Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0
BP BP

Audi Q2 - city boy

Nieduży, zgrabny, z napędem na cztery koła, na każdym kilometrze podłączony do internetu – najmniejszy SUV Audi ma spodobać się młodym mieszczuchom. Pierwsze spotkanie z Audi Q2.

Audi Q2

Kto powiedział A, musi powiedzieć… Q. Najpopularniejsze modele Audi to od lat wcale nie A3 czy A4, lecz te spod litery Q, z Q5 jako najchętniej kupowanym Audi na świecie i w Polsce. Teraz czas na najmniejszego członka tej rodziny, Q2, którego od kilku tygoni można zamawiać, a odbierać późną jesienią. Powstał na płycie podłogowej Audi A3, ale jest od niego o 13 cm krótszy (ma długość 4,19 m). W środku dużo miejsca z przodu i wystarczająco z tyłu, ale tylko dla dwóch osób, mimo że wolno podróżować tam trojgu. 

W opcji Audi Q2 ma system pozwalający wybierać spośród 5 trybów jazdy

Opadający dach bardzo dobrze prezentuje się z zewnątrz, bo nadaje Q2 wygląd sportowego, szybkiego coupé, w środku zaś, dzięki sprytnemu wyprofilowaniu nie ogranicza przestrzeni nad głowami wysokich pasażerów. Bagażnik przyzwoity – 405 l wystarczy na nieco więcej niż tylko podręczny bagaż czterech pasażerów.

W bogatszej części Europy Q2 ma być skierowanym do młodych miejskim SUV-em. Od Q5 czy Q7 przeznaczonych dla starszych i bogatszych klientów różni się kanciastą sylwetką – ostre linie, jakby wycięte nożem, dominują na zewnątrz i w środku, 12 kolorów lakieru, możliwość wyboru koloru paneli i szwów tapicerki pozwalają dostosować wygląd auta do własnych upodobań. Wciskamy przycisk start, pokrętłem po lewej stronie kierownicy regulujemy wysokość wyświetlacza head up. Mała kierownica wzmacnia apetyt na szybką sportową jazdę. Za nią na ekranie pokazuje się mapa nawigacji, ale zamiast niej można wyświetlić tarcze prędkościomierza i obrotomierza.

Wyjeżdżamy z ciasnego parkingu – progresywny układ kierowniczy ułatwia manewry, im mocniej kręci się kierownicą, tym jest precyzyjniejszy. Benzynowy 1.4 TFSI zapewnia moc 150 KM, nawet większą niż potrzeba, by rozpędzić Q2. Za to przydaje się ona na górskich serpentynach, które na małym SUV-ie nie robią wrażenia. Świetnie radzi sobie na nich 7-przełożeniowa skrzynia S tronic, która bez ociągania pozwala wspinać się zwinnym maluchem na kolejne alpejskie wzniesienia. Standardowo Q2 wyposaża się w 6-biegową skrzynię mechaniczną i napęd na przednie koła, w opcji (i seryjnie z dwoma najmocniejszymi silnikami) jest też dostępny quattro. Do wyboru są trzy silniki benzynowe (1.0, 1.4 i 2.0 o mocy 116, 150 i 190 KM) oraz dwa diesle – 1.6 (116 KM) i 2.0 w wersjach o mocy 150 i 190 KM.

 
TO POLUBISZ  TEGO NIE
MAŁA KIEROWNICA
Bardzo zgrabna, wielofunkcyjna, w niektórych wersjach spłaszczona u dołu. Świetnie leży w dłoniach. 
WĄSKIE DRZWI
Do tyłu nie wsiada się zbyt wygodnie, bo otwór drzwi jest mały. Okno także zaprojektowano w wersji minimum.

 

Nie zachwyciłoby Q2 młodych, gdyby nie było jeżdżącym komputerem. Internetowa platforma Audi dostarcza kierowcy wiedzy o korkach, cenach paliw na okolicznych stacjach, a nawet... rozpiskę meczów na Euro. Oczywiście z podłączeniem smartfona do samochodowych multimediów nie ma żadnego problemu.

W standardzie każdej wersji jest system automatycznie zatrzymujący auto, gdy na jezdnię nieoczekiwanie wkroczy pieszy lub gwałtownie zahamuje auto z przodu – system przydatny szczególnie w mieście. Za dopłatą można go rozbudować o mnóstwo innych funkcji wspomagających kierowcę.

Dane producenta AUDI Q2 1.4 TFSI
Cena 113 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo
Pojemność skokowa 1395 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
250 Nm
1500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 213 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4190 x 1790 x 1510 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna b.d., pojemność bagażnika 405/1050 l.

Naszym zdaniem
Roman Skąpski
redaktor "auto motor i sport"

Nie możemy się oprzeć wrażeniu, że Q2 to wytwór mody. Ale to nie wada, skoro wygląda zgrabnie i jeździ z werwą. Audi chce sprzedawać 80 tys. sztuk rocznie; cena jeszcze nie znana.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 96 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nieduży, zgrabny, z napędem na cztery koła, na każdym kilometrze podłączony&nbsp;do internetu – najmniejszy SUV Audi ma spodobać się młodym&nbsp;mieszczuchom. Pierwsze spotkanie z Audi Q2.</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-Q2-city-boy,23073,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-10-10 16:15:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij