Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Chevrolet

Rozwiń
Spółkę Chevrolet założyli w 1911 roku panowie Louis Chevrolet i William Crapo Durant. Pierwszy modelem Chevroleta był Classic Six serii C z dużym, sześciocylindrowym silnikiem 4.9L. W 1916 roku po wykupieniu udziałów Chevroleta przez Duranta, firma przeszła do General Motors i bardzo prężnie się rozwijała. Już w latach 20. Chevrolet był wiodącą marką samochodową. W 1928 roku otwarto linię montażową w Bombaju, a także w Warszawie.
W Polsce Chevrolet sprzedawał samochody osobowe: Master Sedan, Master De Luxe, Imperial i Sedan Taxi, a także dostawcze i autobusy, które służyły jako autobusy miejskie w Warszawie. W okresie wojny zakłady produkcyjne przerobiono na potrzeby armii. Samochód pancerny "Kubuś" powstał na bazie Chevroleta 157, obecnie znajduje się w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie i jest najstarszym zachowanym samochodem pancernym polskiej konstrukcji. Po wojnie zakłady Chevroleta zostały zniszczone, ale firma miała nadzieję na odbudowę. Jednak nowe władze w Polsce nie zgodziły się na podjęcie współpracy. Mimo to w latach 1946 – 1956 rząd kupił od duńskiej montowni około 1 500 osobowych Chevroletów. Chevrolet w Polsce pojawił się dopiero w 2005 roku, ale początkowo tylko jako przerobione samochody Daewoo. W 2007 roku na Żeraniu wyprodukowano pierwszego Chevroleta Aveo. Produkcję w FSO zakończono 22 lutego 2011. W tym samym roku, poprzez cięcia kosztów, Chevrolet zapowiedział wycofanie marki z Europy do końca 2015 roku. W okresie sprzedaży największym powodzeniem cieszyły się modele Aveo, Spark i Cruze. Obecnie jedynym modele dostępnym na polskim rynku jest Corvette.