Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Audi A4 Allroad – wszechstronne

Zapatrzone w A6. Nie najszybsze, nie najelegantsze, ale zdecydowanie najbardziej uniwersalne. Oto pierwsze Audi A4 Allroad. Raport z jazdy.

2009-06-29
Audi A4 Allroad Woda to nie jego żywioł. Ale błoto, niewielkie podjazdy i niezbyt trudny teren - z nimi Allroad nie ma problemu.

Dodatkowe nakładki na błotniki i zderzaki nie czynią go terenowcem. Świat zna wiele opowieści o takich, co tylko groźnie wyglądają. Audi też je zna. Dlatego jego przepis na "mogę więcej" w przypadku A-czwórki zawiera dodatkowe składniki - stały napęd na cztery koła, prześwit zwiększony o 37 mm (do 180 mm) oraz ESP ze specjalną funkcją off-road mode. Allroad dysponuje trzema mocnymi silnikami, do wyboru. Dwa z nich to turbodiesle 2.0 TDI i 3.0 TDI, a jeden to 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 211 KM.

Jak w każdym Audi, jeszcze przed wyruszeniem w trasę wrażenie robią genialne wykończenie i wykonanie wnętrza. Tutaj po prostu jakość jest bezbłędna. Sportowe fotele mają wysuwane podparcie pod uda i wraz z kierownicą ustawianą w dwóch płaszczyznach zapewniają bardzo dobrą pozycję do jazdy.

A więc w drogę. Czterocylindrowy, dwulitrowy turbodiesel o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min cicho rozbrzmiewa pod maską. Samochód chętnie przyspiesza od niskich obrotów, skrzynia biegów jest bardzo precyzyjna, a osiągi okazują się wystarczające nawet przy jeździe autostradą. Aktywne zawieszenie Audi, mimo zwiększonego prześwitu, jest sprężyste i szybko rozprawia się z nierównościami. Bezpośredni układ kierowniczy przy wysokich prędkościach działa jakby za lekko.

Przestawiam układ ESP w tryb off-road mode i wjeżdżam w niewielki teren. Auto ma też elektroniczną blokadę dyferencjału, której działanie objawia się, gdy jedno z kół wisi w powietrzu. Wtedy Allroad jest w stanie odepchnąć się od podłoża tym kołem, które ma akurat przyczepność. Nasze kombi nie ma problemu z niezbyt wymagającymi podjazdami, ponieważ jego stały napęd 4x4 może dowolnie żonglować mocą. Audi twierdzi, że A-czwórce niestraszne są też przejazdy po wodzie. Nie do końca. Po którejś z rzędu przeprawie, zapala się kontrolka silnika.

Bo Allroad to taka terenówka na niby. Ale i tak pozwala zapuścić się dalej niż jakiekolwiek inne A4.

DANE TECHNICZNE AUDI A4 ALLROAD 2.0 TDI

DANE TECHNICZNE AUDI A4 ALLROAD 2.0 TDI
Cena163 840 zł
KonkurenciSaab 9-3X
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach170 KM/4200 obr/min
0-100 km/h8,9 s
Prędkość maksymalna213 km/h
Zużycie paliwa6,4 l/100 km
Emisja CO2169 g/km
Silnikpojemność 1968 cm3, 350 Nm przy 1750-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd 4x4.
Nadwozie5-drzwiowe 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4721 x 1841 x 1495 mm, rozstaw osi 2805 mm, masa wł. 1630 kg, poj. bagażnika 490-1430 l.


Tekst: Maciej Struk

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zapatrzone w A6. Nie najszybsze, nie najelegantsze, ale zdecydowanie najbardziej uniwersalne. Oto pierwsze Audi A4 Allroad. Raport z jazdy.
    auto motor i sport, 2009-06-29 11:37:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij