Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Abarth 595 Turismo: Jedyny na świecie

Mały, mocny i w specjalnej wersji. Abarth 595 Turismo to niezła zabawka, ale razem z nim Fiat sprzedaje coś jeszcze – wrażenie.  

Roman Popkiewicz 2013-05-08

Abarth 595 będzie rzadszy niż rzadki – będzie tak rzadki, że nie ma tak rzadkich aut. Pakiet Turismo to bowiem manifest „personalizacji” – w firmowym opisie Abartha 595 ten wyraz jest używany w taki sposób, że wychodzi z tego kabaret absurdu. Pokrywa bagażnika jest na przykład „spersonalizowana grafiką”, co jest perełką językową, jakich mało, ale w razie gdyby tego rodzaju personalizacja była dla kogoś zbyt mizerna, to „dodatkowym potwierdzeniem poszukiwania najwyższego poziomu personalizacji” są torby podróżne, którymi, a jakże, można bagażnik Abartha dodatkowo spersonalizować.

Przekładając na nasze chodzi o to, żeby dać wrażenie niepowtarzalności, poczucia, że ten egzemplarz Abartha 595 jest egzotyczny jak auta za milion dolarów, jedyny we wszechświecie, słowem – spersonalizowany specjalnie dla Ciebie. I rzadkość jest rzeczywiście jedną z największych zalet małego Abartha. Turismo ma świetnie wykończoną kabinę ze sportowymi fotelami, skórzaną tapicerką i szeregiem specjalnych dodatków, a nadwozie można zamówić – pardon, spersonalizować – w wersji dwukolorowej (3 tys. zł plus 500 zł za biały pasek oddzielający kolory).

Pod skórą, 595 jest to Abarth 500 z pakietem podnoszącym moc silnika ze 135 do 160 KM. Świetna dynamika i duża zwrotność chwilami dają gokartowe wrażenia z jazdy. Abarth jest bardzo przyczepny, chociaż sztywne zawieszenie wyraźnie woli bardzo równe nawierzchnie. Jak na przednionapędowe auto z mocnym, turbodoładowanym silnikiem, całkiem niezła jest trakcja przy mocno skręconych kołach. To wszystko za jedyne 87 tys. zł. Sporo jak na auto rozmiaru mikro, ale tyle kosztują niezłe osiągi i świetne wyposażenie, a przede wszystkim – unikatowość.

 

 

Dane producenta Abarth 595 Turismo
Cena 87 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1368 cm3
Moc maks./przy obrotach 160 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 230 Nm/3000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,6 s
Prędkość maksymalna 209 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 151 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3657 x 1627 x 1488 mm, rozstaw osi 2300 mm, masa własna 1110 kg, pojemność bagażnika 185/625 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l.

Naszym zdaniem

Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”
Ładny, mocny, dobry oraz – jak wszystko, co takie jest – również dość drogi. Dla tych, którzy auto kupują emocjami.
To polubisz - akustyka wydechu
Odgłos pracy silnika jest wyjątkowo przyjemny – chwilami opuszczasz szybę tylko po to, by go posłuchać.
Tego nie - duże obręcze kół
17-calowe obręcze z oponami o profilu 40 wyglądają znakomicie, ale są podatne na uszkodzenia – trzeba uważać.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Abarh 595 Turismo to wariat. W aucie rozmiaru dziecięcego buta zamontowano silnik 1.4 o mocy 160 KM. Dodatkowo w wersji Turismo jest prawdziwym unikatem.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-16 12:27:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij