Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Jakie auto kupić: 180 KM za 170 tys. zł.

Pana Marek szuka auta o mocy powyżej 180 KM – żeby sprawnie wyprzedzać i czuć się bezpiecznie w trasie. Doradzamy, który model wybrać.

2015-08-16

Imię nazwisko: Marek Grzelak
Wiek: 38 lat
Zawód: prawnik
Miejsce zamieszkania: Poznań
Liczba kilometrów przejeżdżanych w roku: około 40 000
Wymagania: Moc 200 KM byłaby najlepsza i to uzyskiwana przez diesla – bo mniej pali i jest bardziej elastyczny, chociaż, niestety, głośniejszy. Koniecznie automatyczna skrzynia biegów – jedna trasa pożyczonym autem wystarczyła, by uznać, że to komfortowe rozwiązanie. Kolejny mus: napęd na cztery koła, bo dojazd do domu zawiewa śnieg, a i na zwykłej drodze przyczepność jest lepsza. Może być SUV (ale to nie jest warunek) – siedzi się wyżej i niestraszne mu krawężniki. Auto będzie jeździć w dalekie trasy, także z 4-osobową rodziną na pokładzie. Ma służyć do 150 tys. km, czyli 3-4 lata. Cena maksymalna: 170 000 zł  

OSTATNIO POMOGLIŚMY

Wojciech Król – proponowaliśmy Mazdę 3, Alfę Romeo Giuliettę, Forda Fiestę ST, Seata Leona lub Nissana Juke’a. Wybrałem Mazdę, bo wydała mi się najładniejsza i miała bardzo bogate wyposażenie. No, ale tania to ona nie była. Zrobiłem już 1200 km i świetnie mi się jeździ, chociaż spalanie 8,1-8,2 l/100 km na autostradzie przy 135 km/h to o wiele więcej niż podawał producent. Bardzo miłą niespodzianką jest tablica rozdzielcza – prawie wcale nie ma przycisków, a wszystkie funkcje uruchamia się na ekranie komputera, według mnie to genialne rozwiązanie.
Nowe Volvo XC60 Odświeżone XC60 poznasz po światłach LED do jazdy dziennej przeniesionych pod reflektory.

VOLVO XC60

Rocznik 2015
Przebieg 0 km
Cena 170 800 zł


Bogdan Czajkowski 

Sprawdzony bestseller, ciągle w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych aut typu SUV. W ubiegłym roku przeszedł lifting poprawiający wygląd i wzbogacający wyposażenie.

W tej cenie XC60 ma 190 KM, co zupełnie wystarcza, zwłaszcza że silnik jest elastyczny i chętnie bierze się do pracy. 9,7 s do setki i 5,7-litrowe średnie zużycie paliwa (dane fabryczne) są więcej niż przyzwoite w aucie tej klasy. O 10 300 zł droższa jest wersja 220-konna, dynamiczniejsza i równie oszczędna. XC60 to samochód prestiżowy, bezpośredni (a przy tym wyraźnie tańszy) konkurent Audi Q5 i BMW X3. Oprócz kompletu poduszek i kurtyn gazowych ma w standardzie m.in. system City Sefety automatycznie wyhamowujący samochód w razie pojawienia się przeszkody oraz aktywny tempomat ACC wspomagający jazdę w korkach, dwustrefowa klimatyzacja to oczywistość. Na co dzień sprawdzą się wygodne fotele i przestronne wnętrze z 495-litrowym bagażnikiem. Przy tym Volvo XC60 dobrze się prowadzi – jak wyrośnięte kombi, a nie ciężka terenówka. Auto debiutowało w 2008 roku i po usunięciu chorób wieku dziecięcego ma opinię niekłopotliwego w obsłudze oraz bezawaryjnego.     

Pierwsza jazda Seat Leon X-Perience Za 18-calowe, dwukolorowe obręcze kół trzeba zapłacić 1763 zł, w standardzie są 17”

SEAT LEON

Rocznik 2015
Przebieg 0 km
Cena 130 600 zł  


Adam Majcherek

Alternatywa dla SUV-a – kompaktowe kombi w wersji Xperience, z mocnym dieslem, napędem na 4 koła i czteroletnią gwarancją. Praktyczne na co dzień, wygodne w trasie.   

184 KM robią z kombi ważącego ok. 1,5 tony bardzo szybkiego transportera – do setki Leon rozpędza się zdecydowanie szybciej (w 7 sekund) niż proponowane przez kolegów SUV-y, a i z wyprzedzaniem problemów mieć nie będzie. Dzięki powiększonemu prześwitowi i napędowi na cztery koła niestraszny mu nie tylko śnieg na dojeździe do domu. Do tego przestronna kabina i prawie 600-litrowy bagażnik sprawdzą się idealnie w dalekich podróżach z rodziną. Xperience jest standardowo całkiem nieźle wyposażony, a jeśli zapragnie Pan jeszcze aktywnego tempomatu, systemu automatycznego hamowania w mieście, asystenta parkowania, czy systemu multimedialnego obsługującego technologię Mirror Link – po dodaniu ich do listy wyposażenia wciąż będzie Pan daleko od górnego limitu ceny, jaki Pan wyznaczył. Leona serwisuje się co 30 tys. km, więc nie będzie Pan musiał zbyt często pojawiać się w ASO. Jedyny minus – przy dużych przebiegach gwarancja będzie trwała maksymalnie trzy lata, importer obiecuje cztery, ale ograniczył ją do 120 tys. km.    

Kia ujawnia nowe Sorento

KIA SORENTO

Rocznik 2015
Przebieg 0 km
Cena 172 900 zł  


Szymon Piaskowski

Przy podanych wymaganiach wybrałbym się do przedstawiciela Kii. Nowe Sorento znakomicie izoluje od otoczenia w czasie jazdy, jest przyczepne i duże w środku. 

Ten model po prostu idealnie spełnia Pańskie założenia, no może oprócz mocy, która w przypadku 2-litrowego diesla wynosi 185 KM. Jest też wersja 200-konna (silnik 2,2-litrowy), ale różnica w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h wynosi tylko 0,8 s (słabsza wersja robi setkę w 10,4 s), a dopłacić trzeba 20 tys. zł. To się nie opłaca. Sorento ma w standardzie 7 miejsc i skrzynię automatyczną. W podanym budżecie kupi Pan wersję „full wypas” (w nomenklaturze Kii oznaczoną jako XL). Faktycznie, jej wyposażenie jest bogate – oprócz napędu 4x4 dostanie Pan skórzaną tapicerkę i podgrzewane siedzenia (również te skrajne z tyłu) oraz kierownicę, system bezkluczykowego dostępu do auta, 19-calowe felgi i automatycznie otwieraną pokrywę bagażnika. Już podstawowa odmiana Sorento ma nawigację i to z 7-letnią, darmową aktualizacją map. Jest też 7-letnia gwarancja na silnik i skrzynię biegów. Mała podpowiedź – proszę porównać oferty dilerów z różnych miast, różnice mogą być warte podjechania do salonu znajdującego się nieco dalej.    

BMW, 5 GT, 530d Z drogimi dodatkami, wyostrzającymi w czasie jazdy temperament auta, 5 GT prowadzi się tak samo dynamicznie jak każde BMW

AUTO Z INNEJ BAJKI: BMW 5 GT

Rocznik 2011
Przebieg 83 000 km
Cena 160 000 zł 

Jeżeli Pańskie nowe auto miałoby pełnić też funkcje reprezentacyjne, proszę zainteresować się tym używanym BMW.

Wszystkie Pańskie wymogi BMW 5 GT spełnia z zapasem. Nie znajdzie Pan lepszego kompana w trasie niż wielokrotnie nagradzany trzylitrowy diesel BMW o mocy 250 KM. Podróżować z rodziną będzie Pan w luksusowych warunkach, a że to hatchback z dużym bagażnikiem, zmieści się do niego wszystko. Auto z ogłoszenia pochodzi z polskiego salonu, ma zaledwie 83 tys. km przebiegu i wciąż jest objęte gwarancją. Lista wyposażenia imponująca, z panoramicznym szklanym dachem, internetem i tunerem telewizyjnym włącznie. Sprzedający zapewnia, że auto jest bezwypadkowe. Nic, tylko umówić się na porządne oględziny w ASO i jeśli nie będzie niespodzianek – brać. „Piątka” zajmuje wysokie miejsca w statystykach najmniej usterkowych aut w swojej klasie. Jeśli serwis nie będzie miał zastrzeżeń co do stanu auta, zrobi Pan kolejne 150 tysięcy km w warunkach, jakich nie zapewni żadne nowe auto kupione w podobnej cenie. Jeśli po wizycie w ASO nie wybierze Pan tego egzemplarza, proponuję zostawić swój numer telefonu jednemu z handlowców – a nuż trafi się coś godnego uwagi. Korzystając z okazji, proszę przejechać się autem demonstracyjnym – niektórzy narzekają na twarde zawieszenie tego modelu.     

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij