Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi A3 - Audi 3,5

Aktualizacja techniczna to coś więcej niż face lifting – Audi wprowadza do sprzedaży odświeżone A3. Z nowym trzycylindrowym silnikiem 1.0 TFSI pod maską.

Bartosz Broński 2016-07-08

Zmiany stylistyczne są niewielkie – krótsza osłona chłodnicy, nowe zderzaki i reflektory takie same jak w A4. W kabinie najważniejsza nowość to opcjonalny ekran TFT o przekątnej 12,3 cala montowany w miejscu analogowych zegarów; do tej pory taki monitor miały większe modele Audi.

Inżynierowie zmodyfikowali multimedialny system MMI, który teraz obsługuje się dwoma przyciskami zamiast czterema. Z nowych systemów bezpieczeństwa warto wymienić Emergency Assist. Gdy system zauważy, że auto opuszcza swój pas jezdni, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, auto samo się zatrzyma i włączy światła awaryjne. Debiutujący w Audi A3 trzycylindrowy silnik 1.0 TFSI o mocy 116 KM połączony ze skrzynią S tronic to raczej propozycja dla fanów ekonomicznej jazdy – auto niespiesznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu i trudno odczuć 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Audi świetnie poradziło sobie z wyciszeniem wnętrza. Zupełnie nie słychać charakterystycznego dźwięku trzycylindrowej jednostki. I faktycznie A3 potrafi być oszczędne – przy dynamicznej jeździe spaliło średnio 7 l/100 km, przy spokojnej nawet mniej niż 6 l/100 km.

Dane producenta AUDI A3 SPORTBACK 1.0 TFSI
Cena 98 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
116 KM
5000-5500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
200 Nm
2000-3000/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 206 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 110 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4313 x 1785 x 1426 mm, rozstaw osi 2637 mm, masa własna 1275 kg, pojemność bagażnika 380/1220 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.
Naszym zdaniem
Bartosz Broński redaktor "auto motor i sport"
Odświeżony model A3 stylistycznie upodobnił się do A4. Wersja z 1-litrowym silnikiem to dobra propozycja dla kogoś, kto jeździ dużo po mieście, chce mieć Audi, ale A1 jest dla niego za małe.
TO POLUBISZ - EKRAN ZAMIAST ZEGARÓW
To element opcjonalny, ale w tej klasie takiego rozwiązania nikt dotąd nie stosował. Jest ono estetyczne i praktyczne.
TEGO NIE - ŚRODKOWY TUNEL
Rozbudowany tunel środkowy sprawia, że pasażerowie siedzący na kanapie mają mniej miejsca na nogi.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Audi wprowadza do sprzedaży odświeżone A3, które otrzymało mocną aktualizację techniczną. Nowością jest trzycylindrowy silnik 1.0 TFSI pod maską.</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-A3-Audi-3-5,22642,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-08 12:07:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij