Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Audi A6 Avant – nie chce się wysiadać

Audi A6 po kuracji odmładzającej. Jeśli ze wszystkich modeli Audi na świecie miałby zostać tylko jeden, to byłby to właśnie ten - A6 Avant 3.0 TDI quattro.

Roman Popkiewicz 2009-03-31

Jakość... Niezależnie od tego, że oglądasz je po raz setny, wnętrze Audi za każdym razem robi takie samo wrażenie. Projekt, wykończenie, materiały, spasowanie - wszystko jest tip-top. Grafika zegarów ma idealną ostrość, przełączniki klikają jak trzeba, drzwi zatrzaskują się jak sejf. Jak to jest, że mając taki wzór, wciąż nie wszyscy producenci potrafią w podobny sposób wykończyć wnętrze? Najwyraźniej wcale nie jest to takie proste.

A6 jest świeżo po kuracji odmładzającej, która objęła detale nadwozia (reflektory, zderzaki) oraz elementy wykończenia. Od strony technicznej, silnik 3.0 TDI ma trochę więcej koni mechanicznych i niutonometrów, nieco inaczej zestrojono też zawieszenie.

Jest coś takiego w kabinie A6, że nie chce się z niej wysiadać (przy czym nie ma tego wrażenia ani w A4, ani w A8). Konsola środkowa wychylona ku kierowcy, doskonałe zegary, fotel jak trzeba, bardzo dobra pozycja oraz jedna z najwygodniejszych kierownic jaką znamy. Na tyle gruba na ile trzeba, o świetnym przekroju i ustawiona pod idealnym kątem.

Jeśli coś zostało do poprawienia, to tłumienie nierówności. Pomimo zmian, resorowanie wciąż jest dość twarde (znacznie twardsze niż np. w Mercedesie E), dlatego komfort A6 nie jest tak wysoki jak mógłby być. Natomiast piątka dla Audi za dynamikę. Silnik dysponuje potężnym momentem obrotowym, a sześciobiegowy automat wie, jak najlepiej zrobić z niego użytek. 3.0 TDI potrafi być bardzo oszczędny - 80-litrowy zbiornik pozwala z łatwością uzyskać w trasie zasięg znacznie ponad 1000 km. Z kolei napęd quattro sprawia, że A6 gwarantuje kierowcy święty spokój w każdych warunkach.

Bardzo dobry właśnie stał się jeszcze lepszy.

Kolejna wersja

Silnik 3.0 TDI otrzymał upgrade, mający zapewnić mu konkurencyjne osiągi. Moc wzrosła z 225 do 240 KM, znacznie podskoczył moment obrotowy - z 450 do 500 Nm i jest dostępny w przedziale 1500-3000 obr/min.

Tekst: Roman Popkiewicz,
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 03/2009
Silnik turbodiesel, V6, 3.0
Moc kW (KM) 240 KM
Przy obrotach (/min) 4000-4400
Pojemność skokowa [cm3] 2967
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 500
Przy obrotach (/min) 1500-3000
Przeniesienie napędu napęd na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa automatyczna
Nadwozie 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi
Dł/szer/wys [mm] 4927/1855/1463
Rozstaw osi [mm] 2843
Masa własna [kg] 1845
Poj. bagażnika [l] 565/1660
CO2 (limit) [g/km] 189
Cena modelu testowanego (zł) 314 832
Wyposażenie seryjne Poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtyny, układy ABS i ESP, klimatyzacja automatyczna, system MMI z radioodtwarzaczem CD.
0-80 km/h (s) 5,3
0-100 km/h (s) 7,3
0-130 km/h (s) 12,5
Prędkość maksymalna (km/h) 245
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 7,4
Maksymalne (l/100 km) 12,7
średnie podczas testu (l/100 km) 9,9
zasięg (km) 808

PODSUMOWANIE

Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro

Ocena:
4
(, )
Nadwozie
przestronne wnętrze
bardzo wysoka jakość
Komfort
bardzo wysoki poziom komfortu
Napęd
dynamiczny i oszczędny silnik
świetne osiągi
Właściwości jezdne
doskonałe właściwości trakcyjne
elektrzyczne wspomaganie układu kierowniczego wciąż działa ze słabym wyczuciem
Eksploatacja
tylko dwa lata gwarancji
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Audi A6 po kuracji odmładzającej. Jeśli ze wszystkich modeli Audi na świecie miałby zostać tylko jeden, to byłby to właśnie ten - A6 Avant 3.0 TDI quattro.
    auto motor i sport, 2009-03-31 13:25:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij