Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Felunek jak nowy

Bród, kamienie i otarcia o krawężniki – felgi w aucie nie mają lekko, ale dzięki renowacji mogą wyglądać jak nowe. Oto jak przywrócić im blask.

2014-07-07
Felunek jak nowy

Gdzie i za ile?

Serwisów zajmujących się renowacją felg aluminiowych i stalowych jest w Polsce sporo. Koszt renowacji zależy oczywiście od rozmiaru felgi – im większa, tym drożej. Odnowienie 14-calowej aluminowej obręczy kosztuje ok. 75 zł, ale 17-calowej – 100 zł. Taniej jest w wypadku stalówek – odpowiednio 60 i 80 zł.

Kiedy można?

Felgi (można z oponami) trzeba najpierw dostarczyć do firmy zajmującej się renowacją. Gdy nie masz drugiego kompletu kół, przeważnie możesz dostać zapas „na drogę” – za darmo. Specjaliści ocenią czy Twoje felgi w ogóle opłaca się odnawiać – w razie zbyt dużych zniszczeń mogą odmówić ich renowacji.

Jak to robią?

Po oględzinach felga, w zależności od potrzeb, jest prostowana, spawana lub toczona. Następnie malowana proszkowo. W naszych warunkach (sól na drogach) nie ma niestety gwarancji, że korozja nie pojawi się na nowej powłoce (felga stalowa). W wypadku takich obręczy warto pomalować je na ciemniejszy kolor.

Jaki efekt?

Producenci aut malują felgi swoimi kolorami, dlatego serwis nie jest w stanie idealnie odtworzyć oryginalnej barwy. Podobnie rzecz ma się z prostowaniem – serwis może wyprostować płaszczyznę, na której osadzona jest opona, ale nie sam rant. Minimalne krzywizny nie przeszkadzają jednak w codziennej eksploatacji.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bród, kamienie i otarcia o krawężniki – felgi w aucie nie mają lekko, ale dzięki renowacji mogą wyglądać jak nowe. Oto jak przywrócić im blask.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-07-07 10:21:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij