Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Audi RS6 Avant – Ekstraliga

2008-03-06
Audi RS6 Avant RS6, czyli kombi z napompowanymi błotnikami.  

Mocą silnika przebija niejedno Ferrari. Gra w tej samej lidze, co BMW M5 i Mercedes E63 AMG. Występuje tylko w wersji kombi i nazywa się Audi RS6 Avant.

Już z oddali zwiastuje moc. 580 koni mechanicznych wydaje z siebie potężny grzmot, szczególnie w górnych rejestrach obrotów. Gdyby nie ogranicznik prędkości, Audi RS6 bez najmniejszego zająknięcia wkroczyłoby do coraz mniej ekskluzywnego klubu "300 km/h i więcej". Niestety, kaganiec w postaci ogranicznika daje znać o sobie już przy 250 km/h; opcjonalnie może to być prędkość 280 km/h.

To, co najważniejsze zmieszczono pod maską. V10 bazujące na silniku Lamborghini Gallardo, znane z modelu S6, poddano znacznym modyfikacjom i zaopatrzono w dwie turbosprężarki. Efekt jest absolutnie genialny! Reakcja na dodanie gazu, ścieżka dźwiękowa, przyspieszenia, a przede wszystkim wielkość momentu obrotowego - wszystko to robi piorunujące wrażenie. Właśnie moment obrotowy, o wartości aż 650 Nm, rozwieszony jest, niczym pranie, na sznurku o długości od 1500 do 6250 obr/min! Powyżej nich, pomiędzy 6250 a 6700 obr/min, silnik osiąga swoją maksymalną moc - 580 KM. Oznacza to, że każdy "czworonóg" do uciągnięcia ma jedyne 3,5 kg. Godny uwagi jest fakt, że jednostce napędowej RS6 wystarcza jedynie benzyna 95-oktanowa. Dużo benzyny!

By moc nie szła w gwizdek, moment obrotowy wędruje stale do czterech kół. W warunkach dobrej przyczepności, Audi jest zawsze bardziej pchane do przodu niż ciągnięte - wtedy na przednie koła idzie 40% momentu obrotowego, a na tył reszta. Maksymalnie "w przeszłość" może być wysyłane do 85% momentu, a "w przyszłość" - do 65%.

Nowy kompakt z otwartym dachem - Audi A3 Cabriolet

Niemiecka marka sypie nowościami jak z rękawa. Praktycznie nie ma miesiąca, by kolejna wersja Audi nie ujrzała światła dziennego. A3 w swojej dwunastoletniej historii nigdy wcześniej nie było kabrioletem. Mieści czterech pasażerów i zadziwia sztywnością swojego nadwozia. Oczywiście, najlepiej podróżować nim na przednich fotelach, gdzie miejsca na nogi jest w bród. Z tyłu, jak to bywa w tego typu autach, pomieszczą się wyłącznie osobnicy o skromnych gabarytach, ale zawsze jest to jakieś wyjście. Przekształcenie A-trójki w kabriolet zajmuje jedyne 9 sekund i możliwe jest, gdy auto porusza się z prędkością do 30 km/h. Seryjnie dostępny jest dach półautomatyczny, w którym trzeba jedynie odryglować centralny zatrzask. Opcjonalnie można zamówić dach składany w pełni automatycznie i wyciszony dodatkowymi panelami. Przy 140 km/h poziom hałasu jest wyższy tylko o 1 dB(A) w porównaniu ze zwykłą A-trójką! Do wyboru są cztery silniki - dwa turbodiesle (1.9 TDI/105 KM i 2.0 TDI/140 KM) oraz dwie jednostki benzynowe - 160- i 200-konna. Wyposażenie auta jest przebogate.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4928 x 1889 x 1460 mm, rozstaw osi 2846 mm, masa własna 2025 kg.
SilnikBenzynowy, widlasty, dziesięciocylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, wyposażony w dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk paliwa. Pojemność skokowa 4991 cm3, moc maksymalna 426 kW (580 KM) w zakresie od 6250 do 6700 obr/min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm w zakresie od 1500 do 6250 obr/min. 6-biegowa przekładnia automatyczna, napęd na cztery koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s Prędkość maksymalna 250/280 km/h Średnie zużycie paliwa 14,0 l/100 km
CenaAudi RS6 Avant jeszcze nie znana

Pierwsza setka, według obietnic producenta, pojawia się na prędkościomierzu po 4,6 s, po następnych 10,3 s czerwona wskazówka mija liczbę 200 km/h. Tak jak można było się spodziewać, przy każdych obrotach, na życzenie prawej stopy auto wręcz rwie do przodu. Zmodernizowanej w stosunku do modelu S6, automatycznej skrzyni biegów zdarza się wprawdzie czasem szarpnąć, ale przełożenia na wyższe zmienia błyskawicznie. Jest też tryb Sport oraz możliwość ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Polecenia kierowcy skrzynia wdraża w życie niemal od razu, choć redukcja przełożeń zawsze odbywa się o mrugnięcie oka szybciej niż zmiana na wyższe. Pewną słabość skrzynia ujawnia jedynie podczas jazd po torze, gdy sama wyznacza kierowcy obroty, przy których może zmienić bieg na niższy i dociążyć przód w zakręcie.

Najlepsze w Audi RS6, oprócz przyspieszeń, jest to, że jego masy (wynoszącej 2025 kg) w czasie jazdy nie odczuwa się. Zawieszenie z ogromną ilością elementów wykonanych z aluminium, nie jest przesadnie sztywne, a układ kierowniczy pracuje bezpośrednio i twardo, po sportowemu. Na torze, RS6 pozwala na wiele, ale aby zmusić tył do zarzucenia, trzeba najpierw auto sprowokować ostrym skrętem kierownicy i mocno wdusić gaz. Absolutnie nie z tej bajki są hamulce, szczególnie w wersji z opcjonalnymi, 420-milimetrowymi ceramicznymi tarczami hamulcowymi, które wypełniają całe 20-calowe felgi.

Jakby kogoś to interesowało, RS6 ma bagażnik o pojemności 565 litrów i ładowność 630 kg. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Polsce w maju bieżącego roku. W Niemczech cena auta wynosi 106 900 euro, u nas jest na razie nie znana.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Audi i autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mocą silnika przebija niejedno Ferrari. Gra w tej samej lidze, co BMW M5 i Mercedes E63 AMG. Występuje tylko w wersji kombi i nazywa się Audi RS6 Avant.
    auto motor i sport, 2008-03-06 14:51:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij