Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Samochody używane - te modele kupują Polacy

Co ciekawe, królem aut z drugiej ręki nie jest VW Golf, ale jego krewny - Audi A4. Kompakt z Wolfsburga zajmuje... drugie miejsce. Trzecie miejsce też bez niespodzianek - VW Passat. Dlaczego Polacy tak chętnie kupują te modele? Przyjrzeliśmy się im i sprawdzamy, czy faktycznie warto je kupić.

Konrad Maruszczak 2016-01-21
Samochody używane - te modele kupują Polacy

Wśród najpopularniejszych marek kupowanych na rynku aut używanych zwycięża Volkswagen. Później jest rodzime Audi i również niemieckie BMW. Niemieckie oblężenie przełamuje dopiero Toyota, która jest siódma w zestawieniu. Czy wybory Polaków są słuszne? Czy samochody, które są najczęściej wyszukiwane w serwisie otomoto warto kupić?

Wzięliśmy pod lupę 10 najchętniej kupowanych aut i postanowiliśmy im się lepiej przyjrzeć. Sprawdzimy je pod kątem awaryjności, opinii na rynku aut używanych oraz ceny. Wybieramy też polecaną wersję i odradzamy najbardziej awaryjną oraz kosztowną.

Widać, że Polacy jeszcze nie przekonali się do modnych dziś SUV-ów i crossoverów. Owszem, na rynku aut nowych te auta sprzedają się bardzo dobrze, ale trendy na rynku wtórnym pokazują, że jesteśmy tradycyjni - wybieramy hatchbacki, sedany i kombi.

Oto przegląd najchętniej kupowanych samochodów używanych w Polsce.

Test porównawczy Vw Golfa GTI, Forda Focusa ST, Opla Astry OPC Jak na wersję sportową, Focus ST jest dość komfortowy, zawieszenie budzi duże zaufanie.

10. Ford Focus (2004-2011)

To najchętniej kupowany Ford na rynku aut używanych w Polsce. Mk 2 jest najbardziej popularną generacją i dlatego na niej się skupimy. Auto pojawiło się w 2004 roku, kontynuując drogę utartą przez Focusa "jedynkę". Druga generacja była bardzo udanym pojazdem. Poprawiono jakość wykonania, zmodernizowano silniki i jeszcze bardziej ulepszono właściwości jezdne. Z czystym sercem możemy powiedzieć, że Focus to najlepiej prowadzący się hatchback.

Dużą zaletą jest karoseria, dobrze zabezpieczona przed korozją. Zazwyczaj nie zdarzają się tutaj problemy z rdzą, ale nie jest to regułą. Warto zwrócić uwagę szczególnie na krawędzie pokryw silnika i bagażnika oraz drzwi, głównie na dolnych rantach i w okolicy lusterek.

Podwozie także nie powoduje większych problemów. Wymiany zaczynają się dopiero powyżej 100 tys. km, kiedy trzeba wymienić łączniki stabilizatora. Później potrzebna jest kompleksowa obsługa tylnej osi.

Wśród silników benzynowych warto polecić jednostkę 1.6 100 KM, która nie jest demonem prędkości, ale ma bardzo trwałą konstrukcję. Wszystkie jednostki benzynowe są udane, ale te mocniejsze (2,5 litra od Volvo) są kosztowne w naprawie. Warto wiedzieć, że benzynowe silniki 4-cylindrowe zostały stworzone wspólnie z Yamahą. Zastosowano tam chromowane tuleje cylindrowe oraz rozrząd dobrze tolerujący wysokie obroty. Gorzej się ma sprawa z dieslami. Te były chętnie wybierane przez przedstawicieli handlowych, co oznacza, że mają bardzo duże przebiegi. W wysokoprężnych jednostkach zapychają się filtry DPF, kosztowe są też naprawy układów wtryskowych i kół zamachowych.

Ford Focus Mk 2 - zalety i wady

plus duży wybór rodzajów nadwozia i silników

plus bardzo dobre właściwości jezdne

plus wysoka trwałość karoserii

minus diesle z dużymi przebiegami, często niewolne od wad

minus nieciekawa stylistyka

Używane Audi A3

9. Audi A3 8P (2003-2012)

Jeśli interesuje Cię wejście do motoryzacyjnego świata premium, Audi A3 jest najtańszą furtką. Auto z czterema pierścieniami w logo najczęściej występuje na polskim rynku aut używanych w drugiej generacji, oznaczone symbolem 8P. Wśród ogłoszeń figuruje ponad 1000 samochodów w mnogości odmian silnikowych (moc od 90 do nawet 340 KM).

Jednostek TSI i TFSI z pierwszych lat produkcji należy unikać jak ognia. Są co prawda mocne, ale problemy z zapychającymi się zaworami EGR i wtryskiwaczami mogą pomniejszyć portfel o kilka tysięcy. Wśród diesli najgorszy jest 2.0 TDI, w których pękają głowice i dochodzi do awarii napędu pompy olejowej. Lepiej skupić się na poliftingowych z bezpośrednim wtryskiem i na sprawdzonych 1.9 TDI.

Warto zwracać uwagę na defekt wentylatora chłodnicy, który często odmawia posłuszeństwa. Szwankować lubi też klimatyzacja, w której awariom ulegają sprzęgiełka w sprężarce. Zawieszenie nie grzeszy komfortem, ale jest bardzo trwałe. Jedyne powtarzające się przypadłości to wybite silentbloki wahaczy z przodu, co objawia się stukaniem. Czasami psuje się też tylna wycieraczka, co wydaje się błahostką, ale jej naprawa może kosztować nawet 550 zł.

Audi A3 8P - zalety i wady

plus ciekawa, lepsza wersja Golfa

plus bardzo dobrze wykonane wnętrze

plus obszerny wybór silników

minus wysokie koszty poszczególnych części

minus duże zainteresowanie wśród złodziei

 

Skoda Octavia

8. Skoda Octavia II (2004-2013)

Skoda Octavia jest od lat jednym z najlepiej sprzedających się aut w Polsce. Chodzi tu zarówno o samochody nowe, jak i używane. Wśród Ocatvii, druga generacja "czeszki" jest na rynku aut z drugiej ręki najpopularniejsza. Rozpiętość cenowa jest tu bardzo duża (15-70 tys. zł), także jeśli chodzi o silniki i rodzaje wyposażenia jest w czym wybierać.

Na jaką Octavię warto się zdecydować? Dla mało jeżdżących polecana jest wersja 1.6 MPI. To wolnossący silnik benzynowy. Nie jest demonem mocy (102 KM), ale mistrzem trwałości. Jeśli nawet coś się zepsuje, naprawa nie pochłonie całej wypłaty. Dobrze znosi też instalację LPG, była nawet fabrycznie montowana właśnie do tej jednostki. Mocniejsze i wydajniejsze motory TFSI i TSI borykają się z typowymi dla tych silników usterkami. Chodzi o zapychające się zawory EGR, czy problemy z wtryskami.

Diesle są trwałe, ale starsze egzemplarze są mocno wyeksploatowane i często używane przez floty. Z tych trwalszych diesli należy wymienić legendarne 1.9 TDI, jednak po przebiegach 150-200 tys. km (z mniejszymi nie znajdziesz) trzeba liczyć się z wymianą koła dwumasowego (2500 zł) i turbosprężarki (1200 zł). Bardziej awaryjne są jednostki 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami i te odradzamy. Dużo lepsze są późniejsze konstrukcje z common railem.

Octavia nie należy do najtańszych aut w swojej klasie. Jej wysoka cena wynika z dużej popularności i stosunkowo małej awaryjności. Zarówno hatchback jak i kombi są jednymi z najbardziej praktycznych i największych nadwozi w swoim segmencie.

Skoda Octavia II - zalety i wady

plus bardzo duża ilość wariantów wyposażenia i wersji silnikowych

plus praktyczne i trwałe wnętrze

plus brak problemów przy odsprzedaży

minus spora ilość ogłoszeń nie jest pozbawiona oszustw

minus drogie w naprawie silniki Diesla

minus wysokie ceny w stosunku do rywali (Astra, Focus)

Audi A4, BMW 3, VW Passat, Audi A6 i BMW 5 Rozkład masy pół na pół na każdą oś, tylny napęd i moc silnika otwierają oczywiste możliwości. Nie wykorzystać ich to czysty grzech.

7. BMW Serii 5 E60 (2003-2010)

To auto, szczególnie w czarnym kolorze, według stereotypów uznawane jest za pojazd gangstera. Ten fakt może być argumentem zniechęcającym do kupna używanej "piątki". Szukając idealnego BMW 5, trzeba na początek wyłączyć serce i włączyć rozsądek.

Polecamy wersje po faceliftingu (po 2008), w którym poprawiono 4-cylindrowe silniki Diesla oraz wiele drobnych denerwujących przypadłości. Wśród jednostek wysokoprężnych polecamy 2-litrowe motory o mocy 177 KM w odmianach 520d. Ta wersja jest stosunkowo bezawaryjna i nie tak droga w naprawach jak większe 6-cylindrowe konstrukcje.

Jeśli chodzi o benzynowe silniki jest odwrotnie. Silnik benzynowy z czterema cylindrami jest tylko jeden. Nie jest on zbyt trwały i do tego za słaby do tego auta. Wśród 6-cylindrowych jednostek warto polecić te bez turbosprężarki. Mają wystarczającą moc i trwałą konstrukcję. Wersja 535i ma osiągi jak auto sportowe, ale ceny użytkowania mogą przyprawić o ból głowy.

BMW 5 kusi bardzo ładnym i przestronnym wnętrzem oraz prestiżem. Niestety ceny części eksploatacyjnych są wysokie i tutaj bardzo często sprawdzi się powiedzenie "Będziesz Miał Wydatki".

BMW 5 E60 - zalety i wady

plus ładne, wygodne i prestiżowe auto

plus mocne silniki R6

plus oszczędne diesle

minus wysokie koszty eksploatacji

minus niechlubna opinia o BMW

Audi A4, BMW 3, VW Passat, Audi A6 i BMW 5 Występuje jako sedan i kombi z napędem na przednią i obie osie, w wersjach uterenowionej Allroad i sportowych S6 i RS6.

6. Audi A6 C6 (2004-2011)

Po bawarskiej limuzynie segmentu E, przyszedł czas na bezpośredniego rywala z Ingolstadt. C6 to trzecia generacja Audi A6 (wcześniej był to model 100) i to ona jest najpopularniejsza na portalach ogłoszeniowych. Dominują diesle, choć nie brakuje też topowych odmian z benzynowymi V8.

Którą wersję warto wybrać? Jeśli chodzi i silniki wysokoprężne polecamy jednostkę 3.0 TDI, ale tę z przed faceliftingu, który miał miejsce w 2008 roku. Starsze wersje z motorem o mocy 233 KM borykają się ze skomplikowanym układem napędu rozrządu z zespołem łańcuchów. Kolejnym koszmarem są lejące wtryskiwacze, które niekiedy podają w długim okresie czasu dawkę paliwa bezpośrednio na tłok, który wykonany z aluminium szybko zostaje wypalony. Wymiana piezoelektrycznych wtryskiwaczy może uszczuplić portfel właściciela nawet o 3 tys. zł.  

Wśród jednostek benzynowych jest różnie. Silniki FSI i TFSI borykają się z zapychającymi zaworami EGR, ale są mocne i wydajne. Dobrym wyborem jest starsza, ale trwała jednostka 2.4 V6 o mocy 177 KM. Dobrze znosi instalację LPG. To samo tyczy się topowej jednostki 4.2 V8 (nie 4.2 FSI to zupełnie inna konstrukcja). Silniki V10 z wersji S6 i RS6 pomijamy.

Podwozie Audi A6 należy do tych udanych. Aluminiowe zawieszenie jest co prawda drogie w naprawie, ale nie psuje się często. Z przodu zastosowano aż dwa wahacze dolne i obydwa mają sworznie. Za dobre części trzeba zapłacić ok. 600 na koło, niektóre zamienniki kupimy po 800 zł za komplet wszystkich wahaczy na całą oś. Z tyłu nie dzieję się nic niepokojącego przez kilkaset kilometrów, oczywiście jeśli auto jest bezwypadkowe. Na szczęście w przypadku wielu wersji silnikowych nie ma powodu do obaw o skrzynię biegów. Głównie pracuje tam automat Tiptronic, który jest praktycznie bezobsługowy. Z silnikiem 2.4 V6 może współpracować bezstopniowy Multitronic, którego stanowczo odradzamy.

Podsumowując, Audi A6 to dość udany model, ale borykający się z kilkoma problemami. Największą wadą są ceny części, które mogą przyprawić o ból głowy. Kabina jest przestronna i dobrze wykonana, a komfort podróży jest więcej niż dobry. Najtańsze wersje można znaleźć już za kilkanaście tysięcy, ale radzimy rozejrzeć się za tymi po faceliftingu (od 30 tys. w górę).

Audi A6 C6 - zalety i wady

plus solidne, przestronne i komfortowe auto

plus trwałe zawieszenie

plus spory wybór jednostek napędowych

minus drogie części

minus "chodliwy towar" wśród złodziei

Opel Astra GTC

5. Opel Astra H (2004-2014)

Trzecia generacja Astry produkowana była w Gliwicach, a na liście najbardziej popularnych aut używanych w Polsce zajmuje 5. pozycję. W ofertach ogłoszeniowych dominuje trzecia generacja i na niej skupimy naszą uwagę.

Auto występuje w trzech rodzajach nadwozia: hatchback, sedan i kombi. Najmniej popularnym wariantem jest sedan. W każdej wersji nadwoziowej występuje chromowana listwa na tylnej klapie, która jest newralgicznym punktem karoserii. Nawet przy najlepszym spasowaniu listwa zawsze pracuje, ociera o karoserię i potem robią się z tego rdzawe plamy. Innym miejscem korozji Astry III są progi, a konkretnie ich części zakryte przez drzwi, zwłaszcza przednie.

Polecamy głównie jednostki benzynowe, które wcale nie palą dużo, ale przysparzają mniej problemów niż diesle, o których za chwilę. "Benzyniaki" lubią pić olej (szczególnie 1.4), a w wersji 1.6 turbo trzeba dokładnie przyjrzeć się kondycji turbosprężarki. Z silnikami Diesla właściciele Astry mogą mieć więcej problemów. Po pierwsze jednostki wysokoprężne były popularne wśród przedstawiciele handlowych, którzy mocno eksploatowali te auta. Zapychają się często filtry DPF, o czym poinformuje Cię kontrolka na desce rozdzielczej, ale też przyczyną może być dziurawe turbo. Niestety we wszystkich jednostkach wysokoprężnych niezależnie od pojemności, może dojść do zatarcia się turbosprężarki, uszkodzenia zaworu EGR, a w mocniejszych wersjach również do defektu drogiego dwumasowego koła zamachowego. Najtrwalszy jest silnik 1.9 CDTI, który charakteryzuje się też niezłymi osiągami.

Najczęściej spotykanymi problemami są awarie elektroniki silnika, zawodzi między innymi moduł sterujący. Zdarzają się też przypadki uszkodzenia gumowych przewodów intercoolera. Użytkownicy Astry zwracają uwagę na podatną na uszkodzenia chłodnicę klimatyzacji. Bardzo często dochodzi też do zacierania się kompresora klimatyzacji, dlatego po zakupie Astry H koniecznie trzeba nabić układ.

Opel Astra H (2004-2014) - zalety i wady

plus pojemne i praktyczne auto, oferowane aż w 3 wersjach nadwozia

plus duży wachlarz części zamiennych

plus niewielkie koszty eksploatacji

minus niezbyt atrakcyjny design

minus twarde i nieprzyjemne materiały wykończeniowe

BMW 3 Wcięcia z boku i z tyłu mają dodawać sylwetce dynamiki. Ale i bez tego BMW wygląda i jeździ zadziornie. Zmienione lampy z diodami LED w roli kierunkowskazów.

4. BMW 3 E90 (2005-2012)

To po "piątce" kolejne BMW, zajmujące wysokie miejsce w rankingu otomoto. Okazuje się, że Seria 3 jest najchętniej kupowanym modelem tej marki w Polsce, na rynku aut używanych. I jest ku temu parę powodów.

Po pierwsze, "trójka" E90 to udany model i dużo nowocześniejszy od swojego poprzednika. Jest też większy, choć to nadal niewielkie auto, jak na ten segment. Dużo popularniejsze są odmiany wysokoprężne - i tu zaczyna się problem. Piętą achillesową są turbodiesle 2.0 o mocy 177 KM w modelu 320d. Łańcuchy rozrządu mogą się tu urwać, co może uszczuplić portfel właściciela nawet o 5000 zł. Dużo lepsze są jednostki po faceliftingu (po 2008).

Bardziej godne polecenia są silniki benzynowe. Jednym wyjątkiem jest wersja 320 si. Była krótko wytwarzana, tylko na potrzeby wyścigowej homologacji. Nic więc dziwnego, że dwulitrówka o mocy 173 KM ma rozwiązania przeniesione z jednostek wyczynowych. Brzmi fajnie, ale w praktyce oznacza wysoką awaryjność i kosztowne części. Najlepsze silniki do tego modelu to 2.0 R4 oraz stary, ale pancerny 2.5 R6. Polecane są jednostki 6-cylindrowe, które palą niemało, ale charakteryzują się świetną pracą, jeszcze lepszymi osiągami i wysoką trwałością.

Układ deski rozdzielczej został kompletnie zmieniony w stosunku do E46. W nowszej "trójce" zastosowano lepsze materiały i bogatsze wyposażenie seryjne. Kabina nie jest mistrzem przestronności. Przykładowo, niższej klasy Octavia jest wewnątrz dużo większa. Elektryka i elektronika lubi czasami płatać figle. Radio nie gra albo centralny zamek nie reaguje na pilota, to oznacza, że popsuła się antena. Jej koszt w serwisie z wymianą to nawet 1000 zł. Lubią psuć się też ksenony. Po ok. 4 latach trzeba im zafundować nowe żarniki (ok. 300 zł sztuka).

BMW 3 E90 - zalety i wady

plus bardzo dobre właściwości jezdne

plus mocne, dające "radość z jazdy" silniki

plus solidne i stosunkowo trwałe auto, także dla rodziny

minus awaryjne silniki diesla

minus model lubiany przez amatorów szybkiej jazdy

minus niezbyt przestronne wnętrze

Test porównawczy Forda Mondeo, Renault Laguny, Toyoty Avensis i VW Passata Passat jest stabilny i prowadzi się bezpiecznie.

3. VW Passat B6 (2005-2010)

VW Passata nie trzeba nikogo przedstawiać. To auto jest już legendą na polskim rynku, szczególnie w legendarnym "tedeiku". Nic więc dziwnego, że to właśnie odmiany wysokoprężne są najbardziej popularne na portalach ogłoszeniowych. I dobrze, bo diesle w Passacie B6 są najlepszym wyborem, choć nie wszystkie.

Lepiej unikać wersji przedliftingowych 2.0 TDI z awaryjnymi wtryskiwaczami oraz kołami dwumasowymi. Nieco lepsze są wersje 170 KM, które mają inne podzespoły niż odmiany 140 KM, ale też nie są wolne od wad. Skrzynie DSG z pierwszych lat produkcji też nie należą do trwałych. Niektórzy użytkownicy nie wymieniali oleju w przekładniach (trzeba to robić co 60 tys. km), co może skutkować awarią. Dla chcących diesla polecamy "stare, ale jare" 1.9 TDI lub 2-litrowe jednostki z wtryskiem common rail.

Dla jeżdżących mało i niezbyt szybko polecamy wersję 1.6 102 KM, która dobrze znosi gaz. Jednak ta, wśród ogłoszeń występuje niezwykle rzadko. Popularniejsze są odmiany 1.4 oraz 2.0 TSI oraz 2.0 FSI. Jednak tu trzeba być ostrożnym - w jednostkach wolnossących na zaworach ssących odkłada się nagar, powodując utratę mocy i zaburzenie pracy silnika. Naprawa to co najmniej wydatek 1000 zł. Trwalsze, mocniejsze i równie oszczędne są jednostki z turbodoładowaniem. Polecamy też 6-cylindrowe FSI, ale te są rzadkością i palą jak smoki.

W B6 niestety nie znajdziemy legendarnej, niemieckiej trwałości. Plastiki we wnętrzu są kiepskiej jakości, podobnie jak skóra na kierownicy i gałce skrzyni biegów. Szybko wycierają się fotele. Żarniki w ksenonach lubią się często przepalać, a jeśli ktoś dużo jeździ będzie narzekał na "piszczące" przednie zawieszenie.

Passat szóstej generacji to jednak auto przestronne, komfortowe i często bogato wyposażone. Duża dostępność części zamiennych oraz dostatecznie niskie ich ceny przemawiają za jego kupnem. Warto jednak zaopatrzyć się w dodatkowe zabezpieczenie (np. odcinające paliwo), bowiem Passaty zawsze były "chodliwe wśród złodziei".

VW Passat B6 - zalety i wady

plus przestronne, komfortowe auto

plus duża ilość wersji wyposażenia

plus dostępność części zamiennych

minus kiepskie i drogie w naprawie niektóre diesle

minus słaba jakość wykonania wnętrza

Używany VW Golf V Ulubiony Golf V w Polsce: hatchback, 5 drzwi, turbodiesel

2. VW Golf V (2003-2008)

Ultra popularny Golf zajmuje o dziwo drugie miejsce w rankingu otomoto. Na portalach wciąż znajdziemy więcej ogłoszeń z czwartą generacją, ale ta jest już leciwa i dlatego skupimy się na Golfie numer pięć. Więcej jest ogłoszeń z silnikami diesla, ale odmian zasilanych benzyną też nie brakuje. Które są warte polecenia?

Dla dużo jeżdżących wybór jest tak naprawdę jeden - 1.9 TDI. Wokół tego silnika dochodzi wręcz do podziałów motoryzacyjnego społeczeństwa, ale jeśli natrafimy na zadbany egzemplarz nie ma się do czego przyczepić. Przebiegi rzędu 200-250 tys. km to norma, ale nie ma się ich co bać. Przy właściwym traktowaniu te jednostki zniosą nawet 500 tys. km. Benzynowe jednostki to loteria. Jedynym pewniakiem jest tak naprawdę odmiana 1.6, która jest niestety słaba. Silniki z bezpośrednim wtryskiem FSI i TSI to niestety niewypał. Te jednostki są bardzo czułe na paliwo, a także pojawiają się problemy w osprzęcie silników - pompy cieczy chłodzącej i pompy paliwa. Niezłe są też wersje GTI oraz R32.

Golf to król królów. Najlepiej sprzedający się kompakt w klasie aut nowych i używanych. Jednak mimo że auto jest tak popularne, ma także wielu przeciwników. Zostawmy jednak dywagacje i skupmy się na faktach. Za 20 tys. zł rynek używanych oferuje nam egzemplarze z rocznika 2004-2008.

Golf piątej generacji jest bardzo popularny na polskim rynku, choć "czwórek" jest więcej, ale poprzez skok technologiczny, który nastąpił w tym modelu, auto cierpi w niektórych kwestiach. Jednak Golf V to dobry samochód, przestronny, wygodny i bardzo dobrze prowadzący się.

VW Golf V - zalety i wady

plus mnogość odmian silnikowych i wyposażeniowych

plus łatwa dostępność części

minus dość nudna stylistyka, szczególnie wnętrza

minus wysokie zainteresowanie wśród złodziei

Audi A4, BMW 3, VW Passat, Audi A6 i BMW 5

1. Audi A4 B7 (2004-2007)

Liderem zestawienia otomoto jest Audi A4. Nie koniecznie siódma generacja, ale ta jest jedną z najbardziej popularnych na portalu ogłoszeniowym. Zaskoczenia nie ma - króluje "kombi w dieslu".

Jednostki wysokoprężne pochodzą od VW i borykają się z podobnymi problemami co auta tamtej marki. Za najmniej awaryjną uchodzi legendarne 1.9 TDI, choć dla niektórych ten silnik może okazać się za słaby, a wersje wyposażeniowe ubogo zaopatrzone. Większe 2.0 TDI borykają się z drogimi i awaryjnymi pompowtryskiwaczami. Warto rozważyć warianty 6-cylindrowe 2.7 i 3.0, które palą więcej (minimum 9 l/100 km), ale mają bardzo wysoką kulturę pracy i są w miarę niezawodne.

Dużo mniej ryzykowną opcją jest wybór "benzyniaka". Godne polecenia są stare jak świat jednostki 1.6 8V o mocy 102 KM, które jednak są nieco za słabe do A4, ale także znacznie mocniejsze silniki 2.0 131 KM (5 zaworów na cylinder). Na jednostki FSI i TFSI trzeba uważać, dochodzi w nich do osadzania się nagaru na zaworach. W B7 montowano też starsze silniki 1.8 T o mocy 163 lub 190 KM. Mają bardzo dobre osiągi, nie są łakome na paliwo i charakteryzują się wysoką trwałością. Niestety na rynku jest ich niewiele.

Należy wystrzegać się egzemplarzy po mocnym "dzwonie", których w Polsce nie brakuje. B7 cierpi na usterki przekładni kierowniczej, która po wypadku nie nadaje się już do niczego. Dość szybko uszkodzeniu ulegają elementy przedniego zawieszenia, przede wszystkim łączniki stabilizatorów i aluminiowe wahacze. Występuje tu też przekładnia bezstopniowa Multitronic. Unikaj jej jak ognia.

Audi A4 B7 to dobre, przestronne i solidnie wykonane auto. Stylistycznie wygląda dużo lepiej niż jego poprzednik, podobnie skok na plus zaliczyła jakość wykonania. Polecamy wersję kombi, która jest praktyczna i łatwiej będzie ją odsprzedać.

Audi A4 B7 - zalety i wady

plus dobra jakość wykonania, typowo dla Audi

plus ładne, praktyczne wnętrze

plus duża ilość wersji silnikowych, wyposażeniowych

minus ciężko o niezmęczony egzemplarz

minus drogie części

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij