Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Usterka po wyjeździe z warsztatu - kto za nią zapłaci

W moim aucie zerwał się pasek rozrządu, tydzień po wymianie u mechanika. Kto powinien zapłacić za naprawę silnika – ja, mechanik czy dostawca części?

2014-09-23

Najważniejsze jest ustalenie przyczyn bądź przyczyny zerwania się paska rozrządu. Od tego bowiem będzie zależeć do kogo skieruje Pani swoje ewentualne roszczenia. Stwierdzi to rzeczoznawca – najlepiej biegły sądowy, który w ekspertyzie przedstawi przyczyny, z jakich doszło do usterki tego elementu, a w konsekwencji uszkodzenia silnika. Jeśli okaże się, że do awarii doszło przez wadliwy montaż części, swoje roszczenia skieruje Pani do mechanika – wykonawcy usługi (dzieła). Z kolei, gdy przyczyna awarii tkwiła w samej części zamiennej, z uwagi na jej wadliwość materiałową – do sprzedawcy części. Proszę pamiętać, iż na zgłoszenie reklamacji do usługodawcy ma Pani miesiąc, liczony od dnia wykrycia wady, a uprawnienia dotyczące reklamacji na źle wykonaną naprawę wygasają po upływie roku, licząc od dnia, kiedy została wykonana usługa. Oczywiście kluczowy dla całej sprawy będzie paragon lub faktura potwierdzająca nabycie części i wykonanie naprawy przez warsztat. 

Dariusz Minkus, adwokat

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W moim aucie zerwał się pasek rozrządu, tydzień po wymianie u mechanika. Kto powinien zapłacić za naprawę silnika – ja, mechanik czy dostawca części?Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-23 13:52:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij