Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Audi A3 2013 - cena prestiżu

Audi A3 jest od zawsze bliskim krewnym VW Golfa – ma to samo podwozie, silniki, a teraz, w wersji Sportback, także pięcioro drzwi. Jednak Golf to tylko Volkswagen, dlatego za „audika” zapłacisz 17 tys. zł więcej.

2013-01-31
Audi A3 2013 Sportback ma większy rozstaw osi, dlatego wygląda bardziej proporcjonalnie

Pięciodrzwiowy Sportback jest droższy od trzydrzwiowego A3 o cztery tysiące złotych. Większa wygoda warta jest tych pieniędzy, bo, przyznajmy szczerze, nawet jeśli w aucie podróżują jedna, góra dwie osoby, zdarzy im się w pośpiechu rzucić czasem na tylne siedzenie marynarkę czy płaszcz. Zalety pięciodrzwiowego „audika” potrafi docenić trzy czwarte kierowców wybierających ten właśnie model; zresztą został on zaprojektowany jeszcze zanim powstało trzydrzwiowe A3. Sportback jest więc nie tyle jego nieco większą wersją (jak to miało miejsce w modelach poprzedniej generacji), co autem od początku pomyślanym jako 5-drzwiowe. Jest też od poprzednika znacznie bardziej wyrazisty i wygląda agresywniej, jednak pod względem aerodynamiki nie bije rekordów. Jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,31 i jeśli porównać go z 0,26, jakie osiąga dość wysoki przecież Mercedes B, to można się zdziwić.

 

A3 to najlepszy prestiżowy kompakt. Wygrał u nas z BMW, Volvo i Mercedesem

Spory otwór tylnych drzwi pozwala wygodnie zająć miejsce. Nawet jeśli masz 1,90 m wzrostu, nie poczujesz ciasnoty nad głową; na stopy i kolana także jest więcej miejsca, bo rozstaw osi Sportbacka jest o 6 cm większy niż trzydrzwiowego A3. Nieco większy jest również przedział bagażowy, jaki powstaje po złożeniu oparć tylnej kanapy (380–1220 l), podłoga bagażnika równa, a otwór do pakowania bagażu – wystarczająco duży. Szkoda tylko, że na składanych oparciach kończą się możliwości aranżowania wnętrza Sportbacka.

 

Kierowca i zasiadający obok niego pasażer mają prawo poczuć się jak w trzydrzwiowej wersji A-trójki, bo tablica rozdzielcza jest taka sama. Starannie wykonane wnętrze wygląda bardzo elegancko i jest po niemiecku praktyczne. U góry tablicy rozdzielczej dominuje wielki ekran, na którym w wysokiej rozdzielczości mogą być wyświetlane niezbędne w podróży informacje z internetu – na przykład o stacjach benzynowych, czy choćby rozkład lotów z pobliskiego lotniska. Oczywiście możliwość korzystania z Facebooka oraz Twittera jest gwarantowana. Obsługa systemu okazuje się niezwykle łatwa, kto więc potrzebuje łączyć się z wirtualnym światem w czasie podróży, będzie zadowolony.

My postanowiliśmy czerpać przyjemność także z samej jazdy. Zwłaszcza że nowy 184-konny diesel (w sprzedaży znajdzie się nieco później) już od niskich obrotów ochoczo rozpędza Sportbacka. I całe szczęście, bo poprzedni silnik o mocy 170 KM uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3, między innymi z powodu swojej ospałości na niskich obrotach. W nowym znacznie lepiej pracuje turbosprężarka, dzięki czemu ta czterocylindrowa jednostka bardziej harmonijnie rozwija teraz swoją moc. Mimo że ma potężny moment obrotowy o wartości 380 Nm, Sportback nie poraża podczas startu nadzwyczajnym przyspieszeniem. Za to zakręty pokonuje precyzyjnie i lekko, ESP bardzo łagodnie wkracza do akcji, a dźwignia lekko i dokładnie zmienia każde z sześciu przełożeń. Egzemplarz ze standardowym zawieszeniem bardzo sprawnie tłumił przy tym nierówności drogi.

 

AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI ATTRACTION

AUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI ATTRACTION

Cena109 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1968 cm3
Moc maksymalna150 KM
przy obrotach3500/min
Maksymalny moment obrotowy320 Nm
przy obrotach1750 obr/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h8,7 s
Prędkość maksymalna216 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,2 l/100 km
Emisja CO2b.d.
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4310 x 1785 x 1425 mm, rozstaw osi 2636 mm, masa własna 1385 kg, pojemność bagażnika 380/1220 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Audi A3 Sportback, mimo że droższy od wersji trzydrzwiowej, i tak wypada taniej niż jego główni konkurenci w postaci Mercedesa A czy BMW 1. Rozterek, co wybrać dostarcza dopiero porównanie cenowe A-trójki z nowym Volkswagenem Golfem. Najtańszy A3 ze 122-konnym silnikiem 1.4 TFSI kosztuje 94 tysiące złotych, VW Golfa z tą samą jednostką napędową można kupić o ponad 17 tysięcy złotych taniej. I właśnie tyle wynosi cena prestiżu. 

DOBRY PATENT

ROMAN SKĄPSKI
redaktor „auto motor i sport”

Jak prestiż, to na całego – do Sportbacka możesz skomponować własny zestaw kolorów tapicerki, lakieru i drewna. 

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po prostu jakoś to idzie. :)
    ~Samuraj, 2013-02-06 19:52:00
  • avatar
    zgłoś
    Dziesięć tysięcy sto postów? Czyś Ty się wściekł? :D
    airmatic, 2013-02-05 19:22:42
  • avatar
    zgłoś
    W reklamie wszystko jest możliwe. :P
    ~Samuraj, 2013-02-05 18:45:32
  • avatar
    zgłoś
    Taa, w reklamie nawet Dacia może być Volkswagenem (w sumie miałaby bliżej do sensu stricte tej nazwy :))
    airmatic, 2013-02-04 20:37:02
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, nie próbowałem.
    ~Samuraj, 2013-02-04 19:36:55
  • avatar
    zgłoś
    tylko aspiruje.
    rzęsor, 2013-02-04 14:34:09
  • avatar
    zgłoś
    Przecież teraz Golf mocno aspiruje do klasy Premium. ;)
    ~Samuraj, 2013-02-03 19:30:55
  • avatar
    zgłoś
    Ładny i owszem, ekskluzywny - proszę bardzo, markowy - jeszcze lepiej. Zna odpowiedzi da wszystkie pytania, i dlatego się ceni. Golf nie wie, co to mieć premium w sobie, a znajdą się zawsze chętni, by za to zapłacić albo i skonfigurować sobie ponad miarę. I tak będzie dyskretniej niż wożenie się A-piątką na przykład
    airmatic, 2013-02-02 22:13:15
  • avatar
    zgłoś
    Kwestia nadrzędna to rozstrzygnięcie sensu sformułowania "uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3" - pod jakim względem? Dynamiki?
    ~Samuraj, 2013-02-02 21:29:40
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze jedno cytuję :"Zwłaszcza że nowy 184-konny diesel (w sprzedaży znajdzie się nieco później) już od niskich obrotów ochoczo rozpędza Sportbacka. I całe szczęście, bo poprzedni silnik o mocy 170 KM uchodził za jeden z gorszych spośród dostępnych do A3," wstawcie wykres mocy i momentu dla tego silnika to zobaczymy co macie na myśli pisząc o niższych obrotach. Wersja 170 KM daje się bezproblemowo "zawirusować" do tych 184 KM i jeszczę trochę więcej ale nie widziałem żadnej modyfikacji aby ktoś się zdecydował podnosić moment obrotowy poniżej 1400obr/min. do np 300Nm.
    krzysiek29, 2013-02-02 13:21:28
  • avatar
    zgłoś
    Jakość ma wyższą, design też bardziej wyszukany.Generalnie pewnie tak jest, ale z innych artykułów można wyczytać, że materiały jak w Audi, a niektórzy pokusili się pójść jeszcze dalej. Odczucia są subiektywne zatem każdy zainteresowany musi sam sobie to ocenić.
    garfield, 2013-02-02 12:31:01
  • avatar
    zgłoś
    Jeździliście w rezultacie odmianą 150- czy 184-konną?O to samo chciałem zapytać :)
    krzysiek29, 2013-02-02 11:37:43
  • avatar
    zgłoś
    Jeździliście w rezultacie odmianą 150- czy 184-konną?
    ~Samuraj, 2013-01-31 19:38:34
  • avatar
    zgłoś
    Jakość ma wyższą, design też bardziej wyszukany.
    rzęsor, 2013-01-31 15:52:39
  • avatar
    zgłoś
    Audi A3 jest od zawsze bliskim krewnym VW Golfa – ma to samo podwozie, silniki, a teraz, w wersji Sportback, także pięcioro drzwi.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-01-31 10:42:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij