Używane maluchy, SUV-y i Vany

Tagi: auta używane | najmniejsze | SUV | van

Koszty zakupu i napraw. Identyczne samochody, różniące się przede wszystkim znaczkami firmowymi, wcale nie muszą tyle samo kosztować jako używane. Różne są także ceny części zamiennych w ASO.

Poleć ten artykuł:

Peugeot 107, Citroen C1 i Toyota Aygo Zobacz całą galerię

Wzięliśmy pod lupę trojaczki. Z segmentu samochodów najmniejszych - Citroëna C1, Peugeota 107, Toyotę Aygo; spośród vanów - poprzednie generacje Forda Galaxy, Seata Alhambry, Volkswagena Sharana; z SUV-ów - C-Crossera, Mitsubishi Outlandera II, 4007. Trzy trójki aut o takich samych konstrukcji. Gdy porównaliśmy ofertę ręki, rynkowe notowania i ceny oryginalnych okazało się, że występują spore dysproporcje. rolę odgrywa postrzeganie marki oraz cenowa importera (części zamienne). naprawy poza ASO kosztują tyle samo, obrębie każdej trójki oczywiście.

W czym możesz wybierać? W przypadku maluszków (Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo) produkowanych w mieście Kolin w środkowych Czechach, oferta na popularnych portalach z motoryzacyjnymi ogłoszeniami otomoto.pl i gratka.pl jest zbliżona, aczkolwiek z pewną przewagą francuskich, czyli tańszych modeli. Wartość Toyoty jest większa od wartości innych samochodów w prawie każdym segmencie - komentuje Jacek Gnoiński z działu analiz rynku Info-Eksperta, który publikuje comiesięczny informator o pojazdach na naszym rynku. A silnik? Benzynowy 1.0, bo diesle 1.4, prywatnie importowane, to margines.

Inaczej wygląda sytuacja z trzema vanami wytwarzanymi niegdyś w Portugalii, które od dawna mają następców. Zdecydowanie pod względem liczby ogłoszeń prowadzi Volkswagen Sharan, przed Fordem Galaxy i Seatem Alhambrą. Ceny zbliżone, silnik 1.9 TDI, ale zawsze najtaniej kupisz Forda (o tej samej mocy).

NIEKŁOPOTLIWE MALUCHY

Najmniejsze trojaczki stwarzają najmniej problemów. To proste wehikuły, nieprzeładowane elektroniką, dobrze zrobione. W starszych rocznikach C1, 107 i Aygo szwankuje łożysko oporowe sprzęgła. Najlepiej wymienić całe sprzęgło za 650-1100 zł, do tego robocizna (350 zł), rachunek będzie na 1000-1450 złotych. Pompa wody (350- 480 zł) napędzana paskiem przecieka w niektórych egzemplarzach. Za wymianę wraz z odpowietrzeniem układu chłodzenia warsztat weźmie 200 zł, wydasz więc 550-680 zł. Sporadycznie przytrafi a się brak kontaktu w różnych miejscach instalacji elektrycznej. I to by było na tyle. Systematyczne i rzetelne przeglądy długo utrzymają te autka w dobrej sprawności.

Bardzo wyraźna jest dominacja drugiej generacji Mitsubishi Outlandera nad jego francuskimi klonami - Citroënem C-Crosserem i Peugeotem 4007. Mitsubishi figuruje w ogłoszeniach co najmniej razy częściej niż Citroën i Peugeot i mimo mniejszego, słabszego motoru (2.0 a nie 2.2), prawie zawsze kosztuje więcej od "francuzów". Widocznie francuskie marki, w przeciwieństwie do Mitsubishi, nie kojarzą się z autami terenowymi czy uterenowionymi. Trzy modele były produkowane Japonii i Holandii, w czerwcu br. jako ostatni odjechał do historii Outlander.

WG TÜV-u - TAK SOBIE

Ostatni ranking awaryjności TÜV, oparty na obowiązkowych badaniach technicznych, wśród 2- i 3-latków odnotowuje Toyotę, na przyzwoitej, 35. lokacie - na 127 łącznie. Francuskie rodzeństwo wypada zdecydowanie gorzej: Citroën C1 - 76., Peugeot 107 - 85. Taka sama kolejność dotyczy przedziału 4-5 lat - Toyota 41. (na 120), Citroën 65., Peugeot 72. Trojaczki wyprodukowane w Portugalii, w popularnych u nas rocznikach, znajdują się na szarym końcu raportów. W ostatnim, wśród aut 6-7-letnich, na 104 modele, Galaxy jest 99., zaś Sharan i Alhambra zgodnie na 100. pozycji. W kategorii 8-9-latków na 85 miejsc Galaxy jest 81., Sharan 82., Alhambra ostatnia. I jeszcze samochody 10-11-letnie: Sharan 70., Alhambra 71., Galaxy 72. - na 73 ogółem. Z SUV-ów w najnowszym zestawieniu raz jest tylko ujęty Mitsubishi Outlander - 60. (na 127) w najmłodszej kategorii 2-3 lat.

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

auto motor i sport przedstawia