Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

240 powodów... Peugeot 407 Coupe V6 HDI 240

Jak limuzyna. Mimo upływu lat, ma się nieźle. Nowy turbodiesel dostarcza teraz 240 powodów, dla których warto mieć Peugeota 407 Coupé. Krótki test.

Maciej Struk 2010-01-21
Peugeot, 407 Coupe, V6, HDI 240 Długi przód i skrzela w zderzaku to znaki rozpoznawcze 407 Coupé. Podobnie, jak szeroki „uśmiech”

Aż dziw bierze, że firma z takimi tradycjami w sporcie motorowym jak Peugeot przez prawie 120 lat nie wyprodukowała auta o mocy wyższej niż 240 KM. Tak jest, 407 Coupé z nowym turbodieslem to najmocniejszy seryjny model z lwem na masce. Nie oznacza to jednak od razu, że najszybszy. Mimo dwudrzwiowego nadwozia i całej stadniny "czworonogów", coupé Peugeota stawia przede wszystkim na styl i komfort, sport pozostawiając innym.

Nowy silnik zasługuje na same komplementy. Jest dynamiczny, cichy i ma znakomitą elastyczność. Ze startu zatrzymanego do 100 km/h przenosi auto wprawdzie w niecałe 8 s, ale potem imponuje lekkością i łatwością z jaką pcha wskazówkę prędkościomierza w prawo. Jeśli jedziesz długą prostą i nawet niespecjalnie dusisz gaz w podłogę, to musisz mieć się na baczności, by np. dwukrotnie nie przekroczyć dopuszczalnego w Polsce tempa.

 

Już przy 1000 obr/min turbodiesel Peugeota dysponuje niedźwiedzią siłą, objawiającą się momentem obrotowym o wartości 252 Nm. O 600 obr/min wyżej V6 HDi kipi maksymalnymi 450 Nm - rozwieszonymi równo niczym pranie na suszarce - aż do 3600 obr/min! Uznanie budzi też natychmiastowa reakcja silnika na wduszenie gazu, którą zawstydziłby niejedną jednostkę benzynową. Średnie testowe spalanie na poziomie 8,2 l/100 km także wypada nieźle, tym bardziej że 407 Coupé, nabite wyposażeniem podnoszącym komfort, waży prawie 1,8 tony. Częste korzystanie z wysokich osiągów w trasie okupione jest zużyciem paliwa oscylującym wokół 10-11 l/100 km. Podobne zapotrzebowanie auto wykazuje w mieście. Jedyny minus należy się silnikowi za drgania dość wyraźnie wyczuwalne na kierownicy.

Sześciostopniowy automat biegi zmienia szybko i gładko, a na gimnastykę w postaci kickdownu odpowiada bez oporów, choć czasem potrzebuje chwili zastanowienia. W trybie ręcznym zaś lepiej radzi sobie z redukcją biegu niż ze zmianą na wyższy.

Niech nikogo nie zmyli nazwa tego "francuza" klasy średniej. Dwudrzwiowa "czterystasiódemka" jest niczym stonoga, która tak naprawdę nie ma 100 nóg, tylko najczęściej 10 do 12 par. Tak samo jest z coupé Peugeota tylko udającym samochód sportowy. Na drodze zdecydowanie bliżej mu do czteroosobowej limuzyny - zarówno "w temacie" właściwości jezdnych, jak i sposobu wybierania nierówności. Francuskie auto ma dużo pewności siebie, dużo przyczepności oraz stabilności przy jeździe na wprost. Spora nadwaga oraz ciężki przód odpowiedzialne są zaś za mocną i szybką podsterowność, wyczuwalną szczególnie w ostrych zakrętach. Niedoskonałości nawierzchni Peugeot za to w większości przypadków "zwalcza" komfortowo i bez zająknięcia się. Kierowca żądny wrażeń może utwardzić zawieszenie za pomocą przycisku sport i poczuć się niemal jak w prawdziwym coupé. Z drugiej strony, wszelkie zapędy do ostrej jazdy są skutecznie hamowane przez układ ESP, dający się wprawdzie wyłączyć, ale tylko do prędkości 60 km/h.

407 Coupé ma duże, wygodne fotele przednie, świetnie wyciszoną kabinę oraz konsolę środkową, która ilością przycisków mogłaby obdarować kilka innych samochodów. Z tyłu, jak to w coupé, brakuje miejsca nad głowami pasażerów.

407 Coupé to kawał dobrego auta. Jego problem polega na tym, że gra w tej samej lidze, co Audi, BMW i Mercedes. I tu zaczynają się schody.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 1/2010
Silnik turbodiesel, V6, 3.0
Moc kW (KM) 240 KM
Przy obrotach (/min) 3800
Pojemność skokowa [cm3] 2992
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 450
Przy obrotach (/min) 1600-3600
Rodzaj paliwa ON
Skrzynia biegów 6-bieg. przekł. automatyczna
Nadwozie 4-miejsc., 2-drzw. coupé,
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator; z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, amortyzatory
Dł/szer/wys [mm] 4815/1868/1399
Rozstaw osi [mm] 2725
Masa własna [kg] 1758
Poj. bagażnika [l] 400
Wyposażenie seryjne poduszki powietrzne czołowe, boczne, kurtynowe, poduszka kolanowa, elektr. regul. lusterka zewnętrzne i szyby w drzwiach przednich, kierownica regulowana w 2 płaszczyznach, klimatyzacja automatyczna, radioodtwarzacz CD/MP3, układy ABS, ESP, EBV, komputer pokładowy, 18-calowe felgi aluminiowe.
0-100 km/h (s) 7,8
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 6,8
Maksymalne (l/100 km) 11,,7
średnie podczas testu (l/100 km) 8,2
zasięg (km) 804
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 38,2

 

 

PODSUMOWANIE

Peugeot 407 COUPÉ V6 HDI 240

Ocena:
3
(, )
Nowy silnik robi wrażenie – jest elastyczny, dynamiczny i ma wysoką kulturę pracy. W 407 Coupé można docenić przede wszystkim wysoki komfort jazdy i dobrą jakość wykonania. Skusiłbym się na to auto, gdybym nie wiedział jak jeżdżą konkurenci.
Nadwozie
dobra jakość wykonania
Eksploatacja
skomplikowana obsługa
Komfort
wysoki ogólny komfort jazdy
dużo miejsca z przodu
ograniczona ilość miejsca z tyłu
drgania od silnika na kierownicy
Właściwości jezdne
pewne właściwości jezdne
Napęd
elastyczny silnik
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 293 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak limuzyna. Mimo upływu lat, ma się nieźle. Nowy turbodiesel dostarcza teraz 240 powodów, dla których warto mieć Peugeota 407 Coupé. Krótki test.
    auto motor i sport, 2010-01-21 12:07:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij