Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audio kaprys

2012-10-12
Moray - prototypowy samochód Clariona We wnętrzu Moraya postawiono na minimalizm.

Włoski styl, japońska elektronika, amerykański rozmach - oto cechy prototypowego pojazdu Clariona.

Moray zaprojektowany i wykonany został przez włoskiego stylistę Giugiaro. Artysta Jay Kay - lider grupy Jamiroquai, gwiazdy nowoczesnej muzyki funk, acid-jazz, wielbiciel motoryzacji i właściciel m.in. Lamborghini Diablo SE30 - jest wybrańcem, który ma zaszczyt siadać za sterami tego unikalnego pojazdu. Moray jest tak- że główną atrakcją wideoklipu "Feel so good", a tytuł piosenki stał się hasłem przewodnim Clariona w tym roku.

W prototypowym samochodzie Moray zastosowano nowoczesną stację multimedialną MAX 678RVD. Dzięki temu urządzeniu, jakość pobytu w samochodzie przechodzi dramatyczną metamorfoz ę. Większość czynności obsługowych sprowadzono do przysłowiowego "kiwnięcia palcem". Tam gdzie kończy się fascynacja sztuką stylizacji samochodów, tam zaczyna się obszar technologicznej awangardy.

Multimedia i muzyka

Wysoka jakość obrazu - dotrzymująca kroku legendarnej już dla Clariona jakości dźwięku - i przyjazny użytkownikowi system nawigacji to unikalny na skal ę światową know-how. Czegoś takiego nie mają w ofercie żadne firmy wyposażające samochody w sprzęt fabryczny, bez względu na to ile chcielibyśmy dopłacić. Urządzenia istniejące na rynku i spełniające te same funkcje nie są w żaden sposób sobie równe. Zasadnicza przewaga w jakości to użycie m.in. H.M.I oraz procesora AC IV, który skupia technologie jakości dźwięku i bogatą listę funkcji w jednym układzie. Dokonuje on analizy akustycznej wnętrza pojazdu i proponuje najlepszy możliwy do uzyskania dźwięk, niezależnie od tego, czy dotyczy to dużego auta z wieloma pasa żerami, czy tylko niewielkiego obszaru wokół fotela kierowcy. Trójdrożna cyfrowa zwrotnica aktywna pozwala uzyskać maksimum możliwości przetwarzania z głośników, a sześciokanałowe niezależne ustawianie korekcji czasu pozwala zlikwidować różnice, jakich potrzebuje dźwięk na dotarcie z głośników do miejsca, w którym znajduje się pasa żer-słuchacz. Rozdzielczość dźwięku gwarantowana przez 24-bitowe przetworniki daje wrażenie obcowania z artystycznym występem na żywo - z jego bogactwem dźwięków i emocji.

Konsola multimedialna MAX 678RVD dostosowuje się do zróżnicowanych wymogów i różnych formatów zapisu danych, takich jak DVD±R/RW, DivX czy MP3/WMA. Oferuje możliwość podłączania przenośnych odtwarzaczy, np. iPod w wersji Audio i Video, oraz innych urządzeń USB wykorzystujących skompresowany dźwięk.

Nawigacja

Dzięki bardzo precyzyjnemu systemowi rozpoznawania położenia pojazdu, nawet różnice w wysokości są dokładnie wykrywane i wyświetlane. Główny procesor zapewnia szybkie przetwarzanie danych i elastycznie reaguje na zmieniające się warunki ruchu drogowego, podczas gdy sterowanie głosem z wysoce precyzyjnym układem rozpoznawania mowy oferuje sterowanie bez użycia rąk, a pojemny dysk twardy zapewnia dość pamięci dla pełnej mapy obejmującej 28 krajów w Europie. To wszystko jest dostępne za pośrednictwem dotykowego panelu H.M.I., który, co więcej, działa w dziewięciu wersjach językowych.

Clarion H.M.I.

Mobilny sprzęt multimedialny Clariona zawiera szereg unikalnych funkcji pozwalających na intuicyjne korzystanie z odtwarzaczy audio i wideo, nawigacji satelitarnej, technologii Bluetooth dla audio streamingu oraz komunikacji, transmisji USB oraz cyfrowych mediów kinowych – Dolby Digital 5.1 i dts. To także najwyższej jakości aktywne matryce LCD do zastosowań cywilnych oraz niezwykle odporne na warunki zewnętrzne twarde dyski użyte w sprzęcie samochodowym. Wszystko to powiązane jest ze sobą cyfrowymi magistralami danych i zarządzane dotykowo z poziomu wyświetlaczy, za pośrednictwem trójwymiarowych paneli.

 

Dzieło sztuki

Moray, będąc swego rodzaju artystyczną kreacją, łączy wizję pojazdu futurystyczno- sportowego z technologią dostępną tu i teraz, za konkretną kwotę pieniędzy. O tym, czy dużą - przekonamy się na wiosnę, gdy do sprzedaży trafią kolejne produkty Clariona. Jedno jest pewne - Moray nie będzie seryjnie produkowany, za to pokazuje, że także w branży car audio są ludzie, którzy potrafią spełniać swoje wyjątkowe kaprysy. Samochodów seryjnych, przerobionych li tylko na kolejną modłę mamy już dość.

A zresztą dziś, by pokazać się całemu światu, nie wystarczy być tylko bardzo dobrym. Trzeba być mistrzem, a i to za mało. Konieczne jest jeszcze połączenie sił i talentu wielu osób. Tak właśnie powstał Moray.

Tekst: Jędrzej Nosal
Zdjęcia: Clarion

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Włoski styl, japońska elektronika, amerykański rozmach - oto cechy prototypowego pojazdu Clariona.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij