Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.8

Najlepsze modele używane do LPG

Im droższa benzyna, tym większe zainteresowanie gazem. Nic dziwnego, skoro napełnienie nim zbiornika w samochodzie kosztuje o połowę mniej niż zatankowanie baku tradycyjnym paliwem. To nawet tańsze rozwiązanie niż jazda oszczędnym z definicji turbodieslem. Prezentujemy 18 najlepszych modeli z LPG.  

Michał Hutyra 2015-07-16
instalacja gazowa, LPG, gaz, autogaz

Autogaz przeżywa renesans. Niemal co piąte auto jest zasilane tego typu paliwem. Czas po jakim zwrócą się pieniądze wydane na instalację zależy od liczby przejeżdżanych kilometrów – im więcej, tym jest krótszy. Aby taka inwestycja miała sens, nie można jeździć na zbyt krótkich odcinkach, ponieważ podczas pierwszych kilku minut jazdy silnik pracuje tylko na drogiej benzynie.

Z gazowego boomu postanowiły skorzystać firmy samochodowe, oferując modele z fabryczną instalacją LPG (Alfa Romeo, Dacia, Fiat, Hyundai, Kia, Mercedes, Opel, Renault, Skoda, VW). Jednak zwykle cena takiej instalacji jest znacznie wyższa niż cena instalacji z wolnego rynku, więc auta te mają małe wzięcie.

Jazda na gaz pozwala oszczędzić od 10 do ponad 50 zł na 100 km. Koszt montażu instalacji najszybciej zwróci się w samochodach, które spalają duże ilości paliwa

Koszt instalacji zależy od liczby cylindrów w silniku, jego mocy i od miejsca montażu zbiornika. Nie każde auto warto przysposabiać do gazu. Regulowane mechanicznie zawory (ze względu na konieczność częstej i kosztownej regulacji) oraz bezpośredni wtrysk paliwa (koszt instalacji 8-10 tys. zł) sprawiają, że LPG jest nieopłacalne. Na kolejnych stronach opisujemy modele z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu. Ich sprawność jest porównywalna ze sprawnością aut zasilanych benzyną.

Co się może popsuć i dlaczego?

Głównym zagrożeniem dla silnika jest praca na ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej. Temperatura w komorach spalania rośnie, co ma wpływ na przyspieszone zużycie przylgni zaworów i gniazd zaworowych. Aby temu zapobiec, w autach wyprodukowanych po 2004 r. powinno się stosować specjalny lubryfikator, np. JLM Valve Saver Fluid. Można go stosować we wszystkich typach silników. Dodatkową jego zaletą są właściwości czyszczące. Urządzenie służące do dozowania lubryfikatora kosztuje zaledwie 200 zł, co przy cenie instalacji nie jest specjalnie odczuwalne. Litr lubryfikatora kosztuje 80 zł i wystarcza na około 16 tysięcy km (w klasycznym silniku czterocylindrowym).

To, czy silnik będzie pracował bezawaryjnie zależy głównie od jakości montażu i zastosowanych podzespołów. Szarpanie silnika podczas przyspieszania i jego nierówna praca mogą świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy gazu. W instalacjach mieszalnikowych w takim przypadku winowajcą jest reduktor lub nieszczelność w układzie dolotowym.

Konrad Gałusza - SPARKO Auto Gaz
Polecam instalacje firmy BRC
Działam na rynku gazowym już 17 lat. Przeszedłem przez wszystkie etapy rozwoju instalacji. Dla świętego spokoju i komfortu użytkowania polecam tylko markowe produkty: BRC, Landi Renzo, Vialle, czy Tartarini. Najważniejszy jest poprawny dobór instalacji do silnika – nie wolno kierować się wyłącznie ceną. Zasada działania wszystkich instalacji jest jednakowa, różni je wykonanie, wydajność i gwarancja, np. polscy producenci ograniczają ją do 30-50 tys. km przebiegu. BRC ma najlepiej rozwiniętą sieć serwisów w Polsce.
Skoda Fabia Skoda Fabia

Gaz LPG do Skody Fabii

Silnik/moc: 1,2 l/70 KM
Koszt instalacji: 3 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 5,9/6,8 l/100 km
Zysk na 100 km: 17,09 zł
Zwrot po: 17 565 km

Opłacalność: średnia

17,079
Test Peugeota 207 1.6 Sporty

Gaz LPG do Peugeot 207

Silnik/moc: 1,4 l/95 KM
Koszt instalacji: 3 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 4,4/5,1 l/100 km
Zysk na 100 km: 12,80 zł
Zwrot po: 23 654 km

Opłacalność: kiepska

Honda, Accord

Gaz LPG do Hondy Accord

Silnik/moc: 2,4 l/190 KM
Koszt instalacji: 3,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 9,1/10,5 l/100 km
Zysk na 100 km: 26,32 zł
Zwrot po: 13 298 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara Picasso

Gaz LPG do Citroena Xsara Picasso

Silnik/moc: 2,0 l/136 KM
Koszt instalacji: 3,4 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 8,6/9,9 l/100 km
Zysk na 100 km: 24,92 zł
Zwrot po: 13 645 km

Opłacalność: średnia

Test Subaru Forstera

Gaz LPG do Subaru Forester WRX

Silnik/moc: 2,5 l/230 KM
Koszt instalacji: 3,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 11,0/12,7 l/100 km
Zysk na 100 km: 31,80 zł
Zwrot po: 12 893 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Samochody używane – modele dla rodziny

Gaz LPG do VW Passat B5 FL

Silnik/moc: 1,8 l/150 KM
Koszt instalacji: 3,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 8,3/9,5 l/100 km
Zysk na 100 km: 24,15 zł
Zwrot po: 16 977 km

Opłacalność: średnia

Volvo V50

Gaz LPG do Volvo V50

Silnik/moc: 2,4 l/170 KM
Koszt instalacji: 4,1 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 8,5/9,8 l/100 km
Zysk na 100 km: 24,60 zł
Zwrot po: 16 667 km

Opłacalność: średnia

Test porównawczy BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML 500, Volkswagen Touareg, Volvo XC90

Gaz LPG do Mercedesa ML 350

Silnik/moc: 3,5 l/272 KM
Koszt instalacji: 4,1 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 11,5/13,2 l/100 km
Zysk na 100 km: 33,39 zł
Zwrot po: 12 279 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Mercedes R-klasa Grand Edition

Gaz LPG do Mercedesa R350

Silnik/moc: 3,5 l/272 KM
Koszt instalacji: 4,1 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 11,6/13,3 l/100 km
Zysk na 100 km: 33,71 zł
Zwrot po: 12 163 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Gaz LPG do BMW 730i E65

Silnik/moc: 3,0 l/231 KM
Koszt instalacji: 4,1 tys. km
Średnie spalanie Pb/LPG: 10,6/12,2 l/100 km
Zysk na 100 km: 30,72 zł
Zwrot po: 13 348 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Porsche Cayenne GTS Porsche Cayenne GTS

Gaz LPG do Porsche Cayenne 3.2

Silnik/moc: 3,2 l/250 KM
Koszt instalacji: 4,1 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 16,0/18,4 l/100 km
Zysk na 100 km: 46,39 zł
Zwrot po: 8 838 km

Opłacalność: bardzo dobra

Best Cars 2008

Gaz LPG do Audi A8

Silnik/moc: 4,2 l/335 KM
Koszt instalacji: 5,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 11,9/13,7 l/100 km
Zysk na 100 km: 34,48 zł
Zwrot po: 11 892 km

Opłacalność: średnia

Test porównawczy BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML 500, Volkswagen Touareg, Volvo XC90

Gaz LPG do Mercedesa ML500

Silnik/moc: 5,8 l/296 KM
Koszt instalacji: 5,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 14,6/16,8 l/100 km
Zysk na 100 km: 44,18 zł
Zwrot po: 9 279 zł

Opłacalność: bardzo wysoka

Test porównawczy BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML 500, Volkswagen Touareg, Volvo XC90

Gaz LPG do Volkswagena Touarega

Silnik/moc: 4,2 l/310 KM
Koszt Instalacji: 5,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 14,5/16,7 l/100 km
Zysk na 100 km: 42,00 zł
Zwrot po: 9 763 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Test porównawczy BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML 500, Volkswagen Touareg, Volvo XC90

Gaz LPG do Jeepa Grand Cherokee

Silnik/moc: 4,7 l/220 KM
Koszt instalacji: 5,5 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 20,8/23,9 l/100 km
Zysk na 100 km: 60,85 zł
Zwrot po: 6 738 km

Opłacalność: bardzo wysoka

Volvo XC90 Volvo XC90

Gaz LPG do Volvo XC90

Silnik/moc: 4,4 l/315 KM
Koszt instalacji: 5,8 tys. zł
Średnie spalanie Pb/LPG: 13,5/15,5 l/100 km
Zysk na 100 km: 39,19 zł
Zwrot po: 10 462 km

Opłacalność: średnia

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij