Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jak jeździć obciążonym samochodem?

Auto z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem prowadzi się zupełnie inaczej, niż gdy jedziesz sam. Sprawdziliśmy, jakie są różnice. Wniosek – z balastem jedź wolniej!

2014-12-12
Pakistan, podróż, ciężarówka Gdy w busie brak miejsca dach zarezerwowany jest dla mężczyzn lub dla zwierząt domowych

Ostre hamowanie
W mieście różnica jest niewielka, ale po 10 próbach hamowania ze 100 km/h na coraz bardziej rozgrzanych hamulcach okazuje się, że obciążone auto potrzebuje do zatrzymania więcej niż jedną, dodatkową długość nadwozia.  

 

Ciasne zakręty
Tył obciążonego samochodu pokonującego sekwencję zakrętów próbuje przegonić przód, co sprawia, że kierowca musi szybciej i mocniej kręcić kierownicą i ograniczyć prędkość, by uniknąć poślizgu.

 

Niespodziewana przeszkoda
By ominąć auto wyjeżdżające z ulicy podporządkowanej, raptownie uciekasz na przeciwny pas, a potem szybko z niego wracasz. Obciążone auto ma tendencję do ślizgania się wszystkimi kołami, z pomocą przychodzi ESP wytracając prędkość.

 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Obciążone auto prowadzi się zupełnie inaczej, niż puste. Sprawdziliśmy, jakie są różnice. Wniosek – z balastem jedź wolniej!</p><br /><br /><a href="/porady/waga-ciezar-jazda-porady-bezpieczenstwo,18601,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2014-12-12 09:47:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij