Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Audi RS Q3: Anty SUV

Stały napęd na cztery koła i fantastycznie brzmiący 5-cylindrowy silnik turbo o mocy 340 KM w nadwoziu filigranowego SUV-a. Czy takie połączenie ma sens?  

Michał Hutyra 2015-01-08

Najmniejszy SUV Audi zakończył właśnie kurację odmładzającą. Odświeżone Q3 można rozpoznać m.in. po masywniejszych zderzakach, nowych reflektorach oraz ładniej wystylizowanej osłonie chłodnicy. Ma też mocniejsze silniki (do 10 KM), a przy okazji bardziej oszczędne (średnio o 17%). Wzbogacono także wyposażenie – standardowe m.in. o reflektory biksenonowe, opcjonalne o system nawigacyjny stale połączony z internetem, korzystający z map Google’a.

Wersja RS Q3 (najostrzejsza) jest wyposażona w reflektory wykorzystujące diody LED, aktywne kierunkowskazy, co najmniej 18-calowe obręcze kół, ozdobne chromowane listwy, zderzaki z potężnymi wlotami powietrza oraz w kubełkowe fotele. Po co to wszystko? Choćby po to, by cieszyć wzrok właściciela. Ale nie tylko o próżność chodzi. RS Q3 to przede wszystkim festiwal osiągów – do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s i rozpędza się do 250 km/h. 7-biegowa skrzynia DSG ma porządny tryb ręczny, w którym wyłącznie kierowca decyduje o zmianie biegu na wyższy.

Tuningową biżuterię dobrano gustownie.    Materiały są najwyższej klasy. Ergonomia – do poprawy!   
   

SUV Audi udowadnia, że samochody z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości potrafią być zaskakująco stabilne i niezwykle przyczepne, w czym spory udział ma napęd na obie osie (quattro). RS Q3 bardzo serio traktuje pojęcie przyjemności z jazdy, za to jego przydatność jako SUV-a jest zupełnie sztuczna. Ograniczony prześwit plus niskoprofilowe szosowe opony sprawdzą się najwyżej na szutrze. Ale kto, przy zdrowych zmysłach, zapuszczałby się RS-em do lasu?   

 

Dane producenta Audi RS Q3
Cena jeszcze nie znana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika benzynowy, R5 turbo
Pojemność skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna 340 KM
przy obrotach 5300–6700/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
450 Nm
1600-5300/min
Rodzaj napędu na cztery koła;
7-biegowa przekładnia
dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 4,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,6 l/100 km
Emisja CO2 203 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4411 x 1841 x 1560 mm, rozstaw osi 2603 mm, masa własna 1730 kg, dopuszczalna ładowność 485 kg, pojemność bagażnika 356/1261 l, pojemność zbiornika paliwa 64 l.  
 

Michał Hutyra- redaktor „auto motor i sport”
Audi RS Q3 jeździ jak auto sportowe, tyle że zza kierownicy na świat patrzysz bardziej z góry. 
To polubisz - Czyste ubranie
Wsiadając lub wysiadając z SUV-a często zahacza się nogawką o próg. Ten w Q3 jest ukryty pod drzwiami i czysty.
Tego nie - Pozycja do jazdy
Osoby wysokie będą narzekały, że nawet wtedy, gdy fotel jest opuszczony najniżej, siedzi się z głową „w dachu”.   
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 147 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Audi wypuściło na rynek najostrzejszą wersję swojego najmniejszego SUV-a, wyposażając go w emblemat "RS". Jednak Q3 zdaje się zrywać z cechami typowymi dla segmentu, z którego się wywodzi.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Audi-RS-Q3-pierwsza-jazda,18720,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-08 14:13:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij