Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Wymiana kół aluminiowych - o czym należy pamiętać

Wymiana felg na "alusy" to najprostsza forma tuningu. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas zmiany obręczy kół.

2015-04-27
Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D Instyle

Atrakcyjnie stylizowane obręcze kół z lekkich stopów poprawią wygląd każdego auta. Atutem „alusów” jest też ich niższa masa, co wpływa na poprawę komfortu jazdy i precyzji prowadzenia. Kluczowe parametry (opisane poniżej) umieszcza na nich sam producent. Znając je, możesz kupić obręcze przez internet i zaoszczędzić pieniądze.  

1. Średnica obręczy

Najbezpieczniej kupić obręcze o średnicy identycznej jak średnica obręczy, które ma Twoje auto. Można zamontować większe, jednak trzeba zmniejszyć profil opony, co oznacza spadek komfortu. Obwód koła nie może się zmienić.

2. Sposób montażu oraz otwór centrujący

Liczbę śrub potrzebnych do montażu określa konkretny parametr, np. 5 x 112. Oznacza on, że obręcz jest montowana pięcioma śrubami, a odległość między nimi wynosi 112 mm. Otwór centrujący powinien być taki, jak średnica piasty. Jeśli jest większy, trzeba dokupić pierścień centrujący.  

3. Szerokość obręczy

Zwiększa się co pół cala. Szersza obręcz wymaga szerszej opony (lepsza przyczepność na zakrętach, ale większe opory i spalanie). Zbyt szeroka opona może podczas pełnego skrętu kół ocierać o nadkole lub błotnik.  

4. OFSET, potocznie zwany "ET"

„ET” opisuje jak daleko obręcz koła chowa się w nadkolu lub z niego wystaje. Jeśli „ET” jest zbyt małe, można zastosować dodatkowe pierścienie dystansujące. Zbyt duże „ET” dyskwalifikuje obręcze (nie nadają się do użycia).  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Wymiana felg na "alusy" to najprostsza forma tuningu. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas zmiany obręczy kół.</p><br /><br /><a href="/porady/Wymiana-kol-aluminiowych-o-czym-nalezy-pamietac,19618,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-04-27 14:46:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij