Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Audi A3 2013 - cena prestiżu

Audi A3 jest od zawsze bliskim krewnym VW Golfa – ma to samo podwozie, silniki, a teraz, w wersji Sportback, także pięcioro drzwi. Jednak Golf to tylko Volkswagen, dlatego za „audika” zapłacisz 17 tys. zł więcej.

Audi A3 2013 Sportback ma większy rozstaw osi, dlatego wygląda bardziej proporcjonalnie

Pięciodrzwiowy Sportback jest droższy od trzydrzwiowego A3 o cztery tysiące złotych. Większa wygoda warta jest tych pieniędzy, bo, przyznajmy szczerze, nawet jeśli w aucie podróżują jedna, góra dwie osoby, zdarzy im się w pośpiechu rzucić czasem na tylne siedzenie marynarkę czy płaszcz. Zalety pięciodrzwiowego „audika” potrafi docenić trzy czwarte kierowców wybierających ten właśnie model; zresztą został on zaprojektowany jeszcze zanim powstało trzydrzwiowe A3. Sportback jest więc nie tyle jego nieco większą wersją (jak to miało miejsce w modelach poprzedniej generacji), co autem od początku pomyślanym jako 5-drzwiowe. Jest też od poprzednika znacznie bardziej wyrazisty i wygląda agresywniej, jednak pod względem aerodynamiki nie bije rekordów. Jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,31 i jeśli porównać go z 0,26, jakie osiąga dość wysoki przecież Mercedes B, to można się zdziwić.

 

A3 to najlepszy prestiżowy kompakt. Wygrał u nas z BMW, Volvo i Mercedesem

Spory otwór tylnych drzwi pozwala wygodnie zająć miejsce. Nawet jeśli masz 1,90 m wzrostu, nie poczujesz ciasnoty nad głową; na stopy i kolana także jest więcej miejsca, bo rozstaw osi Sportbacka jest o 6 cm większy niż trzydrzwiowego A3. Nieco większy jest również przedział bagażowy, jaki powstaje po złożeniu oparć tylnej kanapy (380–1220 l), podłoga bagażnika równa, a otwór do pakowania bagażu – wystarczająco duży. Szkoda tylko, że na składanych oparciach kończą się możliwości aranżowania wnętrza Sportbacka.

 

Kierowca i zasiadający obok niego pasażer mają prawo poczuć się jak w trzydrzwiowej wersji A-trójki, bo tablica rozdzielcza jest taka sama. Starannie wykonane wnętrze wygląda bardzo elegancko i jest po niemiecku praktyczne. U góry tablicy rozdzielczej dominuje wielki ekran, na którym w wysokiej rozdzielczości mogą być wyświetlane niezbędne w podróży informacje z internetu – na przykład o stacjach benzynowych, czy choćby rozkład lotów z pobliskiego lotniska. Oczywiście możliwość korzystania z Facebooka oraz Twittera jest gwarantowana. Obsługa systemu okazuje się niezwykle łatwa, kto więc potrzebuje łączyć się z wirtualnym światem w czasie podróży, będzie zadowolony.

BP

My postanowiliśmy czerpać przyjemność także z samej jazdy. Zwłaszcza że nowy 184-konny diesel (w sprzedaży znajdzie się nieco później) już od niskich obrotów ochoczo rozpędza Sportbacka. I całe szczęście, bo poprzedni silnik o mocy 170 KM uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3, między innymi z powodu swojej ospałości na niskich obrotach. W nowym znacznie lepiej pracuje turbosprężarka, dzięki czemu ta czterocylindrowa jednostka bardziej harmonijnie rozwija teraz swoją moc. Mimo że ma potężny moment obrotowy o wartości 380 Nm, Sportback nie poraża podczas startu nadzwyczajnym przyspieszeniem. Za to zakręty pokonuje precyzyjnie i lekko, ESP bardzo łagodnie wkracza do akcji, a dźwignia lekko i dokładnie zmienia każde z sześciu przełożeń. Egzemplarz ze standardowym zawieszeniem bardzo sprawnie tłumił przy tym nierówności drogi.

 

AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI ATTRACTION

AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI ATTRACTION

Cena109 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1968 cm3
Moc maksymalna150 KM
przy obrotach3500/min
Maksymalny moment obrotowy320 Nm
przy obrotach1750 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h8,7 s
Prędkość maksymalna216 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,2 l/100 km
Emisja CO2b.d.
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4310 x 1785 x 1425 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1385 kg, pojemność bagażnika 380/1220 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Audi A3 Sportback, mimo że droższy od wersji trzydrzwiowej, i tak wypada taniej niż jego główni konkurenci w postaci Mercedesa A czy BMW 1. Rozterek, co wybrać dostarcza dopiero porównanie cenowe A-trójki z nowym Volkswagenem Golfem. Najtańszy A3 ze 122-konnym silnikiem 1.4 TFSI kosztuje 94 tysiące złotych, VW Golfa z tą samą jednostką napędową można kupić o ponad 17 tysięcy złotych taniej. I właśnie tyle wynosi cena prestiżu. 

DOBRY PATENT

ROMAN SKĄPSKI
redaktor „auto motor i sport”

Jak prestiż, to na całego – do Sportbacka możesz skomponować własny zestaw kolorów tapicerki, lakieru i drewna. 

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 101 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po prostu jakoś to idzie. :)
    ~Samuraj, 2013-02-06 19:52:00
  • avatar
    zgłoś
    Dziesięć tysięcy sto postów? Czyś Ty się wściekł? :D
    airmatic, 2013-02-05 19:22:42
  • avatar
    zgłoś
    W reklamie wszystko jest możliwe. :P
    ~Samuraj, 2013-02-05 18:45:32
  • avatar
    zgłoś
    Taa, w reklamie nawet Dacia może być Volkswagenem (w sumie miałaby bliżej do sensu stricte tej nazwy :))
    airmatic, 2013-02-04 20:37:02
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, nie próbowałem.
    ~Samuraj, 2013-02-04 19:36:55
  • avatar
    zgłoś
    tylko aspiruje.
    rzęsor, 2013-02-04 14:34:09
  • avatar
    zgłoś
    Przecież teraz Golf mocno aspiruje do klasy Premium. ;)
    ~Samuraj, 2013-02-03 19:30:55
  • avatar
    zgłoś
    Ładny i owszem, ekskluzywny - proszę bardzo, markowy - jeszcze lepiej. Zna odpowiedzi da wszystkie pytania, i dlatego się ceni. Golf nie wie, co to mieć premium w sobie, a znajdą się zawsze chętni, by za to zapłacić albo i skonfigurować sobie ponad miarę. I tak będzie dyskretniej niż wożenie się A-piątką na przykład
    airmatic, 2013-02-02 22:13:15
  • avatar
    zgłoś
    Kwestia nadrzędna to rozstrzygnięcie sensu sformułowania "uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3" - pod jakim względem? Dynamiki?
    ~Samuraj, 2013-02-02 21:29:40
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze jedno cytuję :"Zwłaszcza że nowy 184-konny diesel (w sprzedaży znajdzie się nieco później) już od niskich obrotów ochoczo rozpędza Sportbacka. I całe szczęście, bo poprzedni silnik o mocy 170 KM uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3," wstawcie wykres mocy i momentu dla tego silnika to zobaczymy co macie na myśli pisząc o niższych obrotach. Wersja 170 KM daje się bezproblemowo "zawirusować" do tych 184 KM i jeszczę trochę więcej ale nie widziałem żadnej modyfikacji aby ktoś się zdecydował podnosić moment obrotowy poniżej 1400obr/min. do np 300Nm.
    krzysiek29, 2013-02-02 13:21:28
  • avatar
    zgłoś
    Jakość ma wyższą, design też bardziej wyszukany.Generalnie pewnie tak jest, ale z innych artykułów można wyczytać, że materiały jak w Audi, a niektórzy pokusili się pójść jeszcze dalej. Odczucia są subiektywne zatem każdy zainteresowany musi sam sobie to ocenić.
    garfield, 2013-02-02 12:31:01
  • avatar
    zgłoś
    Jeździliście w rezultacie odmianą 150- czy 184-konną?O to samo chciałem zapytać :)
    krzysiek29, 2013-02-02 11:37:43
  • avatar
    zgłoś
    Jeździliście w rezultacie odmianą 150- czy 184-konną?
    ~Samuraj, 2013-01-31 19:38:34
  • avatar
    zgłoś
    Jakość ma wyższą, design też bardziej wyszukany.
    rzęsor, 2013-01-31 15:52:39
  • avatar
    zgłoś
    Audi A3 jest od zawsze bliskim krewnym VW Golfa – ma to samo podwozie, silniki, a teraz, w wersji Sportback, także pięcioro drzwi.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-01-31 10:42:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij