Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Audi A4 Avant – Kombi z nerwem

Podobnie jak czterodrzwiowe Audi A4 w klasie sedanów, Avant wśród kombi może być punktem odniesienia dla innych. W atrakcyjnym nadwoziu kryje zaawansowaną technikę i ma duży talent do jazdy.

2008-05-05
Audi A4 Avant Ale Audi, nawet w wersji Avant, nigdy nie kupowało się tylko dla wielkości przestrzeni ładunkowej. Jego przeznaczeniem jest dawanie przyjemności z jazdy.

Audi idzie za ciosem - po dobrze przyjętym sedanie, przyszedł czas na kombi Avant, które jest wyższe o 9 mm od sedana, a pozostałymi wymiarami nie różni się.

Bagażnik o regularnych kształtach, przy rozłożonych siedzeniach ma pojemność większą tylko o 10 litrów, lecz po ich złożeniu - już całkiem przyzwoite, jak na samochód klasy Premium, 1430 litrów, choć do największego w klasie bagażnika Forda Mondeo (1745 l) sporo jeszcze brakuje. W jego podłodze umieszczono szyny, w których można przesuwać specjalne wsporniki (z taśmą i z rozsuwaną belką) służące do mocowania bagażu. Pewną niedogodnością jest podwyższona tylna krawędź bagażnika oraz lekki wznos podłogi po złożeniu oparć siedzeń. Ale Audi, nawet w wersji Avant, nigdy nie kupowało się tylko dla wielkości przestrzeni ładunkowej. Jego przeznaczeniem jest dawanie przyjemności z jazdy. Zapewnia to m.in. poprawiony rozkład masy (56:44%); wzorem tylnonapędowych konkurentów z najbliższej okolicy, przednia oś powędrowała o 154 mm do przodu, a akumulator wyeksmitowano do bagażnika. Zmienione są zawieszenie i układ kierowniczy. Dzięki temu A4 jeździ jak nigdy dotąd; niestraszne mu ciasne zakręty, wręcz pragnie ich. A przy tym zapewnia we wzorcowo wyciszonym wnętrzu wyraźnie wyższy komfort na nierównościach dróg niż poprzednik. W kombi zadebiutowała nowa, 170-konna wersja dwulitrowego TDI. Wyjątkowo dobrze współgra z charakterem auta, zapewniając zarówno wyśmienite osiągi dostępne zwykle dla silników V6, jak i radość z jazdy. Niestety, dynamika kosztuje - Avant średnio spalał 8,5 l/100 km.

Źródłem mocy może być jeden z 3 silników benzynowych - 3.2 V6 FSI (265 KM), 2.0 TFSI (180 i 211 KM) i 1.8 TFSI (120 i 160 KM) - lub jeden z 3 diesli TDI (z filtrem cząstek stałych): 3.0 (240 KM), 2.7 (190 KM) i 2.0 (120, 143 lub 170 KM). Wszystkie spełniają normę Euro 4. Nowy A4 Avant już w połowie maja pojawi się w salonach sprzedaży.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, dług. x szer. x wys. 4703 x 1826 x 1436 mm, rozstaw osi 2808 mm, masa własna 1520 kg, pojemność bagażnika 490/1430 l.
SilnikRzędowy, 4-cylindrowy diesel z wtryskiem common-rail, poj. skokowa 1968 cm3, moc maks. 125 kW (170 KM) przy 4200 obr/min, maks. moment obr. 350 Nm przy 1750-2500 obr/min. 6-biegowa przekładnia mechaniczna. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s Prędkość maksymalna 222 km/h Średnie zużycie paliwa 5,8 l/100 km
Cena Audi A4 Avant 2.0 TDI138 340 zł

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Audi, autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Podobnie jak czterodrzwiowe Audi A4 w klasie sedanów, Avant wśród kombi może być punktem odniesienia dla innych. W atrakcyjnym nadwoziu kryje zaawansowaną technikę i ma duży talent do jazdy.
    auto motor i sport, 2008-05-05 13:44:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij