Auta używane z małymi silnikami

Poleć ten artykuł:

Z rynkowej oferty. Benzyna i olej napędowy są drogie, wzrosło więc zainteresowanie autami z silnikami o małej pojemności. Palą mało, ale na razie ich oferta jest stosunkowo skromna.

U mechanika

Rynek jeszcze nie zareagował na oczekiwania klientów szukających używanych aut z jednostkami o małej pojemności. Nadal przeważają stosunkowo duże silniki. Liczymy przede wszystkim na niskie rachunki na stacjach paliw. Dlatego internauci korzystający z największego portalu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, otomoto.pl, coraz częściej wyszukują auta z jednostkami benzynowymi 0.9-1.4 oraz diesle 1.6- 1.7. W przypadku benzynowych 0.9-1.4 wzrost wyniósł w tym roku aż 60%. Jednak oferta pozostaje w tyle za tymi potrzebami.

- Aby na rynku pojawiły się inne samochody, potrzeba czasu - uważa Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro, do której należy otomoto. - Mnóstwo samochodów z dużymi jednostkami napędowymi jeszcze długo będzie przechodziło z rąk do rąk. Rynek zacznie dostosowywać się do wymagań klientów, ale jest to powolny, długofalowy proces. Mniej poszukiwane auta zaczną tanieć, a importerzy będą sprowadzać te modele, które mają szansę dobrze się sprzedać. W ciągu najbliższych lat spodziewam się coraz większej popularności aut z niewielkimi silnikami i dalszego wzrostu popularności samochodów z jednostkami benzynowymi.

FIAT PANDA 1.1  OPEL CORSA D 1.4 

 

Auto nadal produkowane, wyłącznie w Tychach, a więc o wysokiej jakości - Polak potrafi . Z głowy masz problem wyboru nadwozia - jest tylko pięciodrzwiowy hatchback,
przypominający minivana. Wszystkie silniki są małe - benzynowe 1.1 (54 KM) i 1.2 (60 KM) oraz turbodiesel 1.2 (70 KM, 1248 cm3, sygnowany jako 1.3). Były też wersje 4x4, ze sprzęgłem wiskotycznym między osiami, ale bardzo słabo przyspieszają, co czuć zwłaszcza na szosie.

TE WYDATKI MOGĄ CIĘ CZEKAĆ

- Przedni wahacz, kompletny, bo nie opłaca się go rozbierać i wyjmować sworzni, części 340-420 zł plus robocizna 100 zł, razem 440-520 zł
- Tuleje stabilizatora z przodu, 56 zł plus 60 zł, razem 116 zł
- Pęknięte sprężyny przedniego zawieszenia, 130 zł plus 240 zł, razem 370 zł
- Łożysko tylnego koła, 228 zł plus 120 zł, razem 348 zł
- Ponowne zakodowanie kluczyka zapłonu, 200 zł
- Drobne naprawy elektryki, brak styku (połączenia elektrycznego), do 100 zł

Małe auto, ale o całkiem przestronnym wnętrzu. Dostępne jako hatchback, trzy- lub pięciodrzwiowy. Poza 1.4 (90, 100
KM) są jeszcze benzynowe 1.2 (69, 80, 86 KM) i 1.0 (60, 65 KM) - tych najmniejszych silników nie polecamy nawet spokojnym kierowcom, gdyż termin "przyspieszenie" jest im nieznany. Z diesli mały jest 1.3 CDTI (75, 90, 95 KM; 1248 cm3), prawie taki sam jak w Fiacie Pandzie, produkowany
w Bielsku-Białej.

TE WYDATKI MOGĄ CIĘ CZEKAĆ

- Silentbloki wahacza z przodu, na jedną stronę, 120 zł plus 100 zł, razem 220 zł
- Łącznik stabilizatora z przodu, 80 zł plus 40 zł, razem 120 zł
- Przednie klocki hamulcowe, szybko się zużywają, 155-172 zł plus 80 zł, razem 235-252 zł
- Linka hamulca ręcznego, 171 zł plus 150 zł, razem 321 zł
- Amortyzatory przód, 380 zł plus 120 zł, razem 500 zł
- Modułowa cewka zapłonowa wraz ze świecami, 600-670 zł plus 140 zł, razem 740-810 zł

 

Podpowiadamy już teraz, jakie popularne auta są godne szczególnej uwagi. Popularne, bo nie ma kłopotów ze znalezieniem części zamiennych i warsztatów obeznanych z tymi modelami. Wszystkie pojazdy są oszczędne, mają dobre osiągi jak na swoją klasę i są niekłopotliwe w eksploatacji, choć to i owo im wytykamy.

A więc z benzynowych 0.9-1.4 polecamy trzy auta, niewielkie również pod względem rozmiarów: Fiata Pandę 1.1 (54 KM), Opla Corsę D 1.4 (90 KM; 100 KM od 2011 r.) i Volkswagena Polo V 1.2 TSI (105 KM). Wśród "ropniaków" 1.6-1.7 warto rozejrzeć się za Fordem Focusem II 1.6 TDCi (90 KM), Peugeotem 407 1.6 HDi (110 KM) oraz Volkswagenem Golfem VI 1.6 TDI (90 KM).

Spośród wybranych przez nas modeli Fiat Panda produkowany jest najdłużej - już dziewięć lat. Motor 1.1 to podstawowa jednostka napędowa sprawdzona w milionach egzemplarzy. W anonsach przeważają starsze roczniki, dominuje 2004. To często pierwsi właściciele pozbywają się Pand, do których byli tak długo przywiązani. Na przeciwnym biegunie znajduje się najnowsza generacja Volkswagena Polo, dostępna od trzech lat. Mniejsze, benzynowe jednostki 1.2, w tym turbodoładowana 1.2 TSI o mocy 105 KM, na razie występują rzadziej niż 1.4. Wszystkie rekomendowane przez nas auta znajdują się w produkcji, z tym że Panda już bez silnika 1.1.

VOLKSWAGEN POLO V 1.2 TSI  FORD FOCUS II 1.6 TDCI 

Najnowsza "Polówka" najczęściej jest trzy- lub pięciodrzwiowym hatchbackiem, czasami terenowo stylizowanym Crossem. Sedan produkowany w Rosji trafi a na wschodnie rynki. Małych silników nie brakuje: benzynowe 1.2 (60, 70 KM), 1.2 TSI (105 KM), 1.4 (85 KM), 1.4 TSI (180 KM, w GTI) oraz 1.2 TDI (75 KM). Ten turbodiesel oraz benzynowe 1.2 mają tylko po trzy cylindry - downsizing na całego.

TE WYDATKI MOGĄ CIĘ CZEKAĆ

- Przewody pod maską, pocięte przez gryzonie, razem z wymianą 300-500 zł
- Czujniki parkowania z tyłu, piszczą kiedy nie trzeba, 310 zł plus 300 zł (z lakierowaniem), razem 610 zł
- Alufelgi z przodu, pokryte nalotem z hamulców, 60 zł za środek czyszczący plus bezcenna praca właściciela auta
- Kluczyk zapłonu, awaria pilota centralnego zamka, do 700 zł
- Elektrycznie podgrzewane lusterka, odklejają się szkiełka

 

Focus drugiej generacji jest oferowany jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, kombi, nawet kabriolet ze sztywnym dachem (Coupé-Cabriolet). Turbodiesel 1.6 TDCi rozwija 90 albo 109 KM. Oba wyraźnie ożywiają się powyżej 2000 obr/min. Gamę silników otwiera benzynowy 1.4 (80 KM), ale z nim nie wykorzystasz dużych możliwości układu jezdnego.

TE WYDATKI MOGĄ CIĘ CZEKAĆ

- Chłodnica klimatyzacji, z wymianą czynnika chłodzącego, 400-500 zł plus 300 zł, razem 700-800 zł
- Turbosprężarka, wycieki oleju, 1400 zł (regenerowana) plus 250 zł, razem 1650 zł
- Amortyzatory (tył) w kombi, 400-460 zł plus 100 zł, razem 500-560 zł
- Skrzypiąca pokrywa bagażnika w hatchbacku, gratis przy okazji innych napraw
- Lampki podświetlenia tablicy rejestracyjnej, 70 zł plus 30 zł, razem 100 zł
- Piasta przedniego koła, 330 zł plus 110 zł, razem 440 zł

 

Tagi: auta używane | Fiat | Panda | Opel | Corsa | Volkswagen | VW | Polo | Ford | Focus II | Peugeot | 407 | Golf VI

Oceń artykuł:

3,30

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

auto motor i sport przedstawia