Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Audi S4 – Drapieżnik z krwi i kości

Sportowe i rodzinne. W przypadku tego Audi obie cechy się nie wykluczają. Choć ma mniejszą moc niż poprzednik, jest od niego szybsze. Dopracowane do perfekcji i wyjątkowo zwinne - nowe S4.

2008-11-24
Audi S4 Dwie podwójne końcówki rury wydechowej i dyfuzor. Widać, że to Audi potrafi sporo.

Zrobiono je tak, by dawało maksymalną radość z jazdy, bez szkody dla praktyczności. Za około 50 000 euro otrzymujemy rodzinne auto (sedan lub kombi) o duszy sportowca.

Już z zewnątrz uwagę zwracają poszerzone nadkola, zmodyfikowane zderzaki oraz potężny wydech, który lubi "pogadać". Wewnątrz świetne fotele i kierownica (szyte na miarę) i zegary wyskalowane do 300 km/h.

Zawieszenie, układ kierowniczy, przepustnica i mechanizm różnicowy dają się konfigurować na trzy tryby: Comfort, Dynamic i Auto. Różnica pomiędzy skrajnymi, Comfort i Dynamic, jest przeogromna. Przy tym drugim kierownica pracuje z wyraźnym oporem, pedał gazu jest bardziej czuły, zawieszenie się utwardza i obniża o 20 mm, a układ różnicowy... O tym za chwilę.

Najwięcej dzieje się jednak pod maską i w układzie napędowym. Audi S4 wyposażono w 6-cylindrowy silnik 3.0 o mocy 333 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem mechanicznym (sprężarką). Mimo że KM jest o 11 mniej niż poprzednio, auto odznacza się lepszą dynamiką. O dobry start, jak zwykle w przypadku wersji S, dba napęd quattro, który w czasie normalnej jazdy 40% mocy przekazuje na przednie, a 60% na tylne koła. W zależności od wersji (limuzyna czy kombi) wystarcza zaledwie 5,1 lub 5,2 s, aby osiągnąć 100 km/h. Prędkość maksymalna to elektronicznie ograniczone 250 km/h. Inżynierom to nie wystarczyło, dlatego stworzyli aktywny układ, który w trakcie pokonywania zakrętu większą moc przekazuje zawsze na zewnętrzne tylne koło, zdejmując moc z koła wewnętrznego. Efekt jest taki, że auto jedzie jak po szynach, a ESP reaguje dużo rzadziej i mniej gwałtownie. S4 może być wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię S-Tronic o 7 przełożeniach, minimalnie wolniejszą niż mechaniczna.

Nowe S4 jest lepsze niż poprzednik, i o 4500 euro tańsze. W Polsce będzie dostępne od stycznia 2009 r.

Tekst: Michał Hutyra

DANE TECHNICZNE AUDI S4

DANE TECHNICZNE AUDI S4

Cenaw Polsce jeszcze nie ustalona
KonkurenciBMW 335i, Mercedes C 350
Silnikbenzynowy, V6, 3.0 TFSI
Moc/przy obrotach333 KM/5500-7000 obr/min
0-100 km/h5,1 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa9,7 l/100 km
Emisja CO2171 g/km
Silnikpoj. 2995 cm3, 440 Nm w zakresie 2900- 5300 obr/min, skrzynia bieg. 6M, napęd na 4 koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4717 x 1826 x 1406 mm, rozstaw osi 2811 mm, masa własna 1650 kg, poj. bagażnika 480 l.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Sportowe i rodzinne. W przypadku tego Audi obie cechy się nie wykluczają. Choć ma mniejszą moc niż poprzednik, jest od niego szybsze. Dopracowane do perfekcji i wyjątkowo zwinne - nowe S4.
    auto motor i sport, 2008-11-24 09:33:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij