Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Chiptuning w samochodach z filtrem DPF

Czy to prawda, że chiptuning jest niebezpieczny dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych?

2014-09-23
Chiptuning BMW 530d

Filtr cząstek stałych nie stanowi przeciwwskazania do poddania auta chiptuningowi. Jego obecność wymusza natomiast zastosowanie przez tunera łagodniejszego programu, ze względu na barierę termiczną, jaką stanowi czujnik temperatury spalin przy DPF-ie. Przy „spokojnym” programie temperatura spalin będzie wyższa o ok. 20-30O C, co jest nawet korzystniejsze z punktu widzenia pracy filtra cząstek stałych. Jego samoczynna regeneracja przebiega wydajniej, przez co wydłużają się okresy związane z jego obsługą serwisową (procedura wymuszonego wypalania). Jeżeli tuning jest nastawiony na maksymalne przyrosty mocy i maksymalne wykorzystanie osprzętu silnika, wówczas ilość podawanego paliwa jest zbyt duża. Nie ma ono możliwości spalać się całkowicie, rośnie więc emisja spalin (w tym sadzy) i temperatura spalin. Taka sytuacja odbija się niekorzystnie na żywotności filtra cząstek stałych (zapycha się i przedwcześnie niszczy).

Aleksander Szczot, właściciel firmy Top-Tune Parts we Wrocławiu

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Czy to prawda, że chiptuning jest niebezpieczny dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych?Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-23 13:46:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij