Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Lexus

Rozwiń
Lexus to jedna z najmłodszych marek motoryzacyjnych na świecie. Założono ją w 1989 roku, jako luksusową markę Toyoty. Pierwszym modelem Lexusa był LS, zaprezentowany w 1989 roku na salonie w Detroit. Miał być konkurentem dla BMW serii 7 i Mercedesa Klasy S. Wdrożenie LS-a było bardzo kosztowne, bowiem Japończycy stworzyli ok. 400 aut koncepcyjnych i aż 900 prototypów silników. Projekt pochłonął miliardy dolarów.
Jednak model LS był bardzo innowacyjny jak na tamte czasy. Początkowo napędzany był 32-zaworowym silnikiem V8 o mocy 245 KM. Ten silnik został wyróżniony jako najciszej pracująca jednostka V8 ówcześnie montowana w samochodach. W środku Lexus LS był cichszy niż Rolls-Royce. Kolejnym, mniejszym modelem był GS wprowadzony także w 1989 roku. Dwa lata później pokazano sportowego SC oraz GS, który był konkurentem dla BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E. W 1996 roku wprowadzono pierwszego SUV-a, model LX, a dwa lata później auto klasy średniej IS. Na początku XXI wieku zaczęto wprowadzać hybrydy. W 2010 roku pojawił się najmniejszy model w historii Lexusa - model CT. Źródłem napędu Lexusa CT jest układ hybrydowy z Toyoty Prius. Po LS-ie kolejnym bardzo kosztownym modelem był supersportowy LFA. Prace nad modelem zaczęto już na początku XXI, lecz po kilku latach, po wprowadzeniu na rynek motoryzacyjny włókna węglowego, zdecydowano się na całkowite przeprojektowanie nadwozia, z użyciem właśnie karbonu. Kolejne modyfikacje przechodził także układ napędowy, aż w końcu, w 2010 roku oficjalnie zaprezentowano LFA. Kosztował ponad 400 tys. $, o ponad 100 tys. więcej niż konkurenci Ferrari czy Lamborghini. Mimo bardzo wysokiej ceny Lexus tracił na każdym sprzedanym egzemplarzu LFA.