Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Bugatti

Rozwiń
Francuska marka Bugatti została założona w 1909 roku przez włoskiego projektanta i konstruktora Ettore Bugatti'ego. Urodził się we włoskiej rodzinie artystów, tworzących biżuterię. Jednak jego hobby stały się automobile. Samochody Bugatti były nie tylko piekielnie szybkie, bowiem startowały w wyścigach samochodowych, ale też niezwykle piękne. Chwalono je za detale i jakość. Najważniejszymi modelami przedwojennych Bugatti były: wyścigowy Type 35C, ultraluksusowy Royale z 12-litrowym silnikiem, a także Type 57.
W czasie I Wojny Światowej Bugatti został ranny i wysłany do Włoch, a później do Paryża. Po powrocie do zdrowia wrócił do fabryki, gdzie rozpoczął pracę nad swoimi bolidami. Ettore Bugatti, bardzo zajęty formalnościami związanymi, na mocy traktatu wersalskiego, z oddaniem Alzacji (tam mieści się fabryka) z rąk niemieckich do francuskich, na ostatnią chwilę dociera do Paryża na Paris Motor Show w 1919 roku z trzema modelami. Pokazuje Type 13, Type 22 i Type 23. Samochody Bugatti w latach 30. zgarniały większość pole positions i zwycięstw w Grand Prix i innych wyścigach. Auto Bugatti odnosiły zwycięstwa w wyścigach Targa Florio przez pięć lat z rzędu (od 1925 do 1929). Po II Wojnie Światowej fabryka w Molsheim została niemal całkowicie zniszczona. Bugatti co prawda stworzył nowe modele Type 73 i Type 73C, ale w sumie powstało zaledwie 5 sztuk. Ettore pracował na doładowanym silnikiem o pojemności 375 ccm, ale niestety w trakcie prac nad innowacyjnym silnikiem zmarł. Biznes przejął jego syn Jean, jednak nie odniósł większych sukcesów. W latach 50. firma zmagała się z poważnymi problemami finansowymi i zakończyła działalność. Firmę Bugatti reaktywowano w 1987 roku, a cztery lata później, w 110. rocznicę śmierci Ettore Bugatti'ego, powstał supersportowy model Bugatti EB110. Jego 3,5-litrowe V12 zapewniło mu miano najszybszego auta świata. W 1995 roku zamknięto przedsiębiorstwo, jednocześnie kończąc produkcję. Kolejną próbę reaktywacji podjął się koncern Volkswagen A.G. W 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti 16.4 Veyron, zaprojektowany przez stylistów Volkswagena. Dopiero 6 lat później oficjalnie zaprezentowano samochód, jakby z innej epoki. Jego 8-litrowy silnik W16 był kompletnie nieznaną konstrukcją. Veyron zachwycał pod każdym względem. Odmiana Veyrona Super Sport jest oficjalnie najszybszym samochodem świata, a Veyron Grand Sport Vitesse najszybszym roadsterem świata. Obecnie produkcja Veyrona powoli się kończy i jak na razie nie wiadomo, czy planowany jest jego następca.

Testy samochodów marki Bugatti

Bugatti Chiron - wrażenia z jazdy Pierwsza jazda 15 lutego 2017, 13:45

Bugatti Chiron - na prawym fotelu bestii

Nasyciliśmy już oczy Bugatti Chironem na wielkich wystawach, czas wyruszyć w drogę. Za kierownicą szef Bugatti osobiście.

Test prędkości superaut: Veyron, GT3 RS, XKR, MP4-12C, CTS-V, Continental Testy porównawcze 3 listopada 2014, 11:14

Test prędkości superaut: Veyron, GT3 RS, XKR, MP4-12C, CTS-V, Continental

Sześć superdrogich i superszybkich superaut staje do wyścigu 0-300-0 km/h. Który wykręci lepszy czas?

Bugatti Veyron 16.4 Pierwsza jazda 1 lutego 2012, 13:52

Bugatti Veyron 16.4

Najszybsze seryjne auto świata. Prędkość - 431 km/h; moc silnika - 1200 KM; cena - 2,3 miliona euro. Bugatti Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition, czyli samochód ekstremalny.

Wiadomości dotyczące marki Bugatti

Cristiano Ronaldo i Bugatti Chiron Wydarzenia 24 lutego 2017, 13:29

Cristiano Ronaldo testuje Bugatti Chiron

Portugalski gwiazdor może sobie pozwolić na każdy samochód świata, a ostatnio ma na celowniku najdroższy i najszybszy produkcyjny samochód – Bugatti Chiron. Francuski producent zaprosił piłkarza na ekskluzywne jazdy testowe.

Bugatti Chiron Wydarzenia 8 lutego 2017, 11:19

Bugatti Chiron - tak rodzi się bestia

Tylko garstka osób ma dostęp do tego miejsca. Zobacz w jakich warunkach montowany jest jeden z najdroższych i najbardziej fenomenalnych aut.

Bugatti Chiron sprzedaje się jak ciepłe bułeczki Wydarzenia 8 grudnia 2016, 11:11

Bugatti Chiron sprzedaje się jak ciepłe bułeczki

Następca Veyrona jeszcze dobrze nie rozgościł się na ulicach, a już Bugatti może mówić o dużym sukcesie. Od debiutu hiperauta sprzedano prawie połowę Chironów.