Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe etykiety na oponach

2012-02-02
Nowe etykiety na oponach Na etykiecie, po lewej - opory toczenia pokazano przez 7 kolorowych pasków: od A (zielony - opony najbardziej ekologiczne) do krwistego G (najmniej). Po prawej (z chmurką) - droga hamowania opisana przez 7 liter: A oznacza opony o najkrótszej drodze hamowania, a litera G - o najdłuższej. Poniżej (opona z trąbką) - hałas toczącej się opony opisany przez 3 kreski. Różnica 3 decybeli oznacza, że jest on większy o 100%. Symbole poniżej wskazują na zastosowanie opony (rodzaj pojazdu i warunki pogodowe).

Opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i hałaśliwość to cechy opon decydujące o tym, czy są one przyjazne środowisku, bezpieczne i czy gwarantują dostateczny komfort. Od listopada 2012 r. informacje o tych parametrach będą umieszczane na etykietach, w które zaopatrzona zostanie każda nowa opona. Przeciętnego użytkownika najbardziej interesują opory toczenia - od nich zależy zużycie paliwa i emisja CO2. O tym parametrze informuje kolorowy wskaźnik po lewej stronie etykiety. Z kolei dobra przyczepność na mokrym to lepsze trzymanie na drodze, bezpieczne pokonywanie zakrętów i krótsza droga hamowania. I właśnie ten ostatni parametr uznano za najistotniejszy, a informacje o nim umieszczono na etykiecie.

Drogę hamowania opisuje jednobarwny, siedmiopolowy wskaźnik po prawej stronie etykiety (z symbolem chmurki i oznaczeniem literowym od A do G). Przy hamowaniu z prędkości 80 km/h, różnica w drodze hamowania może wynieść nawet 18 metrów! Ostatnią cechą jest hałas na zewnątrz pojazdu wywoływany przez toczącą się oponę. Informuje o nim umieszczony na dole wskaźnik z trzema łukowymi kreskami/falami. Jedna zaczerniona oznacza, że emisja hałasu jest niższa przynajmniej o 3 decybele od dopuszczalnego poziomu. Dwie - to głośność do 3 dB poniżej poziomu dozwolonego. Trzy zaczernione fale oznaczają najgorszy wynik. Zastosowanie etykiet w krajach Unii, z dniem 01.11.2012 roku, nakazuje rozporządzenie WE nr 1222 /2009.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jakby to powiedzieć - podpisuję sie pod tym ręcami i nogami.
    ~Samuraj, 2012-02-02 15:10:45
  • avatar
    zgłoś
    Powiem szczerze, że guzik obchodzi mnie ekologia jeśli mówimy o samochodach i elementach z nimi związanych Podawanie emisji CO2 przez silniki samochodowe czy też w przypadku opon ich wpływ na zmieniejszenie takowej uważam za ekoterroryzm i nastepny durny wymysł urzedników UE. Sam absolutnie przy wyborze opony nie kierowałbym sie względami ekologii. Opona ma mi i mojej rodzinie przewozonej w aucie zapewnic bezpieczenstwo i guzik mnie obchodzi czy auto w nią obute emituje mniej czy więcej CO2.Ekotrrroryści zrobili większości ludzi pranie mózgu. Teraz okazuje się, że dzięki tej emisji CO2 - zwięksoznej nieznacznie przez człowieka, bo taka np. erupcja wulkanu uwalnia do atmosfety tyle CO2 ile cała gospodarka światowa w ciagu kilkunastu lat - pomaga przetrwać nam kolejną małą epokę lodowcową. Takze sorry ale ja sie na taka pseudoekologię nabrac nie dam !! ekologia prosze bardzo - zacznijmy od nauki dzieci w szkołach, aby szanowały przyrodę, nie skracały sobie dorgi przez trawniki, nie łamały gałęzi drzew, opiekowały się zamiast znecać się nad zwierzętami. To jest prawdziwa ekologia, a nie ekoterroryzm jaki prezentują jakieś tam rządowe organizacje zielonych czy inne oszołomy przuykuwjący się do drzew i blokujący budowę dróg.
    Big1, 2012-02-02 11:20:33
  • avatar
    zgłoś
    Niedługo na oponach do aut osobowych i dostawczych znajdziemy etykiety mówiące o poziomie ich ekologiczności i bezpieczeństwa.
    auto motor i sport, 2012-02-02 10:46:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij