Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Audi A4 – Uszlachetnianie

Cztery lata w dzisiejszych czasach to chyba maksimum, by sprzedawać nie zmieniany model. Tyle czekało Audi z odświeżeniem A4 - za to lifting jest naprawdę gruntowny. Nowa jest nie tylko twarz, ale też większość silników i zawieszenie.

2008-05-17
Audi A4 Na krętych górskich drogach Bawarii jazda nieobciążonym kombi A4 Avant okazała się łatwa i przyjemna, także za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego.

auto motor i sport 11/2004

Oczywiście elementem, po którym najłatwiej odróżnić odnowione A4 od dotychczasowego jest osłona chłodnicy. Jej kształt - po raz pierwszy zastosowany w prototypie Nuvolari, a seryjnie w dużym A6 - nawiązuje do wyścigowych bolidów Auto Union. Nie jest tajemnicą, że Audi stara się mieć najbardziej sportowy samochód w każdej klasie, a określenia "sportowy" i "dynamiczny" należą do ulubionych podczas prezentacji i konferencji prasowych.

Jednym z zabiegów służących podkreśleniu takiego wizerunku jest właśnie stylistyka i nawiązywanie do wielkich tradycji - o ile się je ma. Audi, na szczęście dla siebie, je ma, a na szczęście dla klientów - sportowy charakter jego samochodów nie ogranicza się do wyglądu. W nowym A4 dowodzi tego choćby zawieszenie - konstrukcyjnie wprawdzie nie zmienione, ale dostrojone tak, by z dobrego uczynić lepsze. Na krętych górskich drogach Bawarii jazda nieobciążonym kombi A4 Avant okazała się łatwa i przyjemna, także za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego. Co ważne, komfort pozostał na równie wysokim poziomie jak dotąd.

Ciepłe słowa należą się też silnikowi 2.0 turbo FSI. Jest to pierwsza z benzynowych jednostek zasilanych bezpośrednim wtryskiem, jaka zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. Oczywiście trudno rozstrzygnąć na ile jest to zasługa samego systemu wtryskowego, ale silnik odznacza się znakomitą dynamiką - co przy 200 KM jest rzeczą zrozumiałą - i znakomitą elastycznością. No i to rasowe, soczyste brzmienie - godne przynajmniej sportowego S4.

We wnętrzu wzrok przykuwa kierownica, która ma teraz pokaźne logo wpisane w taki sam zaoblony trapez, jaki zdobi osłon ę chłodnicy. Reszta jest wierną kopią dotychczasowego kokpitu - z wyjątkiem wersji bardziej "napasionych" elektroniką, w których znalazł się system MMI, podobny jak w A6 i A8.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość 4586 mm, szerokość 1772 mm, wysokość (z relingami) 1453 mm, rozstaw osi 2648 mm, masa własna 1485 kg.
SilnikRzędowy czterocylindrowy, z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, pojemność skokowa 1984 cm3, moc 147 kW (200 KM) przy 5100-6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-5000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s Prędkość maksymalna 235 km/h Śr. zużycie paliwa 7,8 l/100 km

Tekst i zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 200 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Cztery lata w dzisiejszych czasach to chyba maksimum, by sprzedawać nie zmieniany model. Tyle czekało Audi z odświeżeniem A4 - za to lifting jest naprawdę gruntowny. Nowa jest nie tylko twarz, ale też większość silników i zawieszenie.
    auto motor i sport, 2008-05-17 21:36:08
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij