Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Zimowy płyn do spryskiwaczy - jaki wybrać

Podczas niepogody zimą, trudno zachować czystość szyby. Opady oraz zanieczyszczenia wyrzucane przez koła innych pojazdów wprost na szybę, ograniczają widoczność. Warto wówczas zastosować zimowy płyn do spryskiwaczy.

Konrad Maruszczak 2016-02-12
Fiat Punto Dolewanie płynu do spryskiwacza wymaga wprawy.

Wybierając zimowy płyn do spryskiwaczy powinniśmy się sugerować jego temperaturą krzepnięcia. Oczywiście im niższa tym lepiej dla nas. Kupując gotowy płyn, na opakowaniu widać przy jakiej wartości on zamarza. Jeśli zdecydujemy się na koncentrat, to tak naprawdę my wybieramy, kiedy płyn krzepnie. Jeśli rozcieńczymy go małą ilością wody, temperatura zamarzania będzie niższa.

Warto dodać, że zgodnie z obowiązującymi w naszym kraju przepisami sprzedaż płynów zawierających metanol jest zakazana. Ten alkohol i jego opary są szkodliwe dla człowieka. A przecież płyn do spryskiwaczy paruje i dostaje się do układu wentylacji. W tym temacie ważny jest również zapach. Powinien być przyjemny, aby podczas użycia nie drażnił pasażerów.

Jaki zimowy płyn kupić?

Kupując zimowy płyn do spryskiwaczy zwracajmy uwagę, czy produkt zawiera pozytywną opinię Instytutu Transportu Samochodowego. Wykazuje ona, czy środek nie jest szkodliwy np. dla lakieru czy uszczelek. Nie zapominajmy o składzie, w którym nie powinno być metanolu.

Czy letni płyn zamarza w zimie?

Tak. Płyny letnie nie zawierają alkoholu, więc zamarzają przy temperaturze 0 stopni. Zimowe i letnie płyny można ze sobą mieszać. Po dolaniu zimowego płynu do letniego warto przepompować sporą dawkę cieczy przez dysze przednich i tylnych spryskiwaczy oraz spryskiwaczy reflektorów, by uniknąć zamarznięcia cieczy w całym układzie.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij