Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.3

Audi A3 Limousine: sedan z prestiżem

Po raz pierwszy Audi A3 pojawia się jako sedan, czyli z małą pokrywą bagażnika. Za to z dużą dopłatą – 9 albo nawet 19 tys. zł.

2013-09-23

Zgrabny kuperek z tyłu auta okazuje się szczególną oznaką prestiżu. Może nawet ważniejszą niż cztery pierścienie na masce układające się w logo Audi. Inaczej trudno wytłumaczyć cenę aż o 9300 zł wyższą od ceny hatchbacka z takim samym silnikiem, czyli 1.4 TFSI (125 KM). W wypadku modelu z jednostką 1.8 (180 KM) różnica wynosi nawet 19 400 zł.

W sumie, za co najmniej 99 700 złotych (tyle kosztuje najtańsze A3 z przydomkiem Limousine) otrzymujemy elegancki kompakt o klasycznej urodzie z osobnym bagażnikiem, którego pojemność wynosi 425 l. To o 60 l więcej niż w hatchbacku, czyli A3 Compact, i o 45 l więcej niż w kombi (Sportback). Ale pojemność ich bagażników można zwiększyć do 1100 i 1220 l. Wnętrze A3 sedana jest równie przestronne jak w Audi A4, kosztującym od 116 600 zł.  

Nawet dorośli pasażerowie A-trójki poczują się z tyłu bardzo wygodnie, bo kanapa ma długie siedzisko i rozkładany podłokietnik. Kierowca może cieszyć wzrok elegancką tablicą rozdzielczą, identyczną jak w hatchbacku, z rozbudowanymi multimediami (internet).

Zawieszenie A3 Limousine jest przyjemnie sprężyste. Ponieważ rozstaw kół zwiększono o 11 milimetrów a środek ciężkości znajduje się niżej niż w Sportbacku, A3 nadzwyczaj zgrabnie porusza się w zakrętach. Standardowe zawieszenie testowego auta sprawnie tłumi przy tym nierówności, co w czasie dalekich podróży jest równie cenne jak cisza we wnętrzu. Pracę silnika 1.8 słychać tylko na wyższych obrotach, a tych używa się rzadko, bo auto uzyskuje 250 Nm już przy 1250 obr/min.

Roman Skąpski
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem:

Niektórzy wolą sedany, ale czy za tyle wyższą cenę? W kraju pochodzenia A3 takie auta wybiera tylko 5% klientów.

DANE PRODUCENTA AUDI A3 LIMOUSINE 1.8 TFSI

DANE PRODUCENTA

AUDI A3 LIMOUSINE 1.8 TFSI

Cena124 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1798 cm3
Moc maksymalna180 KM
przy obrotach5100/min
Maksymalny moment obrotowy250 Nm
przy obrotach1250/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h7,3 s
Prędkość maksymalna235 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,6 l/100 km
Emisja CO2129 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4456 x 1796 x 1416 mm, rozstaw osi 2637 mm, masa własna 1370 kg, ładowność 475 kg, pojemność bagażnika 425 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Oj tam, redaktor Gulde naprawdę zdaje się nie zwracać na to swej uwagi. Zobaczcie zresztą, że nawet na fotce przymyka na ten drobny fakt oko. Gdyby to Audi było Citroenem, straciłoby za to piątą gwiazdkę :D

    airmatic, 2013-09-24 15:46:05
  • avatar
    zgłoś
    Heh
    Zwróćcie uwagę na wielgachne czerone zawiasy włażące do bagażnika - kiedyś podobne rozwiązanie (zresztą mocno napiętnowane) stosowane było tylko w najtańszych sedanach typu fiat siena, dziś pojawia się już w klasie premium.
    Tniemy koszty, tniemy :dobani:

    konjo, 2013-09-23 22:58:59
  • avatar
    zgłoś
    Po raz pierwszy Audi A3 pojawia się jako sedan, czyli z małą pokrywą bagażnika. Za to z dużą dopłatą – 9 albo nawet 19 tys. zł.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-09-23 13:46:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij