Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Audi A3 - Boski Uśmiech

2005-09-05
Audi A3 Zawieszenie A3 łączy w sobie dwie cechy – komfort i sportowy pazur.  

Po trzech latach od prezentacji Audi A3 zawitało do salonu kosmetycznego. Dzięki delikatnym zabiegom zyskało jeszcze pełniejszy uśmiech.

Wszystko za sprawą nowego wlotu powietrza do chłodnicy, którym A3 upodobniło się do swojego rodzeństwa - Audi A4 i A6. Ogromna osłona chłodnicy z chromowaną obwódką nadaje autu bardziej agresywny charakter. Sportową sylwetkę podkreśla także łagodnie wznosząca się ku tyłowi samochodu linia bocznych okien. Bardziej wymagający użytkownicy mogą zamówić specjalny pakiet S pochodzący z firmy quattro GmbH. Obejmuje on zmieniony przedni zderzak, tylny spoiler oraz światła przeciwmgielne.

Audi jest pierwszą firmą, która do silnika FSI zastosowała turbosprężarkę. Dwulitrowa turbodoładowana jednostka napędowa może pochwalić się 200 KM i sporym momentem obrotowym wynoszącym 280 Nm, który jest osiągany w zakresie 1800-5000 obr/min. Dzięki temu Audi A3 potrafi zaskoczyć kierowcę dobrą elastycznością. Na czwartym biegu - od 60 do 120 km/h - "A-trójka" rozpędza się w zaledwie 5,4 sekundy. Modele wyposażone w skrzynię biegów DSG osiągają "setkę" w iście sprinterskim tempie - 6,9 sekundy.

Zawieszenie A3 łączy w sobie dwie cechy - komfort i sportowy pazur. W trakcie spokojnej jazdy Audi łagodnie wybiera wszelkie nierówności na drodze. Jednak, gdy ułańska fantazja poniesie kierowcę, A3 jak wierny rumak ruszy z nim do boju. Dobrze zestrojone zawieszenie w połączeniu z precyzyjnym elektromechanicznym układem kierowniczym stanowią niezłą broń, z którą można wyruszyć na wojenną wyprawę przeciwko krętym, górskim drogom. Do wyboru w Audi A3 mamy równie ż dwa napędy. Na przednią oś oraz dołączany (na tylną oś), za pomocą sprzęgła typu Haldex.


Napęd na "cztery łapy" przydaje się przede wszystkim na śliskiej nawierzchni. W momencie utraty przyczepności potrafi zadziałać na tyle sprawnie i szybko, że samochód bez większego problemu wraca na zadany przez kierowcę tor jazdy.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4214 x 1765 x 1421 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1370 kg. Pojemność bagażnika 350 litrów.
SilnikBenzynowy, turbodoładowany, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1984 cm, moc 147 kW (200 KM) w zakresie 5100-6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie 1800-5000 obr/min. Napęd na przednią oś.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s Prędkość maksymalna 236 km/h Średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km
Tekst Tomasz Bielanów
Zdjęcia Audi
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po pierwsze to ta charakterystyczna duża atrapa chłodnicy została po raz pierwszy użyta właśnie w modelu A3 a pozostałe to przejęły!!! Po drugie to zdjęcie pokazuje wnętrze ale nie z tego modelu!!! Nawet nie czytałem dalej tych marnych wypocin, pewnie jest jeszcze więcej błędów. Porażka jednym słowem!!!
    ~RADEK, 2009-01-19 03:43:44
  • avatar
    zgłoś
    Po trzech latach od prezentacji Audi A3 zawitało do salonu kosmetycznego. Dzięki delikatnym zabiegom zyskało jeszcze pełniejszy uśmiech.
    auto motor i sport, 2008-03-13 13:20:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij