Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Alfa Romeo Giulietta: Gdzie ten pazur?!

Najmocniejsza Giulietta „ever” ma znany z Alfy 4C silnik turbo o mocy 240 KM i dwusprzęgłową skrzynię TCT. Szkoda, że do tego miksu zaaplikowano zbyt mało „peperoncino”.  

Szymon Piaskowski 2014-08-21

Jeśli nazwa Quadrifoglio Verde brzmi dla Ciebie jak cytat z poematu Tolkiena, to znaczy, że czas nadrobić zaległości w historii sportu samochodowego. Otóż w tłumaczeniu z włoskiego termin ten oznacza czterolistną koniczynę – szczęśliwy symbol Alfy Romeo, której automobil z tym znaczkiem po raz pierwszy wygrał wyścig w 1923 r.

Od tej pory zielony listek malowano na wszystkich włoskich autach startujących w wyścigach, a jeśli tego nie zrobiono, od Alfy i jej kierowców odwracało się szczęście. Od czasu, gdy śmierć poniósł jeden z kierowców, koniczynę umieszcza się na trójkątnym, a nie kwadratowym tle – jeden wierzchołek odjęto, by upamiętnić tragiczne zdarzenie. Tyle historii.

W 2014 r. Alfa nie startuje w żadnych wyścigach, za to po znakomitej 4C prezentuje Mito (patrz obok) i Giuliettę QV po face liftingu. Jeśli chodzi o zmiany w stylistyce, to mając do dyspozycji cały dzień i Giuliettę sprzed oraz po liftingu, jako nową wybieralibyśmy raz jedną, raz drugą.

Giulietta ma w standardzie automatyczną klimę i światła biksenonowe.

Ta po lifcie wyróżnia się antracytowym wykończeniem obramowania świateł przeciwmgielnych, lusterek i klamek. Innymi słowy – zmiany są czysto kosmetyczne. Więcej podziało się pod nadwoziem, które – mimo że Giulietta jest od czterech lat na rynku – zupełnie się nie opatrzyło.

Giulietta QV do lamusa odesłała mechaniczną skrzynię, od tego sezonu w ofercie jest bowiem tylko dwusprzęgłowy 6-przełożeniowy automat TCT z trybem manualnym (i łopatkami). Sercem „julki” jest ten sam silnik, co w Alfie 4C – po liftingu osiąga on o 5 koni więcej niż w poprzedniej Giulietcie QV (w sumie 240 KM) i 340 Nm momentu (w trybie Dynamic). Do tego w standardzie dołożono system launch control.

Efekt jest taki, że Giulietta do setki przyspiesza w 6 sekund (o 0,8 s szybciej niż przed liftingiem), a najwyższa wartość, jaka może się pojawić na zegarach to 244 km/h (o 2 km/h więcej). Na papierze wygląda to smakowicie, za kółkiem jest jednak mniej porywająco – skrzynia słabo reaguje na kickdown, w trybie manualnym wyraźnie wyczuwalny jest moment zmiany biegu, a podczas ostrego przyspieszania na „jedynce” najpierw czuć „wierzganie” na kierownicy, a na wyższych przełożeniach brakuje kopa, który pojawia się dość późno, bo przy ok. 3000 obr/min.

Elektroniczna szpera nie najgorzej radzi sobie za to z rozdzielaniem momentu – Alfa nawet z wciśniętym gazem broni się skutecznie przed wyjeżdżaniem przodu na zewnątrz. W tym wszystkim czuć jednak, że Giulietta to kompakt przyprawiony na ostro tylko z zewnątrz i do dzikich harców po torze niespecjalnie się rwie, za to na drodze jest bardzo komfortowy i szybki. To jeden z powodów przemawiających za jego wyborem. Drugi? Nazywa się Alfa Romeo.


Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Z jednej strony szybka i zwinna, z drugiej – zaskakująco komfortowa. Giulietta QV to Alfa o dwóch twarzach.
To polubisz - „muza” z wydechu
Przy zmianie biegów, odpuszczaniu gazu i przyspieszaniu Giulietta QV gada jak rasowe auto sportowe.
Pozycja – za wysoka
W aucie usportowionym chcesz siedzieć jak najbliżej ziemi – Giulietta QV pod tym względem zawodzi.

 

 

Dane producenta Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBi
Cena 121 700 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1742 cm3
Moc maks./przy obrotach 240 KM/5750 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 300 Nm/1850 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,0 s
Prędkość maksymalna 244 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,0 l/100 km
Emisja CO2 162 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4351 x 1798 x 1465 mm, rozstaw osi 2634 mm, masa własna 1320 kg, dopuszczalne obciążenie 495 kg, pojemność bagażnika 350/1045 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ma najmocniejszy silnik w historii Giulietty, ale niestety reszta nie idzie w parze z 240 końmi. Alfa Romeo Giulietta QV jest dobra na prostej, ale w zakrętach brakuje jej pazura.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-08-21 13:01:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij