Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Audi S1: Dopalacz

Jest wyjątkowo mocny, pobudza i silnie uzależnia. Audi S1 – czyli najmniejszy, legalny narkotyk świata.  

Michał Hutyra 2014-05-15
Jazda Audi S1 pozwala poczuć sportowego ducha. Auto ma napęd quattro i odłączane ESP.

Audi S1 wyglądem mocno różni się od zwykłego A1. Ma dwukolorowe nadwozie, zmienione zderzaki (przedni z pokaźnymi wlotami powietrza, tylny z dyfuzorem), potężny i pięknie wyeksponowany układ wydechowy, 17- lub 18-calowe koła oraz designerską lotkę nad tylną szybą. We wnętrzu dominują dwa sportowe fotele („kubły” są płatne dodatkowo). Całość gustownie przyprawiono tuningowymi dodatkami, m.in. metalowymi nakładkami na pedały, kierownicą o niewielkiej średnicy i niezwykłej urody gałką dźwigni zmiany biegów.

S1 to manifest osiągów i umiejętności. Sercem auta jest dwulitrowy silnik turbo o mocy 231 KM, co przy masie samochodu wynoszącej 1315 kg pozwala uzyskać świetne osiągi (0-100 km/h w 5,8 s). Siła napędowa (370 Nm) jaką wytwarza silnik jest dostępna w szerokim przedziale obrotów (1600-3000). Dlatego żeby można było łatwiej okiełznać S-jedynkę, wyposażono ją w napęd na cztery koła (sprzęgło typu Haldex). Wymusiło to przekonstruowanie zawieszenia tylnej osi. Zamiast belki skrętnej zastosowano zawieszenie wielowahaczowe.

Na marginesie, S1 to jedyne auto w tej klasie z napędem na obie osie. Dzięki niemu przyczepność podczas ruszania czy pokonywania zakrętów jest fantastyczna. Małe Audi standardowo wyposaża się w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia; to kierowca decyduje o sztywności zawieszenia. W S1 zastosowano też bardziej wydajne hamulce.

Wadą samochodu jest słabe wyczucie układu kierowniczego, kiedy kierownica znajduje się w środkowym położeniu. Za to działanie układu okazuje się w praktyce bardzo bezpośrednie (2,5 obrotu kierownicy od lewej do prawej strony). Audi S1 to wynalazek wart prawie każdych pieniędzy.

Dane producenta Audi S1
Cena jeszcze nie ustalona
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maks./przy obrotach 231 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 370 Nm/1600-3000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 5,8 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 166 g/km
Nadwozie
3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3975 x 1740 x 1417 mm, rozstaw osi 2469 mm, masa własna 1315 kg, pojemność bagażnika 210 l, pojemność zbiornika paliwa 45 l.

Naszym zdaniem

Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”
Jazda Audi S1 daje więcej frajdy niż VW Golfem GTI, chociaż w Niemczech obydwa auta kosztują tyle samo.
To polubisz - odgłos wydechu
W trybie sportowym bulgocze na całe gardło. Jadąc z rodziną można go nieco przyciszyć i cieszyć się komfortem.
Tego nie - ukryty włącznik
Słaby pomysł – przycisk systemu Drive Select (pozwala spersonalizować auto) umieszczono pod panelem klimy.

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Napędza go silnik z Golfa GTI, ale to auto ma zupełnie inny charakter. Jest agresywny, wściekło-zielony i mocno uzależniający. Jeździmy Audi S1.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-05-15 12:54:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij