Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto z dużym przebiegiem - czy trzeba się go bać?

Samochody z dużymi przebiegami mogą przysporzyć wielu problemów. Ale nie muszą. Szczególnie jeśli ktoś regularnie je serwisował. Zobacz, na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ze sporym przebiegiem.

2015-02-17
Test Seata Leona Wzorem aut sportowych - obrotomierz w centrum, a wskazówki ''startują'' z godziny szóstej.

Stare Mercedesy potrafiły przejechać nawet milion kilometrów. Współczesne auta nie są aż tak trwałe, ale tych zaledwie 3-letnich, które zdążyły już nabić 150 tys. km nie musisz obchodzić szerokim łukiem. Zwłaszcza gdy taki samochód był regularnie serwisowany. Popytaliśmy w serwisach obsługujących duże floty – tam z doświadczenia wiedzą, co naprawdę psuje się po dużym przebiegu i jak takim usterkom w porę zapobiec.

Silnik

  • Współczesne silniki są tak „obliczone”, żeby bezawaryjnie przejechały dystans ok. 300 tys. km. Warunkiem jest jednak regularne wymienianie i w razie potrzeby uzupełnianie oleju silnikowego. Oczywiście trzeba pilnować też wymiany rozrządu.

Sprzęgło i skrzynia

  • Skrzynia biegów to element długowieczny. Zużywać mogą się w niej łożyska – ich żywotność wynosi 200- 300 tys. km. Sprzęgło lubi kilometry i długie trasy. Wtedy wystarcza na 250-300 tys. km; eksploatowane w mieście – połowę tego przebiegu.

Sprężarka

  • Nie szkodzą jej kilometry. Jej życie skraca brak odpowiedniego smarowania, spowodowany np. gwałtownym wyłączeniem silnika, dynamiczną jazdą tuż po rozruchu (kiedy olej jest gęsty). Średni czas życia turbosprężarki wynosi 300 tys. km.

Zawieszenie

  • Ono zużywa się z każdym kilometrem – zmniejsza się sprawność amortyzatorów, powstają luzy na tulejach wahaczy i sworzniach zwrotnic. Na te elementy wpływa głównie stan nawierzchni. Trudno określić, jaka jest trwałość zawieszenia.

Opony, hamulce

  • Te elementy mają charakter czysto eksploatacyjny. Opony wytrzymują przebieg ok. 60 tys. km. Podobną żywotność mają przednie klocki hamulcowe, tylne zużywają się wolniej. Tarcze hamulcowe wytrzymują tyle, ile dwa komplety klocków hamulcowych.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zalezy jakie samochody Turbo sie rozwali ,a Jeep WJ 4.7 V8 nie
    gienio832, 2016-02-13 15:35:52
  • avatar
    zgłoś
    <p>Kiedyś samochody były trwałe, potrafiły przejechać nawet milion kilometrów bez większych remontów. Teraz to się zmieniło, ale nie musisz rezygnować z młodych aut z dużymi przebiegami. Szczególnie jeśli były regularnie serwisowane.</p><br /><br /><a href="/porady/przebieg-uzywane-porady,18969,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-17 15:41:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij