Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Audi A8 4.2 TDI Quattro – perfectum mobile

Wygląda na to, że nadeszły ciężkie czasy dla BMW 7 i Mercedesa klasy S. Na scenę wjeżdża bowiem Audi A8, które ma wystarczająco dużo atutów, aby zagrać konkurentom na nosie.

2010-03-29
Audi A8 4.2 TDI Quattro Wygląd to rzecz gustu, jednak od strony technicznej to auto perfekcyjne.

W słowniku A-ósemki nie ma miejsca na słowo stal. Praktycznie całe nadwozie wykonane jest z aluminium. Audi stosuje 13 odmian tego stopu - aby jego limuzyna była jak najlżejsza i jak najbezpieczniejsza. Jedynie słupek środkowy, łączony z ramą przestrzenną (Audi Space Frame) za pomocą specjalnych nitów, jest stalowy. Dzięki temu, nowe A8 ma o 25% większą sztywność skrętną niż karoseria ustępującego modelu.

Po zajęciu miejsca za kierownicą Audi można wręcz zapomnieć o świecie zewnętrznym. Sprzyjają temu świetny zestaw audio oraz niemal całkowita izolacja akustyczna kabiny. Przy prędkości 180 km/h poziom hałasu we wnętrzu oscyluje wokół 70 dB(A), co w potocznym języku oznacza po prostu "bardzo cicho"! Jakość wykonania jest doskonała, a obsługa nowego systemu MMI - intuicyjna. Audi jako pierwszy producent zastosowało tzw. touchpad, przenoszący ruch palca na ekran na szczycie konsoli środkowej. "Pisząc" po powierzchni touchpada można np. "zapisywać" cel podróży w nawigacji satelitarnej. Na dodatek kierowca nie musi mieć dyplomu z kaligrafii, gdyż komputer bez problemu rozpoznaje "kulfony", wyświetlając odpowiednie litery na swoim ekranie. Jeśli w kabinie coś przeszkadza, to jest to tunel środkowy, ograniczający mocno przestrzeń na nogi środkowego pasażera. Miejsca na tylnej kanapie jest sporo, jednak po tak dużym nadwoziu można by oczekiwać więcej.

 

AUDI A8 4.2 TDI QUATTRO

AUDI A8 4.2 TDI QUATTRO
Cena397 140 zł
KonkurenciBMW 7, Mercedes S
Silnikturbodiesel, V8, 4.2
Mocprzy obrotach 350 KM/4000 obr/min
0–100 km/h5,5 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa7,6 l/100 km
Emisja CO2199 g/km
Silnikpoj. 4134 cm3, 800 Nm przy 1750–2750 obr/min, skrzynia biegów 8A, napęd na cztery koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 5137 x 1949 x 1460 mm, rozst. osi 2992 mm, masa wł. 1995 kg, ładowność 665 kg, poj. bag. 510 l.

Na drodze Audi ma dwa różne oblicza, zależne od humoru kierowcy. Wystarczy zmienić ustawienia seryjnego systemu Audi Drive Select (zarządzającego adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, silnikiem, skrzynią biegów oraz układem kierowniczym) z komfortowego na dynamiczne. W tym pierwszym auto niemal płynie po jezdni, delikatnie traktując pasażerów, ale bezpośredniemu układowi kierowniczemu brakuje nieco czucia. Po "wyostrzeniu" A-ósemki, wspomaganie kierownicy zaczyna pracować z większym oporem i daje świetne poczucie kontaktu kół z nawierzchnią przy każdej prędkości. Zawieszenie zaś, w większości wykonane z aluminium, usztywnia się, choć nieprzesadnie. Flagowe Audi jest bardzo stabilne na prostej, a w zakrętach - przewidywalne, szybkie i precyzyjne. Wersja 4.2 TDI, oprócz stałego napędu na 4 koła, w standardzie ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu, optymalnie rozdzielający moc na tylne koła. Efekt jest taki, że przyciskając A-ósemkę do muru, uzyskuje się wrażenie jazdy autem o dobre pół metra krótszym i dużo lżejszym.

4,2-litrowy turbodiesel (w ofercie ponadto są 3.0 TDI i 4.2 FSI) to absolutny majstersztyk. Ma ogromny moment, zapewnia znakomite osiągi i na 100 km średnio potrzebuje tylko 7,6 l paliwa. Do pary ma szybki 8-stopniowy automat, który ma jedną wadę - czasem potrafi szarpnąć.

Pierwsze wrażenia z jazd nową A-ósemką są na tak. Za jakość, za komfort i prowadzenie.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Hans-Dieter Seufert

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 466 700 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mimo, że Audice są do siebie podobne, to na każdy model patrzę inaczej. Jeśli chodzi o limuzynę to A8 mnie najbardziej przekonuje i inne modele tej marki nic do tego nie mają. Jeśli podoba mi Touareg to nie znaczy, że Golf i Passat też muszą być te najlepsze. Każdy ma inny gust.
    ~Samuraj002, 2010-12-27 21:34:17
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Z trójki niemieckiej właśnie Audicę bym brał, bo przekonuje mnie w każdym calu.W każdym calu podobna do A4 i A6 oznacza, że w każdym calu prawdziwe Audi i że każde Audi mniejsze od A8 przekonuje Cię bardziej od porównywalnego BMW i Mercedesa?Między innymi dlatego mój punkt widzenia na auta w segmencie z pierwiastkiem PREMIUM jest identyczny. Ale ja brałbym wyłącznie BMW
    airmatic, 2010-12-27 20:58:31
  • avatar
    zgłoś
    A8 to moim zdaniem kapitalna limuzyna. Z trójki niemieckiej właśnie Audicę bym brał, bo przekonuje mnie w każdym calu. A co do spalania, średnia wartość mogłaby tyle wynosić.
    ~Samuraj002, 2010-12-27 13:18:15
  • avatar
    zgłoś
    Czyli te auto o pojemności 4.2l pali prawie tyle samo co VW passat 1.9tdi!!! Albo ktoś oszukał prawa fizyki albo bezczelnie zaniża spalanie!!!!
    ~anarcha, 2010-12-25 21:54:09
  • avatar
    zgłoś
    Wygląda na to, że nadeszły ciężkie czasy dla BMW 7 i Mercedesa klasy S. Na scenę wjeżdża bowiem Audi A8, które ma wystarczająco dużo atutów, aby zagrać konkurentom na nosie.
    auto motor i sport, 2010-03-29 08:10:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij