Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
2.9

Ranking aut używanych: Najlepsze modele za 30 tysięcy

Trzydzieści tysięcy może ledwo wystarczyć na malutki, marnie wyposażony nowy model. Znacznie ciekawsze propozycje czekają wśród aut używanych, ze sportowymi włącznie.  

Jacek Dobkowski 2014-11-24
Facet z pieniędzmi

Mając 30 tys. zł w kieszeni, na rynku używanych masz dużo większy wybór niż wśród aut nowych. Na dodatek używane nie tracą już znacząco na wartości. Za 30 tys. zł kupisz dwuletnią Toyotę Yaris III 1.0 na gwarancji albo 9-letnie Audi A6 (C6) 3.0 V6 TDI Quattro. W tabelkach prezentujemy notowania Info-Eksperta i Eurotaxu dla najtańszych wersji, „wypasione” będą droższe. Wytłuściliśmy ceny aut za 30 tys. zł (plus minus 10%). Dobierając modele kierowaliśmy się stosunkiem ceny do tego, co za te 30 tys. zł otrzymasz. Dlatego nie ma np. aut VW, bo są za drogie w swoich segmentach.

Pozostaje decyzja: tańszy benzynowy czy droższy diesel? Robert Mardyła z działu analiz firmy Info-Ekspert twierdzi, że nie obowiązuje już schemat, że jak większa pojemność to diesel, jak mniejsza to benzyna. Jeżeli robisz ponad 20 tys. km rocznie, wybierz diesla. Ale pamiętaj, że serwisowanie i części zamienne są zazwyczaj droższe niż w autach benzynowych. Za to łatwiej diesla sprzedać, bo panuje przekonanie, że są trwalsze i ekonomiczniejsze od benzynowych.  

Auta miejskie
Ford Fiesta VI (Mk VII) Toyota Yaris III
Auto szczególnie polecamy tym, którzy czerpią przyjemność z jazdy. Pod względem funkcjonalności Fiesta nie odbiega od rywali z grona aut miejskich.     W przeciwieństwie do Forda Fiesty nie licz na nadzwyczajną zwinność na drodze, choć i tak Yaris nr 3 lepiej daje sobie radę niż dwie poprzednie generacje.   
W tym segmencie hierarchia pod względem zachowania na drodze jest jasna – Mini, potem Fiesta. Mini ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, Fiesta wykorzystuje belkę skrętną, ale czyni to w sposób wręcz fenomenalny. Fiesta to jedno z nielicznych, małych aut, które nie umęczą szofera nawet po kilkusetkilometrowej trasie (Mini miewa zbyt twarde zawieszenie). Jak nakazuje tradycja, Fiesta może być hatchbackiem 3- lub 5-drzwiowym; bo np. Citroën C3, Renault Clio IV, Skoda Fabia zawsze mają po pięcioro drzwi.    Aktualny Yaris przekonuje typową dla marki niezawodnością, komfortem i funkcjonalnością. Za harcami na drodze auto nie przepada, trzeba je zmuszać, a po co? Dopiero w trzecim wcieleniu mała Toyota otrzymała wskaźniki w normalnym miejscu, czyli za kierownicą, wcześniej widniały na środku deski rozdzielczej. Ciekawą, oszczędną odmianą jest hybryda nazywająca się po prostu Hybrid. Toyota ma tu olbrzymie doświadczenie, więc możesz tej technice ufać.  
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Na najbardziej popularnym polskim portalu czeka na Ciebie ponad 900 Fiest. Prawie trzy piąte oferty to turbodiesle, dużo jak na „mieszczucha”. Udział trzydrzwiowych nadwozi spadł w ostatnich miesiącach z połowy do jednej trzeciej. Powód do zmartwienia to nie jest, pięciodrzwiówka prezentuje się równie udanie, a jest bardziej praktyczna. Auta z polskich salonów, bez przygód blacharsko-lakierniczych i obsługiwane w ASO, to prawie jedna szósta ogłoszeń.   Duża zaleta – spośród wystawionych na sprzedaż ponad 300 używanych Yarisów III ponad 40% to egzemplarze kupione jako nowe w Polsce, według deklaracji właścicieli bezwypadkowe i serwisowane w ASO. Diesli niewiele, poniżej 10%, a jeszcze mniej benzynowo-elektrycznych hybryd. Trzydrzwiowe nadwozia nie są popularne, ich udział wynosi niewiele ponad 10%. Tak więc najszybciej wyszperasz egzemplarz benzynowy (zwłaszcza z silnikiem 1.0), pięciodrzwiowy.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2013 2012 2011 2010 2009 Rocznik 2013 2012 2011 2010 2009
1.4 33 950 27 200 24 300 21 750 19 500 1.0 34 600 31 200 28 100 -  -
1.6 39 700 33 900 29 650 26 150 23 250 1.33 37 000 33 300 30 100 -  -
1.4 TDCi - 29 200 26 100 22 000 19 800 1.5 Hybrid 50 800 45 700 - -  -
1.6 TDCi 41 000 31 200 27 800 24 850 21 550 1.4 D-4D 44 600 39 900 35800 - -
plusModel wciąż produkowany. Znakomite prowadzenie przy zachowaniu komfortu resorowania. Żwawy diesel 1.6 TDCi. Dobre materiały we wnętrzu.   minusSłabowity motorek benzynowy 1.2 (1242 cm3). Uważaj podczas parkowania przy krawężniku, żeby nie uszkodzić nisko wiszącego przedniego zderzaka.   plusModel aktualnie wytwarzany. Wysoka jakość montażu, w kabinie klasyczna, prosta w obsłudze deska rozdzielcza i wygodne przednie fotele. minusWidoczność do tyłu mogłaby być lepsza. Karoseria mniej oryginalna niż w Yarisach I i II, no i właściwości jezdne nie zachwycają.  

 

Kompakty
Ford Focus II Skoda Octavia II
Do dynamicznego podwozia Focusa I w aucie drugiej generacji dodano komfort, co uprzyjemnia jazdę. Nadwozia: hatchback, sedan, kombi i coupé-cabrio.     Poprzednia Octavia to krewniaczka Golfa V, tyle że z dłuższym nadwoziem i wielkim bagażnikiem. Kosztuje mniej niż Golf, także gdy jest z drugiej ręki.  
I na zewnątrz, i wewnątrz wygląda mniej oryginalnie niż poprzednik. Deska rozdzielcza straciła zamaszyste linie, stała się spokojniejsza, taka „golfowata”. O prowadzeniu Focusa II można pisać wyłącznie pochwalnie, tylko osobnicy o wrażliwym uchu będą wskazywali na odgłosy przy pokonywaniu większych nierówności. Z wielu silników rekomendujemy benzynowy 1.6 (100 KM) i diesla 1.8 TDCi (115 KM), bo są trwałe i przysparzają najmniej problemów.   Do niedawna najbardziej przeszkadzał... znaczek Skody, ale to się zmienia. Zalet Octavia nazbierała wiele: obszerne wnętrze i bagażnik, uporządkowany kokpit, bardzo dobre prowadzenie dzięki wielowahaczowej tylnej osi, trwałe turbodiesle 1.9 TDI – polecamy z ręką na sercu. Z benzynowych najlepiej wziąć 1.6 lub 1.8 TSI. Dwa 5-drzwiowe nadwozia, hatchback i kombi (wersje Scout w off-roadowym stylu). Tylko w kombi napęd 4x4 ze sprzęgłem haldex.  
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Więcej ogłoszeń niż Skody Octavii II. Bezdyskusyjnie przeważają turbodiesle (prawie 75%), głównie 1.6 TDCi oraz 1.8 TDCi. Z nadwozi najczęściej znajdziesz kombi (ponad połowa aut). Hatchbacki stanowią 40% sprzedawanych Focusów II, sedany i kabriolety są więc nieliczne. Jedna trzecia to auta z polskich salonów (połowa z nich bezwypadkowa), czyli w znacznej mierze po flotach, ze sporymi przebiegami.   80% to Octavie z dieslem, w tym gronie najczęściej występują stare, dobre, długowieczne 1.9 TDI. Wśród nadwozi niewielka przewaga kombi nad hatchbackami. Egzemplarze z polskich salonów to 40% oferty, ale często są to wehikuły poflotowe, ze stosunkowo dużymi przebiegami.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2011 2010 2009 2008 2007 Rocznik 2012 2011 2010 2009 2008
1.6 30 500 27 000 22 000 20 500 17 200 1.6 39 400 34 800 31 200 27 700  23 700
1.6 TDCi 29 500 23 300 20 000 18 600 14 900 1.6 TDI 48 200 39 800 32 200 30 200  -
1.8 TDCi - 27 300 22 300 18 700 15 400 1.9 TDI - 39 800 32 200 30 200  26 200
2.0 TDCi - 28 500 23 000 19 300 - 2.0 TDI 55 000 46 500 40 000 36 400 32 800
plusZwinny w zakrętach, a przy tym komfortowy. Deska rozdzielcza pokryta miękkim plastikiem. Wiele egzemplarzy z podgrzewaną, czołową szybą.    minusMaska silnika otwierana kluczykiem. Brakuje kieszeni w tylnych drzwiach, fotele powinny być szersze.   plusMnóstwo miejsca dla pasażerów i na bagaż, do tego bardzo praktyczne kieszenie w przednich drzwiach. Właściwości jezdne na wysokim poziomie.   minusRegulując elektrycznie lewe lusterko przestawiasz także prawe. Mało subtelne pokonywanie krótkich nierówności na asfalcie i słaba widoczność do tyłu.   

 

Klasa średnia
Alfa Romeo 159 Renault Laguna III
Może w chwili debiutu nie prezentowała się tak zjawiskowo jak Alfa 156, ale na pewno jest bardziej niezawodna. Szkoda, że „159” nie ma następcy.   Laguna III stanowczo zerwała z awaryjnością Laguny nr 2. „Jakość Renault” nareszcie oznacza jakość. Poza hatchbackiem i kombi jest podniecające coupé.  
Alfa jest piękna, dobrze się prowadzi, ale kaprysi – to obiegowa opinia. I sedan, i kombi Sportwagon urzekają urodą. Co do prowadzenia – wielowahaczowe konstrukcje z przodu i z tyłu pozwalają na wiele, dobrze współgra z nimi szybki układ kierowniczy, może być też napęd 4x4. Ale co do kaprysów – stałym gościem warsztatów Alfa 159 na pewno nie jest. Lepsze są turbodiesle niż silniki benzynowe. Wystrzegaj się zwłaszcza 3.2 JTS, bo najlepiej wychodzi mu wysokie spalanie.   Kto kojarzy francuskie auta z komfortem pochłaniania wybojów, nie rozczaruje się. Laguna dzielnie walczy z przeciwnościami polskich dróg i prowadzi się na tyle dobrze, na ile pozwala belka skrętna z tyłu. Egzemplarze ze sterowaną tylną osią (jest tam oddzielny układ kierowniczy 4WS albo 4Control), mimo tej belki, spisują się wybornie, jakby miały oś wielowahaczową. Najlepsze recenzje mechaników zbierają siniki turbo – benzynowy 2.0 T (170 KM) i diesle 2.0 dCi.   
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Na Twoją decyzję czeka prawie pół tysiąca Alf 159. W większości są to kombi Sportwagon (60%) i turbodiesle, których udział sięga aż 90%. Pragniesz Alfy z polskiego salonu? Znajdziesz ich 20-30 sztuk. Jeśli jeszcze marzy Ci się egzemplarz bezwypadkowy i serwisowany w ASO, na placu boju zostanie ledwie kilkanaście sztuk. Jeszcze rzadsze – niezależnie od kraju pierwszego zakupu – są auta z napędem obu osi, z porządnym, międzyosiowym mechanizmem różnicowym Torsen C.   Ponad połowa z 600 używanych Lagun III, które są do nabycia ma nadwozie kombi (Grandtour), hatchbacków jest więc mniej, a najmniej (kilkadziesiąt sztuk) dwudrzwiowych Coupé. Pod względem silników rynkowa rzeczywistość wygląda tak, iż na jedno benzynowe auto przypada dziesięć z dieslem! A w ogóle co dziesiąta Laguna III była kupiona w kraju, nie zaznała ani wypadku, ani serwisu poza autoryzowanymi przez Renault.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2010 2009 2008 2007 2006 Rocznik 2012 2011 2010 2009 2008
1.8 37 250 29 300 24 950 21 600 - 2.0 T 52 000 37 500 31 900 29 500 26 900
1.9 JTDM (120 KM) 33 200 27 800 24 150 21 350 - 1.5 dCi 41 800 30 700 26 700 24 600 23 000
1.9 JTDM (150 KM) 36 650 29 450 25 550 22 350 19 800 2.0 dCi 46 500 33 700 29 300 27 100 24 900
2.4 JTDM (200 KM) 46 900 38 100 32 900 28 700 25 400 2.0 dCi 4WS - 40 200 35 000 32 300 -
plusStyl i sportowy image. Właściwości jezdne z najwyższej półki, zawieszenie nie jest przesadnie twarde. Wpadający w ucho dźwięk silników i wydechów.    minusNiektóre auta nie mają składanej kanapy. Wyciągnięty przód utrudnia wjeżdżanie na krawężniki. Mało subtelne działanie kontroli trakcji ASR.   plusModel wciąż w produkcji. Komfort jazdy, dyskretne i skuteczne działanie systemu ESP. Dobre wyciszenie silników. Bardzo miękka wykładzina kokpitu.   minusZbyt słabe wyczucie układu kierowniczego. Za nisko umieszczona kanapa, więc słabo podpiera uda. W hatchbacku brak uchwytu do podnoszenia klapy bagażnika.  

 

SUV-y
BMW X3 (E83) Dacia Duster
Poprzednia generacja X3, oparta na serii 3 E46, bardzo dobrze spisuje się na asfalcie. Napęd 4x4 pracuje sprawnie, ale na teren auto jest za nisko zawieszone.   Gdy nie gonisz za prestiżem, Duster jawi się jako zupełnie sensowny miks ceny, wielkości i możliwości. Dobry do jazdy również poza utwardzonymi szlakami.  
Jeśli BMW, to musi być przyjemność z jazdy. I jest, a poziom stateczności i precyzja układu kierowniczego muszą wywołać uśmiech na twarzy każdego entuzjasty motoryzacji. Układ xDrive z międzyosiowym sprzęgłem wielopłytkowym potrafi chwilowo dać jednej z osi, tylnej albo przedniej, 100% siły napędowej. Generalnie jest to stały napęd, w neutralnych warunkach faworyzujący tył: przód/tył jak 40/60. Powyżej 180 km/h auto staje się tylnonapędowe, jednak pod warunkiem, że czujniki nie wykrywają problemów z przyczepnością przedniej osi.   Duster ma to, czego trzeba do spokojnej jazdy. Mimo że to SUV, nie wywoła żywszego bicia serca. Technicznie jest spokrewniony z innymi modelami Dacii, wszystkie korzystają z tej samej platformy. Podstawowe wersje są przednionapędowe, my polecamy oczywiście 4x4, ze sprzęgłem wielopłytkowym między osiami. Nie musisz tego napędu używać cały czas, możesz go aktywować za pomocą pokrętła w kabinie, gdy tylko zechcesz. Uprzywilejowany jest przód, do tyłu może pójść połowa siły napędowej.  
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Stare, czyli poprzednie, X3 to całkiem popularne auto w internetowych anonsach, ich liczba sięga pół tysiąca; nawet ponad 90% to turbodiesle. Częściej trafiają się jednostki 2.0 niż 3.0. W wypadku dwulitrowych za 30 tys. zł w Twoim zasięgu są tylko odmiany 150-konne. To bardzo dobrze, bo są one bardziej niezawodne, choć pracują mniej kulturalnie niż 177-konne, dostępne po liftingu. Aut z polskich salonów jest mniej niż 10%.   Duster właśnie doczekał się liftingu, więc ceny używanych nieznacznie spadły. Jedna trzecia aut może pochwalić się napędem 4x4, częściej występuje on z dieslami. I właśnie diesle przeważają (55-60% oferty). Udział egzemplarzy kupionych w kraju, bezwypadkowych i serwisowanych w ASO sięga 25%. Praktycznie wszystkie są od pierwszych właścicieli.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2007 2006 2005 2004 2003 Rocznik 2013 2012 2011 2010 2009
2.0i 38 600 29 900 28 700 - - 1.6 28 300 24 500 21 350 18 700 -
3.0i R6 45 500 34 000 32 600 29 800 28 200 1.64x4 34 300 28 850 24 600 21 200 -
2.0d 43 900 34 300 31 900 31 000 - 1.5 dCi (90 KM) 4x4 37 800 33 400 - - -
3.0d R6 51 800 37 300 34 700 33 700 32 700 1.5 dCi (109 KM) 4x4 43 400 36 250 30 800 26 500 -
plusBardzo dobre trzymanie się drogi, łatwe prowadzenie. Napęd xDrive sprawnie rozdziela strumień mocy między osiami. Silniki szybko reagują na dodanie gazu. minusDuże zużycie paliwa. W aucie ze skrzynią mechaniczną, zamiast „jedynki” można wrzucić bieg wsteczny. Prześwit jak w zwykłym samochodzie.   plusModel wciąż produkowany. Duży, wygodny, dobrze trzyma się drogi i ma bardzo łatwy w obsłudze napęd 4x4. Sporo aut od pierwszych właścicieli z Polski.   minusSkromne wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa, np. brak ESP w wielu egzemplarzach. Taka sobie ergonomia i wyłącznie twarde plastiki w kabinie.  

 

Auta sportowe
Ford Mustang V Honda S2000
Wow! Poprzednia, piąta, generacja kultowego amerykańskiego auta za 30 tysięcy? Tak, to możliwe, o ile silnik będzie miał pojemność 4,0 lub 4,6 l.   Jeśli trzymasz się limitu 30 tysięcy, zapomnij o Porsche, ale Honda S2000, oferowana tylko jako kabrio, również dostarczy mnóstwa wrażeń z jazdy.  
Niewątpliwie Mustang robi lepsze wrażenie z zewnątrz niż w środku. Jego sylwetka udanie scala elementy retro ze współczesnymi, samochód jest od razu rozpoznawalny. Natomiast w kabinie znajdziesz byle jakie i twarde plastiki – jak to w amerykańskich modelach – oraz mało czytelne wskaźniki. Mustang jeździ gorzej niż europejskie auta sportowe, choćby z powodu sztywnej tylnej osi. Występuje także jako kabriolet z miękkim dachem, twardy byłby przecież mniej stylowy.   Lubisz wysokoobrotowe silniki bez turbo? Będziesz zadowolony. Zabawa zaczyna się, gdy zmienne fazy rozrządu VTEC przejdą przy 5850 obr/ min w tryb wysokich osiągów. Honda wspaniale się wtedy rozpędza (i równie skutecznie hamuje silnikiem). Dźwignia od biegów jest cudownie krótka, a układ kierowniczy sprawia wrażenie sterowanego myślą, choć ma elektryczne wspomaganie. Wielowahaczowe zawieszenie obu osi nie jest ekstremalnie sztywne, sprawia, że nadwozie szybko wraca do neutralnej pozycji.  
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Wszystkie auta pochodzą z importu zza Atlantyku. Mustang dopiero w przyszłym roku (szósta generacja) będzie oficjalnie sprzedawany w Europie. Zwróć uwagę, czy do ceny nie trzeba doliczyć kosztów remontu uszkodzonego egzemplarza i jego ściągnięcia ze Stanów. Ogłoszeń znajdziesz sto kilkadziesiąt. Przeważają coupé, a wśród silników – co najmniej pięciolitrowe. Wywoławcze ceny często są zawyżone.   Musisz wykazać się cierpliwością, Honda S2000 jest wystawiana na sprzedaż rzadko, na popularnych portalach znajdziesz kilka, czasami kilkanaście sztuk. Sprawdzaj pojemność silnika, 2.0 to wersja europejska, 2.2 amerykańska. Egzemplarze z polskich salonów przemykają przez internet nader rzadko. Ceny niższe od notowań ekspertów mogą oznaczać konieczność remontu zajeżdżonego auta. I podchodź bardzo krytycznie do zapewnień o bezwypadkowości S2000.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2008 2007 2006 2005 2004 Rocznik 2013 2012 2011 2010 2009
4.6 GT 43 100 37 750 33 200 29 200 25 800 2.0 34 050 30 700 27 700 25 000 22 600
4.6 GT KABRIO 49 700 43 500 38 250 33 700 29 700
plusModel, w różnych generacjach, ma 50 lat, jak Porsche 911. To stylowy, najbardziej podniecający przedstawiciel marki Ford. Bulgoczący dźwięk 4.6 V8.    minusMarne materiały we wnętrzu, dotyczy to również skóry. Wskaźniki niezbyt przejrzyste. Mało miejsca na dwuosobowej kanapie. Sztywny, tylny most.   plusDynamiczny silnik, zwłaszcza na wysokich obrotach. Świetna praca zawieszenia i układu kierowniczego. Efektowny, żmijowaty wygląd przodu nadwozia.   minusBrakuje: porządnych schowków w kabinie, świateł przeciwmgielnych (nawet w opcji), wskaźnika zewnętrznej temperatury i automatycznej klimatyzacji.  

 

Klasa średnia wyższa
Audi A6 (C6) Volvo S80 II
Audi za około 30 tysięcy złotych będzie miało 7-10 lat i z pewnością ponad 200 tys. km w kołach. Musisz to zaakceptować, innego A6 za tę kwotę nie kupisz.   Największe Volvo, opracowane jeszcze w czasach przynależności szwedzkiej marki do Forda, jest technicznym krewnym Mondeo obecnej generacji.  
A6 określone kodem 4F, a częściej C6, jest poprzednią generacją modelu. Ważny jest wybór odpowiedniego, czytaj: mało psującego się, silnika. Takimi są 3.0 V6 TDI i benzynowy 4.2 FSI, ale na tego drugiego 30 tys. zł nie wystarczy. Pozostaje więc 2.4 V6, oby nie z bezstopniową skrzynią Multitronic. Do rodziny A6 (C6) zalicza się też uterenowione kombi Allroad, czyli trzecia wersja nadwozia po sedanie i zwykłym kombi. Mocna strona to napęd quattro, z centralnym mechanizmem różnicowym.   Na szczęście konkurencja w klasie średniej wyższej nie ogranicza się do marek niemieckich. „Szwed” wyróżnia się sylwetką, a jeszcze bardziej wnętrzem urządzonym w prosty, interesujący sposób. Ominą Cię wahania przy doborze nadwozia – jest tylko sedan, kombi to V70 i XC70. Silnik wybierz benzynowy, bo diesle (szczególnie 2.4 R5) dają dużo zarobić warsztatom. Napęd na cztery koła AWD wykorzystuje sprzęgło haldex, na tył przekazywane jest 5-50% mocy.  
CO JEST NA SPRZEDAŻ
Ponad półtora tysiąca ofert na największym portalu – połowa to sedany, połowa kombi, raz lekko przeważa jedna wersja, raz druga. Takich wątpliwości nie ma przy silnikach, cztery na pięć sprzedawanych A6 ma pod maską TDI. Napęd quattro (4x4) ma prawie 40% aut. Mniej niż 10% A6 (C6) to egzemplarze z polskich salonów, natomiast dwie trzecie z nich są podobno autami bezwypadkowymi i regularnie serwisowanymi w ASO.   Zdecydowanie mniej popularny niż Audi A6 (C6), niespełna 200 sztuk do kupienia. Szkoda, że dwie trzecie to turbodiesle, a ponad połowa z nich to niezbyt udane 2.4. Napęd AWD odnajdziesz w co piątym Volvo. Ponad jedna czwarta wszystkich S80 II legitymuje się pochodzeniem z polskiego salonu. Z tej zacnej gromadki dwie trzecie nie przeszło wypadku i było obsługiwane w ASO, takie przynajmniej są deklaracje sprzedających.  
CENY AUT NA RYNKU WTÓRNYM 
Rocznik 2008 2007 2006 2005 2004 Rocznik 2010 2009 2008 2007 2006
2.4 V6 38 800 34 150 30 100 26 850 24 200 2.0 52 900 39 500
34 700 30 300  -
2.0 TDI 36 150 31 800 28 050 25 050 22 550 3.2 R6 70 600 49 400 43 400 37 800 31 500
2.7 V6 TDI 40 800 35 850 31 650 28 250 26 800 2.0 D 53 100 39 700 35 000 29 900  -
3.0 V6 TDI
quattroi
46 700 41 000 34 850 31 050 27 950 2.4 R5 D 60 200 44 700 39 400 33 700 28 900
plusPrestiż marki i modelu. Solidny wygląd, takież wykonanie. Materiały w kabinie bardzo odporne na upływ czasu. Sprawnie działający napęd 4x4.  minusWysokie koszty eksploatacji i ewentualnych napraw w autoryzowanym warsztacie. Przebiegi ponad 200 tys. km, czasem znacznie ponad. plusTrwałe silniki benzynowe. Bez wątpienia oryginalna konsola środkowa. Wysoki komfort podróżowania.   minusKłopotliwe diesle, potrafią się psuć. Duża średnica zawracania. Skromny w tej kasie bagażnik (480 l). Zawieszenie za miękkie do dynamicznej, ostrej jazdy.  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Renault to porażka . Pozostałe auta całkiem dobre . A już Toyoty genialne .
    gienio832, 2016-06-02 19:23:51
  • avatar
    zgłoś
    W tek kwocie można kupić m.in. kilkuletnią Skodę Octavia 1.4, Opla Corsa 1.3, czy Nissana Micra 1.2 - osobiście polecam Opla Corsa, to świetny samochód. Sporo używanych aut, nie za starych i w dobrym stanie mają tutaj http://www.autozoliborz.pl/auta-uzywane/

    sylwia4012, 2016-05-19 13:50:09
  • avatar
    zgłoś
    Ja z używanych za 20-30 tyś. mogę polecić Forda Focusa Mk2 i Renault Megane III - tutaj http://auto-gielda.info/auto-do-20-tys.htm jest krótkie zestawienie kilku takich modeli. Kupując używane auto warto mieć na uwadze, że w miarę dobrym stanie są często jedynie te kilkuletnie, natomiast tych strasznych lepiej unikać.

    edgarr89, 2016-04-04 11:27:40
  • avatar
    zgłoś
    A co robicie ze starym samochodem?
    Oddajecie dzieciom, czy sprzedajecie np. takim firmom jak oni http://www.skupautpomorskie.eu/ 
    Słyszałem, że skupują samochody niezależnie od jego stanu i ważności OC. Warto spróbować jeśli jesteście z Pomorza  i okolic, ponieważ gotówkę oferują od reki.
     

    ramonik, 2016-02-10 14:48:43
  • avatar
    zgłoś
    Za około 30 tysięcy można kupić np. używaną, kilkuletnią Toyotę Yaris. Ja kupiłem za ponad 30 tyś. kilka tygodni temu używaną Toyotę Aventis (z 2009) w salonie w Krakowie http://www.toyota.anwa.eu/samochody-uzywane.tmex - jest w dość dobrym stanie, także nie żałuję.

    bartekk90, 2016-01-22 12:32:27
  • avatar
    zgłoś
    Witajcie ja ze swoją żoną tez byśmy zmienili samochód. Obecnie mamy w segmencie C. Myślimy nad segmentem D. I chcemy albo audi A4 lub BMW serii 3. Tylko nie wiem do końca czy kombi czy sedan. I tak naprawdę w tej kwestii nie wiemy niby sedan ładniejszy według nas. Ale kombi praktyczniejsze tym bardziej że zamierzamy mieć potomstwo, więc wózek jakieś torby bagaże i tym podobne. No i kwestia marki Audi czy BMW. Czy możecie coś doradzić. A może ktoś miał któreś z tych aut i zna wszystkie za i przeciw!! Pozdrawiam!!!

    fifi15, 2015-11-19 09:16:50
  • avatar
    zgłoś
    Ostatnio kupiłem audi a6 kombi i muszę przyznać że jak kupować to tylko z Niemiec bo te u nas to są przetyrane i nie nadają się na rodzinne wycieczki bo nigdy nie wiadomo kiedy odpadną koła albo zgubimy silnik. Niemcy nie mają okazji niszczyć swoich aut bo mają dobre drogi i oni bardziej dbają o auta niż my. Jest opcja dla zapracowanych oraz tych którzy nie wiedzą jak sprowadzić auto bo znalazłem firmę AutoOrder która sprowadza auta z Niemiec na zamówienie.

    Kombi, 2015-10-30 10:56:02
  • avatar
    zgłoś
    Audi A6 za 30 tysięcy? Tak, to możliwe. Sprawdź, za jakie używane modele zapłacisz równie mało.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-24 14:52:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij