Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Alfa Romeo Giulietta – Julia wciąż bella

Alfa Romeo Giulietta przeszła właśnie drugi face lifting w swojej sześcioletniej historii. Główna nowość to 1,6-litrowy diesel z dwusprzęgłową skrzynią TCT.

Szymon Piaskowski 2016-07-31

Tak musi być zaprojektowane auto, żeby po sześciu latach wciąż wyglądało nie tyle dobrze, co wręcz znakomicie? Sekret znają włoscy styliści, którzy wiedzą również (dowodem Giulietta po liftingu), że tego, co dobre nie należy zmieniać za wszelką cenę. Tak tłumaczymy sobie fakt, że tegoroczna „julka” od wersji sprzed liftingu różni się tylko drobiazgami. O nich będzie krótko. Nowy kształt zyskało scudetto, nieco inne są wykończenia okolic reflektorów, zupełnie nowe – czarne wykończenia osłony chłodnicy w kształcie (to też nowość) plastra miodu.

To polubisz Tego nie
SKRZYNIA BIEGÓW
Nie szarpie przy ruszaniu i nie zmienia biegu za wcześnie. Do tego w ręcznym trybie kierunki zmian przełożeń są jak należy.
REGULACJA FOTELA
Kąt pochylenia oparcia fotela regulujemy płynnie, ale dostęp do pokrętła (przez element konstrukcji pasów) jest fatalny.

 

Do tego zestaw obowiązkowy wszystkich face liftingów, czyli nowe lakiery (Alfa White i Lipari Grey), nowe wzory aluminiowych obręczy kół oraz nowe wersje wyposażenia i fotele. Topowa wersja (1.75 TBI o mocy 240 KM) straciła szczęśliwą koniczynę w oznaczeniu (czyli Quadrifoglio Verde) i teraz nazywa się Veloce (czyli „szybka”). Pakiet stylistyczny o tej samej nazwie jest teraz dostępny do wszystkich wersji modelowych. System Uconnect (z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym) umożliwia podłączenie smartfona i korzystanie z aplikacji np. Deezera (muzyka). Pojawił się nowy silnik – 1.6 JTDm o mocy 120 KM – który może być łączony z dwusprzęgłową przekładnią TCT.

W takim spokojnym wydaniu Giulietta nie sprawia, że chce się mocniej ściskać kierownicę, natomiast w zakrętach jest jednym z najlepiej prowadzących się aut w klasie. Jeśli nadwozie zaczyna się przechylać, to znaczy, że prędkość musi być naprawdę duża. Układ jezdny Alfy ma jeszcze tę przyjemną cechę, że nawet gdy wykorzystać maksymalnie jego możliwości, przód auta bardzo długo opiera się poślizgowi. Dla chwilowej uciechy kierowca może wybrać tryb Dynamic (system trybów DNA jest teraz seryjny w każdej wersji auta), który spina układ kierowniczy i reakcje na gaz, na dłuższą metę okazuje się jednak męczący.

Dane producenta ALFA ROMEO GIULIETTA 1.6 JTDM S&S TCT
Cena od 103 300 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1598 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
120 KM
3750/min
Maksymalny moment obr.
przy obrotach
320 Nm
1750/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 3,9 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4351 x 1798 x 1465 mm, rozstaw osi 2634 mm, masa własna 1320 kg, pojemność bagażnika 350/1045 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
To jedno z niewielu aut, które kupuje się, kierując się emocjami. Pewnie znajdą się w tej klasie lepsze samochody, ale nie ma żadnego o tak dźwięcznej nazwie i niepowtarzalnym stylu.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <br /><br /><a href="/wydarzenia/Alfa-Romeo-Giulietta-Julia-wciaz-bella,22765,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-31 23:58:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij