Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Test schowków w 10 modelach

Wielki bagażnik nic tu nie pomoże – wyruszając w podróż, zwłaszcza z dziećmi, potrzebujesz w kabinie miejsca na drobiazgi. Sprawdziliśmy w 10 autach czy schowki zmieszczą wszystko, co chciałbyś mieć pod ręką.  

Roman Skąpski i René Olma 2014-11-13
Test schowków w 10 modelach W Yeti z przodu znajdzie się miejsce na wszystkie potrzebne drobiazgi. SUV Skody wygrywa test.

Podróże kształcą – możesz się na przykład dowiedzieć, że całodniowa jazda na wakacje z dziećmi, które nie mają się czym zająć to koszmar. Maluchy lubią rysować, starszaki słuchać muzyki przez słuchawki – jedne i drugie bez elektronicznych gier nie wsiądą do auta. A trzeba jeszcze zabrać słodycze, napoje, pluszowego misia i nagle okazuje się, że nie ma tego gdzie schować. A co z telefonami całej rodziny, portfelem, okularami przeciwsłonecznymi, chusteczkami, atlasem czy parasolem?

W dziesięciu samochodach z różnych klas próbowaliśmy zmieścić 30 drobiazgów – od cukierków, po książkę dla dzieciaków. Niestety, nie zawsze z sukcesem.

Kto wozi dzisiaj ze sobą atlas albo płyty CD? Przecież muzykę każdy ma w smartfonie, a bez nawigacji nie rusza się poza miasto – zdaje się, że tak rozumują projektanci samochodowych wnętrz, bo inaczej nie potrafimy sobie wytłumaczyć, dlaczego akurat na te przedmioty najtrudniej było znaleźć miejsce. A i tak wybraliśmy bardzo skromny zestaw map.

Bez kłopotu zmieściliśmy atlas w Dacii Duster, Fordzie C-Maksie, Mini Countrymanie, Skodzie Yeti i VW Golfie, bo mają szerokie kieszenie w drzwiach. W kieszeni BMW 5 Touring atlas zmieścił się tylko do połowy i każde otwarcie drzwi groziło tym, że wypadnie. W Audi A6 Avant i w Oplu Astrze Sports Tourer atlas pasował do schowka przed pasażerem, za to w Mercedesie B i w Maździe 6 w ogóle nie było go gdzie odłożyć.

 

Roman Skąpski - redaktor „auto motor i sport”
Do dobrego łatwo się przyzwyczaić – kto raz podróżował autem, w którym zmieścił wszystko, co potrzebne, zawsze będzie się irytował, gdy w innym samochodzie mu się to nie uda. Nie, nie chodzi o to, żeby do kabiny upchnąć to, co do trzydrzwiowej szafy, ale komórkę, okulary przeciwsłoneczne, coś do picia i kilka cukierków kierowca ma prawo mieć pod ręką, zwłaszcza gdy podróżuje sam i nikt mu tych drobiazgów nie poda.  
To, że w BMW 5 Touring, czyli wielkim i drogim kombi za ponad 185 000 zł, nie ma gdzie odłożyć butelki z wodą jest irytujące. Zwłaszcza że akurat przestrzeni w nim nie brak; w VW Golfie, który jest mniejszy, konstruktorzy jakoś rozwiązali tę kwestię. Okazuje się, że luksusem są nawet zwykłe kieszenie w oparciach foteli i niektórzy każą sobie za nie płacić dodatkowo, i to słono (w Mercedesie B aż 900 zł!). W autach, które w naszym teście uzyskały przyzwoite oceny tak naprawdę też byłoby co poprawić – po prostu zwiększyć liczbę schowków dla pasażerów podróżujących z tyłu. Dlaczego np. tak rzadko trafiają się uchwyty na kubki, do których byłyby w stanie sięgnąć dzieci zapięte w foteliku?

 

 

Test pokazał, że główny problem to przede wszystkim duża liczba przedmiotów, a nie ich rozmiar (wyjątek – atlas). OK, może nasza lista niezbędnych drobiazgów była długa, ale w połowie testowanych samochodów to wszystko jednak się zmieściło. I w większości wypadków nie musieliśmy upychać tych rzeczy w zamykanym schowku na tablicy rozdzielczej. Jak można projektować z sensem, pokazuje Skoda – w Yeti jest dużo schowków w różnych rozmiarach, które łykają wszelkie przedmioty: od komórki, przez napoje, po książeczkę dla dzieciaków.

Wyjątkowo sprytnie pomyślana jest mała skrytka na wierzchu tablicy rozdzielczej, bo łatwo mieszczą się w niej płaskie przedmioty, np. telefon czy portfel. Każdy kierowca doceni też specjalny schowek na okulary. Gdy podczas jazdy nagle słońce zacznie świecić prosto w oczy, wystarczy sięgnąć, bo okulary są pod ręką.

Brak wystarczającej liczby schowków denerwuje zwłaszcza wtedy, gdy te, które są i tak są zapchane instrukcją obsługi samochodu wielką jak Encyklopedia Britannica. Poza tym nie wszystkie skrytki, kieszenie czy uchwyty należą do standardowego wyposażenia samochodu. Na przykład kieszenie na zewnętrznej stronie oparć przednich foteli w Volkswagenie Golfie, Mercedesie klasy B i w Oplu Astrze Sports Tourer można dostać tylko za dopłatą albo w wyższych wersjach wyposażenia samochodu.

Jeśli w naszym aucie takich kieszeni nie ma, może się zdarzyć, że z tyłu będziemy mieli do dyspozycji tylko kieszeń w drzwiach, a ta nie zmieści wszystkiego, czego w podróży potrzebują dzieci. Na marginesie, w Dacii Duster daremnie szukać kieszeni na drzwiach. W niektórych autach za dodatkowe pieniądze można dostać specjalny schowek – na przykład w Audi A6 szufladę pod fotelem, tylko że oprócz kamizelki odblaskowej nic się w niej nie zmieści.

 

Audi A6
Wnętrze jest bardzo eleganckie, ale co z tego, skoro w schowkach trudno zmieścić to, co potrzebne. W pobliżu miejsca kierowcy w ogóle brakuje odpowiednich skrytek, ta przed pasażerem jest ciasna.
BMW 5 Touring
Nie ma gdzie odłożyć atlasu samochodowego i litrowej butelki z wodą. W kieszeniach przednich drzwi zmieszczą się tylko bardzo drobne przedmioty. W całej kabinie schowków i kieszeni jest za mało.
Dacia Duster
W SUV-ie Dacii jest niewiele schowków. Wgłębienie na butelkę służy równocześnie jako mocowanie popielniczki. Za to zamykana skrytka w tablicy rozdzielczej jest stosunkowo duża i sporo pomieści.
Ford C-Max
Jak na rodzinnego vana, w C-Maksie jest mało miejsca na drobiazgi. Duży uchwyt na środkowej konsoli utrzyma litrową butelkę. Otwarte wgłębienie w tablicy przed ekranem radia nie do wszystkiego się nadaje.
Mazda 6
Na pochwałę zasługują duże wnęki na butelki we wszystkich czterech drzwiach. Ale brak innych schowków daje się we znaki, w zasadzie nie wiadomo, gdzie umieścić atlas samochodowy.
plusSkrytka pod przednimi fotelami, schowek na okulary
przeciwsłoneczne
minusWszystkie schowki są za małe, zwłaszcza te przeznaczone dla pasażerów zasiadających z tyłu
plusSkrytka na drobiazgi po lewej stronie kolumny
kierownicy
minusNiezbyt funkcjonalne kieszenie w oparciach przednich foteli
 plusDuży schowek przed pasażerem zasiadającym obok kierowcy, pojemne kieszenie w przednich drzwiach
minusBrak kieszeni w poszyciu tylnych drzwi, brak schowka na okulary
 plusDuży zamykany schowek przed pasażerem, skrytka
na okulary przeciwsłoneczne
minusZ tyłu uchwyty na butelki znajdują się tylko w składanym
stoliku
plusPojemny zamykany schowek
z przodu w tablicy
rozdzielczej, skrytka na okulary
chroniące przed słońcem
minusZbyt małe kieszenie
w oparciach przednich foteli
 

 

Mercedes B
Z wyjątkiem atlasu samochodowego, z przodu kabiny Mercedesa klasy B można umieścić najwięcej drobnych przedmiotów. Z tyłu brakuje przede wszystkim kieszeni w oparciach przednich foteli.
MINI Countryman
Wygląda na to, że schowki w Mini padły ofiarą modnego designu i jest ich po prostu za mało. Nie ma gdzie podziać litrowej butelki z wodą, kubka termicznego ani opakowań płyt CD.
Opel Astra Sports Tourer
W jedyny uchwyt, jaki jest w kombi Opla, można włożyć kubek z kawą. Schowki, jakie znajdziemy we wnętrzu kabiny, są za małe, podobnie zresztą jak kieszenie na drzwiach.
Skoda Yeti
Schowki w SUV-ie Skody zaplanowano z głową – w kieszeniach drzwi zmieszczą się litrowe butelki oraz atlas. Do zamykanej skrytki na szczycie tablicy rozdzielczej można włożyć np. cukierki.
VW Golf
W Golfie nie ma problemu, co gdzie powkładać – butelki zmieszczą się w pojemnych kieszeniach na drzwiach, a zamykane schowki na tablicy rozdzielcznej połkną inne drobiazgi potrzebne kierowcy.
plusW kieszeniach w przednich drzwiach mieszczą się litrowe butelki z napojami
minusBrakuje schowka na okulary, kieszenie w drzwiach z tyłu – malutkie
plusW kieszeni na drzwiach zmieści się atlas samochodowy
minusNie ma skrytki na okulary, a z tyłu brakuje uchwytu na butelki
plusStosunkowo pojemny schowek w tablicy rozdzielczej
minusBrakuje schowka na okulary, ogólnie mała liczba skrytek we wnętrzu
plusDużo pojemnych schowków w całym aucie
minusUchwyty na kubki z tyłu można wykorzystać tylko, gdy środkowe siedzisko jest
złożone
plusUchwyty na kubki w środkowym
podłokietniku tylnej kanapy
minusSkrytkę z przodu niemal w całości wypełnia opasła
instrukcja obsługi samochodu

 

 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Testujemy schowki na małe i potrzebne drobiazgi w 10 autach. Okazuje się, że duże auto nie zawsze znaczy praktyczne.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-13 13:37:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij