Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.8

TOP5 kabriolety ze składanym sztywnym dachem za 20 tys. zł

Idzie lato, temperatura za oknem sięga ponad 30 stopni Celsiusa, myślisz więc, że świetnym pomysłem będzie zakup samochodu z otwartym nadwoziem. Ale jeżeli ma to być jedyny samochód w rodzinie, poszukaj samochodu ze składanym twardym dachem.

amis 2016-05-31
TOP5 kabrioletów

Jeżeli dopiero rozglądasz się za kupnem kabrioletu, niestety przegapiłeś najlepszy czas, w którym takie samochody są najtańsze. "Moment tym bardziej dobry, że jesienią i na początku zimy wywoławcze ceny kabrioletów spadają" – ocenia Jacek Gnoiński z firmy Info-Ekspert wydającej informator o wartościach rynkowych pojazdów.

Ale skoro już podjąłeś decyzję i chcesz kupić auto jeszcze przed rozpoczęciem lata, postaramy się przybliżyć Tobie listę modeli, na jakie warto zwrócić uwagę. Celowo ominęliśmy starsze samochody klasy premium.  Najrozsądniej szukać aut typu coupé-cabrio (CC ), ze sztywnym, metalowym dachem, które możesz eksploatować cały rok i które nie wymagają wielu zabiegów konserwacyjnych.

Rynek kabrioletów jest jeszcze w Polsce ubogi, ale to się zmienia. Podpowiadamy, jakie godne polecenia modele w cenie za ok. 20-25 tys. zł najczęściej pojawiają się w internetowych ogłoszeniach.

Na tapetę wzięliśmy ulubieńca kobiet, czyli Peugeota 307 CC, nieco pospolite Renault Megane CC, ciekawie wyglądającego Opla Astrę Twin Top, niespotykanego na naszych drogach Forda Focusa Coupe-Cabrio oraz VW Eosa.

Renault Megane CC

Jeden z najstarszych samochodów w zestawieniu, bo produkowany od 2003 roku - jego następca, bazujący na Megane trzeciej generacji kosztuje jeszcze minimum 30 tys. zł. Megane II w wersji ze składanym twardym dachem można kupić już za 15 tys. zł, oczywiście zadbane egzemplarze z mocniejszymi silnikami będą odpowiednio droższe. Najmocniejsza odmiana, czyli benzynowe 2.0 miała 163 KM i przyspieszała do setki w 8,7 sekundy. Osiągi nie są piorunujące, ale wystarczające na pewno. W ofercie znalazły się także skomplikowane i awaryjne diesle, których charakter nie pasuje do samochodu z otwartym nadwoziem. Przynajmniej z przodu w Mégane CC nie można pod względem przestrzeni narzekać, nawet jeśli mierzy się 1,80 m. W zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą pomagają seryjne regulacje - wysokości fotela kierowcy i kolumny kierownicy (w dwóch płaszczyznach). Do codziennego użytku  Renault Mégane CC nadaje się tak samo dobrze jak zwykły hatchback. Nie trzeba się go bać. Seryjnie jest wyposażony we wszystko, co w zwykłych kompaktach wymaga dopłaty. Za sam wygląd warto jednak zapłacić więcej.

Ceny: 12-25 tys. zł
Silniki: benz. 1.6 (100 KM), benz. 2.0 (145 KM), diesel 2.0 (136 KM)

VW Eos

To skomplikowana konstrukcja – Eos ma seryjnie sztywny dach i jednocześnie szyberdach, szklany i elektrycznie sterowany. Jak pomyśleć, całkiem niegłupi patent. Wszak np. w słoneczne dni pod koniec lutego nie musisz jeszcze paradować bez dachu, ale szyberdach da Ci kontakt z naturą (i wszystkimi jej zapachami, podpowiedzą sceptycy). Dach składa się w 25 s, czyli akurat nie wyróżnia się pod względem szybkości działania. Wielkoseryjna technika wzięta z króla kompaktów jest dobrze znana mechanikom. Uwaga jednak na 2.0 TDI (140 KM) z pompowtryskiwaczami. Są bardzo awaryjne, psują się nawet głowice (pękają). Lepiej więc wybierz turbodiesla 2.0 TDI (140 KM) z common-railem, stosowanego od 2008 r. Zaskakująco duży jest udział diesli w handlowej ofercie – jedna trzecia albo i więcej. Sporo „ogłaszanych” aut jest dopiero do sprowadzenia, często uszkodzonych. Poznasz je łatwo na pierwszy rzut oka, gdyż mają niezaokrąglone ceny, przeliczone z euro. Benzynowe 2.0 TSI mają czasem dwusprzęgłowe skrzynie DSG.

Ceny: 18-50 tys. zł
Silniki: benz. 1.4 (122/160 KM), benz. 2.0 (210 KM), benz. 3.2 (260 KM), diesel 2.0 (140 KM)

Peugeot 307 CC

Niestety auto cechuje wysoka awaryjność – typowa dla wielu „307”, niezależnie od wersji nadwoziowej. Twardy dach jest jak najbardziej całoroczny, zabiegi pielęgnacyjne możesz ograniczyć do uszczelek. Jego składanie i rozkładanie, jak to w Peugeotach, jest możliwe tylko na postoju. Nadal elektryka i elektronika są zaliczane do czułych punktów tego niebrzydkiego auta. Mogą więc nie działać kierunkowskazy, inne oświetlenie, wentylator chłodnicy układu chłodzenia, immobilizer. Ten typ tak ma. Proporcje wyglądają tak: na dziesięć egzemplarzy z benzynowym silnikiem przypada jeden „zagazowany” i jeden z wysokoprężnym sercem. Wśród benzynowych (bez LPG) najwięcej jest 2.0/140 KM, czyli z najbardziej sensownym źródłem napędu. Jak będziesz miał szczęście, znajdziesz auto od polskiego dealera, bezwypadkowe, serwisowane w ASO. Jeśli to wszystko prawda, bierz i nawet nie patrz jaki ma silnik.

Ceny: 11-26 tys. zł
Silniki: benz. 1.6 (109 KM), benz. 2.0 (136 KM), benz. 2.0 (177 KM)

Opel Astra Twin Top

Wygodny i przestronny jak na kabriolet. Ale oczywiście tylko z przodu. Mimo, że samochód do krótkich nie należy, z tył zmieści się co najwyżej dwójka dzieciaków - nie jest to wadą, wszak każdy kabriolet ma taka wadę. Na uwagę zasługuje natomiast bagażnik (ale tylko przy zamkniętym dachu), który jest większy niż u konkurentów. W dodatku Astra TwinTop z wyglądu nie jest tak stonowana jak wersja Astra sedan i naprawdę może się podobać. Jeżeli chodzi o awaryjność samochód nie miał specjalnych bolączek, trapiły go te same problemy co każdą inną Astrę. Warto przeskoczyć nad silnikiem 1.6 115 KM i zapomnieć o jego istnieniu, ponieważ rozpędzał on Astrę do 100 km/h w czasie ponad 13 sekund - to na dzisiejsze standardy jest wartością niedopuszczalną. Warto zainteresować się silnikami benzynowymi 1.8 o mocy 140 KM oraz jednostkami napędowymi z turbodoładowaniem - 2.0 turbo 200 KM.

Ceny: 16-32 tys. zł
Silniki: benz. 1.6 (105-180 KM), benz. 1.8 (140 KM), benz. 2.0 turbo (177/200 KM)

Ford Focus Coupe-Cabrio

Tak, Ford Focus w wersji z otwieranym dachem wygląda kontrowersyjnie. Ale pewnie nie wiele osób wie, że za projekt tego auta odpowiadało słynne studio Pininfarina. Twardy, metalowy dach składa się długo, bo aż 29 sekund, ale po jego otwarciu kierowca otrzymuje dziesiątki kilometrów przestrzeni nad głową. Najtańsze modele można znaleźć w sieci już za niecałe 20 tys. złotych. Plus tego auta jest taki, że jest ono mniej pospolite niż chociażby Astra czy Megane. Pod maską nie ma wielkiego wyboru. Zabraknie tutaj pozycji dla fanów szybkiej jazdy, szkoda że pod maską nie zamontowano silnika 2.5-litrowego z Focusa ST. Najmocniejsza jednostka napędowa to 2-litrowy benzyniak o mocy 145 KM. Większość samochodów dostępnych w sprzedaży to modele z silnikami benzynowymi, ale wysokoprężna jednostka (2.0 136 KM) także jest popularna.

Ceny: 19-53 tys. zł
Silniki: benz. 1.6 (100 KM), benz. 2.0 (145 KM), diesel 2.0 (136 KM)

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 250 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3, hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij