Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi A6 Avant – Dominator

W wersji kombi Audi A6 jeszcze bardziej zbliżyło się do granicy pięciu metrów. Szacuje się, iż potężny Avant zdominuje sprzedaż A6 i będzie stanowić ponad połowę kupowanych egzemplarzy. W czym tkwi tajemnica jego powodzenia?

2008-04-17
Audi A6 Avant Audi ma mocno pochyloną tylną szybę, inaczej niż większość klasycznych kombi. Jego sylwetka wydaje się prosta, ale jest niezwykle elegancka.

auto motor i sport 4/2005

Najkrócej rzecz ujmując, można stwierdzić, iż A6 Avant ma wszelkie zalety limuzyny, a na dodatek pojemny i praktyczny przedział bagażowy. Czy w takim razie wybierają go ludzie często transportujący duże ładunki? Niekoniecznie. A6 Avant w swojej klasie przoduje pod względem długości całkowitej (4933 mm), ale nie pojemności bagażnika. Mercedes E pomieści więcej, bo od 690 do 1950 l (A6 Avant od 565 do 1660 litrów).

Audi ma mocno pochyloną tylną szybę, inaczej niż większość klasycznych kombi. Jego sylwetka wydaje się prosta, ale jest niezwykle elegancka. I może tu tkwi tajemnica powodzenia Avanta - posiadanie samochodu typu kombi sygnalizuje, iż właściciel jest człowiekiem aktywnym, potrzebującym nieraz przewieźć coś niekonwencjonalnego. A jednocześnie wybór samochodu, w którym walory estetyczne przeważają nad praktycznymi, ma świadczyć o dobrym guście właściciela.

Jak na tak wielkie auto, A6 Avant prowadzi się nadzwyczaj łatwo i przyjemnie. Duża w tym zasługa układu kierowniczego, z siłą wspomagania zależną od prędkości. Znakomite zawieszenie (oś czterowahaczowa z przodu, wielowahaczowa z tyłu) zapewnia równie stabilne trzymanie się drogi jak w limuzynie. Osobnicy wyjątkowo wybredni, lubiący komfort jazdy, mogą się zaopatrzyć w zawieszenie pneumatyczne, z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów.

2,4-litrowy silnik V6 jest obecnie najsłabszą z dostępnych jednostek benzynowych, ale sprawuje się całkiem przyzwoicie. Przyspieszenie ważącym ponad półtorej tony autem do setki w czasie poniżej 10 sekund powinno zadowolić większość użytkowników, podobnie jak prędkość maksymalna solidnie przekraczająca 200 km/h. Auto takie niestety kosztuje - 187 800 zł. Jesienią ofertę "w dół" ma uzupełnić silnik czterocylindrowy TFSI o pojemności 2,0 l. Na razie, najtańszym A6 Avant jest diesel 2.0 TDI za 184 540 zł.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4933 x 1855 x 1463 mm, rozstaw osi 2843 mm, masa własna 1595 kg. Pojemność bagażnika 565-1660 l.
SilnikSześciocylindrowy w układzie V, pojemność skokowa 2393 cm3, moc 130 kW (177 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 230 Nm w przedziale od 3000 do 5000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s Prędkość maksymalna 226 km/h Średnie zużycie paliwa 9,9 l/100 km
Cena A6 2.4 Avant187 800 zł

Tekst i zdjęcia Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Piękne auto, tylko ta cena . . .
    ~zloty666, 2008-04-18 08:20:43
  • avatar
    zgłoś
    W wersji kombi Audi A6 jeszcze bardziej zbliżyło się do granicy pięciu metrów. Szacuje się, iż potężny Avant zdominuje sprzedaż A6 i będzie stanowić ponad połowę kupowanych egzemplarzy. W czym tkwi tajemnica jego powodzenia?
    auto motor i sport, 2008-04-17 19:07:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij