Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0
BP BP

Audi RS Q3: Anty SUV

Stały napęd na cztery koła i fantastycznie brzmiący 5-cylindrowy silnik turbo o mocy 340 KM w nadwoziu filigranowego SUV-a. Czy takie połączenie ma sens?  

Najmniejszy SUV Audi zakończył właśnie kurację odmładzającą. Odświeżone Q3 można rozpoznać m.in. po masywniejszych zderzakach, nowych reflektorach oraz ładniej wystylizowanej osłonie chłodnicy. Ma też mocniejsze silniki (do 10 KM), a przy okazji bardziej oszczędne (średnio o 17%). Wzbogacono także wyposażenie – standardowe m.in. o reflektory biksenonowe, opcjonalne o system nawigacyjny stale połączony z internetem, korzystający z map Google’a.

Wersja RS Q3 (najostrzejsza) jest wyposażona w reflektory wykorzystujące diody LED, aktywne kierunkowskazy, co najmniej 18-calowe obręcze kół, ozdobne chromowane listwy, zderzaki z potężnymi wlotami powietrza oraz w kubełkowe fotele. Po co to wszystko? Choćby po to, by cieszyć wzrok właściciela. Ale nie tylko o próżność chodzi. RS Q3 to przede wszystkim festiwal osiągów – do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s i rozpędza się do 250 km/h. 7-biegowa skrzynia DSG ma porządny tryb ręczny, w którym wyłącznie kierowca decyduje o zmianie biegu na wyższy.

Tuningową biżuterię dobrano gustownie.    Materiały są najwyższej klasy. Ergonomia – do poprawy!   
   

SUV Audi udowadnia, że samochody z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości potrafią być zaskakująco stabilne i niezwykle przyczepne, w czym spory udział ma napęd na obie osie (quattro). RS Q3 bardzo serio traktuje pojęcie przyjemności z jazdy, za to jego przydatność jako SUV-a jest zupełnie sztuczna. Ograniczony prześwit plus niskoprofilowe szosowe opony sprawdzą się najwyżej na szutrze. Ale kto, przy zdrowych zmysłach, zapuszczałby się RS-em do lasu?   

 

Dane producenta Audi RS Q3
Cena jeszcze nie znana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika benzynowy, R5 turbo
Pojemność skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna 340 KM
przy obrotach 5300–6700/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
450 Nm
1600-5300/min
Rodzaj napędu na cztery koła;
7-biegowa przekładnia
dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 4,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,6 l/100 km
Emisja CO2 203 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4411 x 1841 x 1560 mm, rozstaw osi 2603 mm, masa własna 1730 kg, dopuszczalna ładowność 485 kg, pojemność bagażnika 356/1261 l, pojemność zbiornika paliwa 64 l.  
 

Michał Hutyra- redaktor „auto motor i sport”
Audi RS Q3 jeździ jak auto sportowe, tyle że zza kierownicy na świat patrzysz bardziej z góry. 
To polubisz - Czyste ubranie
Wsiadając lub wysiadając z SUV-a często zahacza się nogawką o próg. Ten w Q3 jest ukryty pod drzwiami i czysty.
Tego nie - Pozycja do jazdy
Osoby wysokie będą narzekały, że nawet wtedy, gdy fotel jest opuszczony najniżej, siedzi się z głową „w dachu”.   
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 147 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Audi wypuściło na rynek najostrzejszą wersję swojego najmniejszego SUV-a, wyposażając go w emblemat "RS". Jednak Q3 zdaje się zrywać z cechami typowymi dla segmentu, z którego się wywodzi.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-RS-Q3-pierwsza-jazda,18720,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-08 14:13:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij