Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Zmiana koloru auta – różne sposoby

Zmiana koloru auta może wynikać nie tylko z potrzeby polepszenia wyglądu naszego auta. To również chęć wyróżniania się w tłumie, zareklamowania naszej firmy lub po prostu ochrona karoserii przed szkodliwym oddziaływaniem różnych czynników na karoserię samochodu.

Bartosz Broński 2016-08-03
Zmiana koloru

Wizyta u lakiernika

Najprostszą metodą na zmianę koloru auta jest pomalowanie na nowo nadwozia naszego samochodu. W takim celu powinniśmy udać się do lakiernika, który nie tylko zrealizuje powierzone zadanie nałożenia nowego lakier, to dodatkowo sprawdzi stan naszej karoserii i wykona niezbędne naprawy.

Lakierowanie wiąże się jednak z koniecznością przygotowania większego budżetu. Można zaoszczędzić, decydując się na pomalowanie tylko kilku elementów, tak aby komponowały się z pozostałymi częściami karoserii. Oczywiście z zachowaniem ładnego wyglądu i estetyki.

Koszt pomalowania całego samochodu wraz z przygotowaniem to zawsze indywidualna wycena, która zależy od jakości użytych lakierów, wielkości samochodu oraz tego, czy chcemy, aby lakiernik naniósł farbę także w miejscach niewidocznych, czyli wewnętrzna strona drzwi. Koszt pomalowania całego samochodu może sięgnąć kilku tysięcy złotych. Jeśli decydujemy się na malowanie tylko niektórych części karoserii to wtedy cena za element kształtuje się na poziomie 200-400 złotych, a z większy element lakiernik może policzyć sobie, jak za dwa elementy. Koszt pomalowania całego samochodu może wynieść nawet 8 tys. złotych, co i tak nie jest stałą kwotą. Dopiero, gdy lakiernik dokona oględzin naszego samochodu to będzie w stanie podać nam całkowity koszt.

Lakier matowy

Matowy lakier to wciąż trend, który pozwoli wyróżnić nasz samochód. Taki rodzaj powłoki wymaga od nas większej uwagi przy utrzymywaniu go w czystości. Nie możemy auta z lakierem matowym myć w myjniach automatycznych, gdyż szczotki mogą uszkodzić powłokę lakieru. Szerzej o tym rodzaju pokrycia karoserii piszemy w naszym dziale "Porady".

 

 

Oklejenie samochodu folią

Alternatywą do lakierowania na nowo samochodu przy zmianie koloru auta jest oklejenie go folią. Daje nam to szeroki wachlarz możliwości tak kolorystycznej, jak i wzorów, które możemy za pomocą folii nanieść na karoserię naszego auta. Czynnikiem znaczącym, który może zdecydować o wyborze folii jest również ten czysto praktyczny - „sztuczna powłoka” będzie chroniła naszą karoserię przed rysami, kamieniami spod kół innych aut oraz szkodliwymi warunkami atmosferycznymi. Dużym plusem oklejenia auta folią jest fakt, że można ją łatwo usunąć. Co będzie cenne przy odsprzedaży samochodu, jeśli potencjalny klient zażyczy sobie auto z oryginalnym lakierem.

Gdy chcemy okleić auto folią to raczej nie powinniśmy robić tego samemu nie mając doświadczenia, możemy nawet uszkodzić powłokę lakierniczą. Zlecając pracę doświadczonemu wrapperowi (osoba zajmująca się aplikowaniem folii) mamy pewność, że nałożona folia będzie ładnie prezentowała się na samochodzie.

Aplikacja folii na samochód odbywa się przez przymierzanie arkusza folii do danego elementu oraz wstępne docięcie folii. Następnie wrapper przy użyciu suszarki uważnie nakłada folię pozbywając się pęcherzyków powietrza. W końcowej fazie nadmiar folii jest docinany. Oczywiście przed samym procesorem aplikowania folii oklejaną powierzchnię należy odpowiednio przygotować:

"Nim przystąpimy do aplikowania folii na karoserię oczyszczamy lakier z zabrudzeń. Ważne, by folia była nakładana na "zdrową" powłokę lakierniczą, gdyż lakier powtórnie nakładany może odchodzić przy demontażu folii. Gdy wybierzemy folię dobrej jakości, którą wraper nałoży na fabrycznie nowy lakier to jej trwałość szacujemy na maksymalnie 7 lat. Nie zalecamy mycia auta z nałożoną folią w myjniach mechanicznych, które mogą uszkodzić powłokę. Warto dbać i myć samochód ręcznie. W celu odpowiedniej pielęgnacji zalecamy również korzystać ze specjalnych preparatów i regularnie odwiedzać studia detailingowe. "- radzi Tomasz Wilczyński właściciel Wilczynsky Studio

Koszt oklejenia całego samochodu ciężko jednoznacznie określić, zazwyczaj wycena jest indywidualna. Wszystko zależy od rodzaju i jakości wykorzystanej folii. Przy wyborze najdroższej cena może sięgnąć nawet 6 tys. złotych. Jednak aplikacja folii jest tańsza w porównaniu do lakierowania całego samochodu. 

Natryskiwanie foli (gumy, tzw. Dip)

Alternatywą dla aplikacji folii jest natryskiwanie na karoserię specjalnej gumowej powłoki. Ta metoda ma tę przewagę nad "naklejaniem" folii, że bardzo łatwo pokrywa się te części nadwozia, które mają nieregularny kształt. Co więcej natryskiwana guma może pomóc przy uzupełnianiu ubytków w powłoce lakierniczej. Gumowa powłoka ma również grubszą warstwę przez co lepiej chroni nadwozie przed uderzeniami kamieni "wystrzeliwanych" spod kół innych samochodów.

Proces nakładania folii natryskowej wygląda podobnie do lakierowania samochodu. Guma, która natryskujemy nadwozie nie generuje zacieków, oczywiście ważne jest aby przed jej nanoszenie odpowiednio oczyścić nadwozie z kurzu, pyłków i drobnych zabrudzeń. Problem mogą stanowić karoserie, które często były pokrywane woskiem lub innym środkiem ochronnym lakieru. Te mogą zapobiegać przywieraniu natryskiwanej folii. Dlatego trzeba nadwozie odtłuścić i oczyścić glinką, podobnie jak w przypadku polerowania lakieru.

Zmiana koloru auta przez natryskiwanie folii to koszt zakupy samej gumy, której ceny kształtują się od 100 zł za litr do 460 zł za 5-litrową puszkę. Aby pokryć cały samochód natryskiwaną gumą będziemy potrzebować do 9 litrów środka. Zlecając usługę natryskiwania folii w specjalizującym się tym warsztacie w sumie powinniśmy wydać do 2000 zł.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij