Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Mercedes Klasa S

Mercedes Klasy S to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego giganta. Zaczęło się w 1954 roku od modelu W180, ale dopiero w 1972 roku Mercedes nadał nazwę "Klasa S". To właśnie na Klasie S, Mercedes testuje, a potem wprowadza innowacje z zakresu technologii i bezpieczeństwa, które potem trafiają do pozostałych aut, nie tylko Mercedesów, ale wszystkich innych marek. Pierwsze niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół, seryjne tarcze hamulcowe, system ABS, później ESP - to wszystko zapoczątkowano w Klasie S. Druga generacja trafiła na rynek w 1979 i była produkowana do 1992 roku. W140 tzw. "bunkier" to lata produkcji od 1991 do 1998. To właśnie w tej Klasie S rozbiła się Księżna Diana. W modelu W140 także po raz pierwszy zamontowano 6 litrowy silnik V12. Przy czwartej generacji (1998-2005) do produkcji trafiło zawieszenie regulowane pod ciśnieniem oraz samopompujące się fotele. Przy modelu W221 Mercedes wprowadził aktywny tempomat, który bez ingerencji kierowcy, może utrzymywać dystans przed poprzedzającym go samochodem. Ostatnia generacja zaprezentowana została w 2014 roku.

Opinia eksperta

<p>Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.</p>

Pod względem technicznym podstawową wersją Mercedesa Klasy S jest teraz ta z przedłużonym rozstawem osi – to na jej bazie powstała krótsza odmiana. Jest tak ze względu na „nowe rynki”. O ile bowiem w Europie i Stanach posiadacze „eski” w zdecydowanej większości sami jeżdżą swoimi autami, o tyle np. w Chinach mają szoferów. Stąd nacisk Mercedesa na przedłużoną wersję Klasy S oraz specjalne wyposażenie dla jadących z tyłu.

Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"

Testy samochodów Mercedes Klasa S

Mercedes 560 SEL vs S 500 Testy porównawcze 24 października 2014, 09:08

Stare kontra nowsze cz.3 - Mercedes 560 SEL vs S 500

W ostatniej części porównań "stare kontra nowsze" sprawdzamy, czy Mercedes W126 560 SEL daje radę nowszej Klasie S w wersji 500.

VW Passat Variant Testy samochodów używanych 3 października 2014, 09:25

Używane 10 modeli, których nie warto kupować

Których aut nie warto kupować? Przedstawiamy listę dziesięciu modeli, które lepiej omijać z daleka. Przeczytaj, zanim kupisz.

Porównanie limuzyn Audi A8, BMW 7, Mercedes S Testy porównawcze 17 kwietnia 2014, 09:30

Audi A8, BMW 7, Mercedes S: Trzy razy luksus

Wszystkie są supernowoczesne, megawygodne i kosztują kosmiczne pieniądze. Ale Audi A8, BMW 7 i Mercedesowi S to nie wystarcza, bo każdy chce być absolutnie najlepszą luksusową limuzyną.

Wiadomości dotyczące modelu Mercedes Klasa S

Mercedes odświeżył dwie wersje klasy S – coupe i cabrio Wydarzenia 13 września 2017, 12:58

Mercedes-Benz S Coupe i Cabrio po face liftingu (wideo)

Na stoisku Mercedesa podczas salonu samochodowego we Frankfurcie znaleźliśmy dwie nowe gwiazdy – przyjrzyjmy się wersjom coupe i cabrio klasy S.

Mercedes-Maybach S650 Cabriolet Wydarzenia 16 listopada 2016, 13:36

Mercedes-Maybach S650 - definicja luksusu

Mercedes zaprezentował za oceanem swoje pierwsze auto łączące luksus Maybacha z otwartą przestrzenią S-klasy Cabriolet.

Mercedes Maybach S650 Cabriolet Wydarzenia 14 listopada 2016, 14:22

Mecedes-Maybach S650 Cabriolet – premiera w Los Angeles

Już za kilka dni podczas imprezy w Los Angeles zadebiutuje kolejny model spod znaku Mercedes-Maybach. Tym razem będzie to najbardziej luksusowy kabriolet w ofercie niemieckiego producenta.