trybu „Sport” nowej Panamery masz wrażenie, jakby zmieniała się też charakterystyka opon tego auta. Pod względem technicznym, osiągów i komfortu nowy model zdaje się nie mieć wad.

AMiS 04/2017 - Spis treści

TEMATY Z OKŁADKI

6 Nowe auta z Genewy

Mitsubishi Eclipse, Nissan Qashqai, VW Arteon i koncept Peugeota – gwiazdy salonu samochodowego

30 Peugeot 5008

7-miejscowy SUV z odważnie stylizowanym wnętrzem i potężnym bagażnikiem

108 Mercedes-Maybach

W wersji Landaulet jeden z najbardziej ostentacyjnych samochodów na świecie. Jeździmy nim po Afryce

POLE POSITION

22 Bezpieczeństwo

Akcje serwisowe – można z nich skorzystać nawet po latach; jak jeździć z przyczepą

24 Technika

High-endowe układy wydechowe – większa moc i lepszy dźwięk. Interfejs Google'a

26 Finanse

Po jakim przebiegu zwróci się zakup hybrydy; stłuczka z obcokrajowcem – od kogo domagać się odszkodowania

TESTY I JAZDY

34 Jaguar F-Pace

Z trzylitrowym mechanicznie doładowanym silnikiem to jeden z najostrzejszych SUV-ów

36 Hyundai i30 i Opel Astra – test porównawczy

Astra to jeden z liderów klasy kompaktowej, teraz do tego grona aspiruje nowy i30

42 Audi A5 Coupé

Nowy model o nieznacznie zmienionej stylizacji. Perfekcyjnie wykonany i perfekcyjny na drodze

44 VW Golf

To nie tyle face lifing, co update – zmodyfkowano głównie multmedia i systemy asystujące

46 Porsche Panamera 4S – test

Nowy model został poprawiony pod każdym względem, także z wyglądu. Z silnikiem V6 turbo przyspiesza do setki poniżej 4 s

52 Alfa Romeo Stelvio

Przestronny SUV klasy premium. Z silnikiem 2.0 turbo o mocy 280 KM przyspiesza do setki prawie jak Porsche Macan S – w 5,7 s

54 Toyota Prius Hybrid Plug-in

W nowej wersji różni się stylistycznie od zwykłego Priusa, ma panele słoneczne na dachu i „elektryczny zasięg” do 135 km

56 Alfa Romeo Giulia i Lexus IS Hybrid – test porównawczy

Giulia prowokuje kierowcę do zabawy, Lexus swojemu kierowcy chce służyć, wykonując polecenia najlepiej jak potraf

62 Skoda Octavia

Po face lifingu nadal funkcjonalna, ale konkursów piękności wygrywać nie będzie...

64 Seat Leon Cupra

Nowy model do setki przyspiesza szybciej niż w 5 s, w wersji kombi ma napęd na cztery koła

66 BMW 5 – test

Auto wygodne i nowoczesne, w którym najważniejszy jest kierowca i jego zadowolenie. Dynamiczny diesel wersji 520d xDrive nie potrzebuje wiele paliwa

72 Honda Civic

Model 10. generacji – po raz pierwszy zwykły Civic ma turbodoładowany silnik

TEMAT EKSTRA

84 Praktyka ewolucji

Podróż z przeszłości w przyszłość na przykładzie sześciu elementów samochodu

TECH-LAB

90 Samochody hybrydowe

Czym różnią się między sobą i jakie to ma znaczenie dla kierowcy – na przykładzie Kii Niro, Toyoty Prius i Mitsubishi Outlandera

94 Testy zderzeniowe

Przez 20 lat Euro NCAP zderzyło z przeszkodą już 1800 aut i pracuje nad zaostrzeniem testów

AUTOKOMIS

98 Używane z gwarancją

Z drugiej ręki, ale z pewnego źródła – przegląd programów sprzedaży aut używanych przez autoryzowanych dealerów

104 Mercedes E500

Nierzucający się w oczy sedan Mercedesa w 1994 r. kosztował więcej niż Porsche Carrera. Nasz egzemplarz to jeden z 200 wyprodukowanych w wersji specjalnej

FASCYNACJE

114 Wyścigi autobusów

Nie wożą już amerykańskich dzieci do szkół, ale zanim trafą na złom, startują w wyścigu życia