Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Używane: Citroen C4 Picasso czy Renault Scenic

Choć vany pokroju C4 Picasso czy Scénica są z zewnątrz nieduże, ich wnętrza mają tyle udogodnień, że dla rodzin z dziećmi mogą być lepsze niż kombi. Którego z nich wybrać?  

2015-07-23
Citroen C4 Picasso czy Renault Scenic

Używane Renault Scenic

SILNIK: 1.5 DCI (105 KM)
ROCZNIK: 2009
CENA: 25-30 000 ZŁ

plus Komfort jazdy, niska awaryjność modelu
minus Ciężkie fotele trzeba wyjmować z wnętrza

Używany Citroen C4 Picasso

SILNIK: 1.6 HDI (109 KM)
ROCZNIK: 2009
CENA: 23-29 000 ZŁ

plus Bardziej praktyczny system składania foteli, większa kabina
minus Wnętrze przeciętnej jakości, droższe części

Werdykt: Citroën jest lepszy tylko jeśli często składasz siedzenia. W każdej innej sytuacji warto szukać Scénica.

Citroen C4 Picasso silnik HDI

Polecamy wersję

W C4 Picasso najlepiej spisze się mało awaryjny silnik 1.6 HDI o mocy 109 KM (od 2012 r. – 112 KM). Nie warto porywać się na mocniejszego diesla 2.0 (136 KM), bo jest droższy, a dynamiczniejszy tylko o włos.  

Citroen C4 Picasso wnętrze

Największa zaleta

Niech stanie się jasność! Tak Citroën mógłby reklamować Picasso. Dzięki ogromnej przedniej szybie wnętrze jest świetnie doświetlone (takie „akwarium” na pewno spodoba się dzieciom), poprawia też widoczność.  

Citroen C4 Picasso wnętrze

Największa wada

Przeciętna jakość niektórych elementów kabiny (tapicerka na siedzeniach szybko się roluje, ozdobne elementy wykończenia łamią się lub odpadają). Picasso, o dziwo, nie zachwyca też komfortem jazdy.  

Citroen C4 Picasso

Co sprawdzić kupując

Citroën w ostatnich latach poprawił jakość, dlatego lepiej poszukać nowszych egzemplarzy. Do sprawdzenia – zawieszenie, działanie świateł hamulcowych i tarcz. Uwaga na przeglądzie, spaliny mogą przekraczać normy.  

Citroen C4 Picasso

Koszty utrzymania

C4 Picasso 1.6 HDI jest ultraoszczędne. W trasie da się osiągnąć spalanie poniżej 5 l/100 km, w mieście będzie to 7 z kawałkiem. Za to ceny części nie są niskie. Amortyzator kosztuje powyżej 250 zł, sprzęgło – 460 zł.  

Renault Scenic silnik

Renault Scenic - polecamy wersję

W Scénicu też najlepiej sprawdzi się diesel o nieprzesadzonej pojemności 1,5 l i mocy 105 KM. Ma wystarczające osiągi (12,4 s do setki – o 0,1 s szybciej niż Picasso 1.6 HDI). Od 2011 r. wersja 1.5 dCi ma 110 KM.  

Renault Scenic schowek

Renault Scenic - największa zaleta

Bezpieczna konstrukcja, dużo poduszek powietrznych, schowków i uchwytów, które zmniejszają ryzyko oberwania po głowie jakimś przedmiotem. Scénic ma też skuteczne hamulce i bezpiecznie się prowadzi.  

Renault Scenic schowek

Renault Scenic - największa wada

Słabo opisane przyciski, niepraktyczna obsługa systemu audio (trzeba się przebijać przez menu na małym ekranie). Za każdym razem kiedy korzystasz z radia informacje zajmują połowę wyświetlacza.  

Renault Scenic

Renault Scenic - co sprawdzić kupując

Wg Dekry Scénic to najbardziej niezawodny van w kategorii przebiegu 50-100 tys. km. Skontrolować warto hamulce (tarcze i okładziny). Kontrolki mogą się włączać i wyłączać bez powodu.  

Renault Scenic

Renault Scenic - koszty utrzymania

Tak jak Citroën, Scénic punktuje niskim zużyciem paliwa – na przejechanie 100 km wydamy około 33 zł. Renault ma tańsze części – za amortyzator zapłacimy około 70 zł mniej niż u konkurenta.  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, suv-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij