Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi A3 – Pasuje jak ulał

Audi A3 po zmianach. Możesz je "uszyć" na miarę, niczym ekskluzywny garnitur. Odmieniona A-trójka oferuje bowiem kombinację 22 silników i skrzyń biegów!

2008-07-01
Audi A3 Nowa, stara twarz Audi A3 – uwagę przyciągają przede wszystkim reflektory.  

Tego nie mogło zabraknąć. Znak rozpoznawczy Audi, czyli diody LED, występują tylko w odmianach z przednimi lampami biksenonowymi. To właśnie one najbardziej odróżniają starą A-trójkę od nowej.

Patrząc z przodu na zmodernizowane auto zwrócisz uwagę także na inny zderzak, przemodelowane błotniki i maskę oraz kierunkowskazy ukryte w lusterkach wstecznych. Z tyłu w obu odmianach (trzy- i pięciodrzwiowej) wdzięczą się inne lampy, a w świetnie wykonanym wnętrzu odnajdziesz ładniejsze wzory tapicerek, zmienione pokrętła na konsoli środkowej i sportowe zegary. Pomiędzy nimi zaś - spory wyświetlacz systemu informacji kierowcy (FIS), który zyskał nową funkcję. Podobnie jak w większych A4 i A5, komputer pokładowy podpowiada ci, na którym biegu najlepiej jechać. Czasem sugeruje nawet zmianę z dwójki na czwórkę, czy z trójki na piątkę. To ukłon w stronę ekonomii. I ekologii.

Ukłonów w tym kierunku konstruktorzy Audi wykonali więcej i teraz chwalą się 15-procentową redukcją zużycia paliwa wszystkich wersji silnikowych; np. A3 2.0 TFSI zużywa na 100 km o 0,7 l paliwa mniej. To zasługa nie tylko zmian w silnikach, ale i poprawionej aerodynamiki oraz nowych skrzyń biegów. Prócz dwóch podstawowych jednostek (1.6 i 1.9 TDI), wszystkie inne na dzień dobry dostajesz z 6-biegowymi mechanicznymi skrzyniami. W opcji są zautomatyzowane przekładnie S tronic: 6- lub 7-biegowe (dla 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI).

AUDI S3 Teraz także jako Sportback. Ma dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 KM, który przenosi je poza granicę 100 km/h w czasie 5,8 s! Gdyby nie napęd Quattro, sztuczka ta by się nie udała. S3 na drodze potrafi być ostre i ma świetne, sportowe fotele. Frajda z jazdy - gwarantowana!

Na drodze, nowe Audi A3 to stary dobry znajomy - pewny i bezpieczny. Układ kierowniczy ma precyzyjny, a zawieszenie sprężyste, choć bardziej sztywne niż miękkie. Ale pozycja do jazdy mogłaby być lepsza - ustawiana w dwóch płaszczyznach kierownica ma po prostu zbyt mały zakres regulacji wzdłużnej. Do A-trójki możesz dokupić Audi Magnetic Ride - zawieszenie, w którym za przyciśnięciem pstryczka na desce rozdzielczej zmieniasz charakterystykę amortyzatorów z komfortowej na sportową.

Najwięcej pojeździłem autem z 1,4-litrowym benzynowym TFSI. Ta jednostka z małej pojemności rozwija niezłą moc. Dzięki turbosprężarce mobilizuje do pracy 125 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm, który osiąga w przedziale od 1500 do 4000 obr/ min. Ma niezłą reakcję na gaz i więcej niż przyzwoite - dynamikę oraz zużycie paliwa. To pierwsze wyraża 9,6-sekundowym czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h, a drugie - średnim zużyciem paliwa wynoszącym 6 l/100 km (w aucie ze skrzynią S tronic - 5,8 l/100 km).

Odnowione Audi A3 jest jeszcze lepiej wykonane, bardziej premium niż dotychczas i oferowane w ogromnej liczbie odmian. O tym jaka jest jego cena - dowiesz się w lipcu.


DANE TECHNICZNE AUDI A3 SPORTBACK 1.4 TFSI

DANE TECHNICZNE AUDI A3 SPORTBACK 1.4 TFSI
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciBMW 1, Volvo C30
Silnikbenzynowy, R4, 1.4 turbo
Moc/przy obrotach125 KM/5000 obr/min
0-100 km/h9,6 s
Prędkość maksymalna203 km/h
Zużycie paliwa6,0 l/100 km
Emisja CO2143 g/km
Silnikpoj. 1390 cm3; 200 Nm przy 1500-4000 obr/min; 6M, napęd na przednie koła
Nadwozie5-drzwiowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4292 x 1765 x 1423 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa wł. 1285 kg, poj. bagażnika 370/1100 l.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Audi

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 118 570 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Audi A3 po zmianach. Możesz je „uszyć" na miarę, niczym ekskluzywny garnitur. Odmieniona A-trójka oferuje bowiem kombinację 22 silników i skrzyń biegów!
    auto motor i sport, 2008-07-01 15:04:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij